V75-7 Jägersro 4/3-06
**V75 7
****DD-2
****Bronsdivisionen, försök 1 i meeting 3.
**3-åriga och äldre i svensk träning 400.001 - 700.000 kr.
2140 m. Voltstart.
Pris: 110.000-55.000-28.000-17.000-11.000-(7.000) kr.
Lopp 10 Jägersro (J=07) Lö Volt 2140
1 GIFT OF CLICQUOT -s9- Karlsson J (Per Le) 40:1
2 TOBINA PAZZIONE -s8- Svanstedt Å :2
3 MIDNIGHT NEWS* (NO) -v8- Goop B (Goo Ol) :3
4 BON ROC -h5- Sjunnesson J (Sam Ol) :4
5 MYSTIC BOY -v9- Kolgjini L (Pal Ro)a :5
6 HIGH AND HEAVY -h6- Forsgren L (Per FM) :6
7 GLOBAL DROP -v8- Söderkvist S (Läh Ka) :7
8 SAN SIRO (US) -v6- Juul S (Uhr Th) :8
9 TORNADO GULL -h7- Uhrberg T :9
10 PEASANT GALLANT -h4- Kihlström Ö (Läh Ka) :10
11 IXIAS WINNER -h5- Adielsson E (Dyh Sv) :11
12SLOWSTARTER G. -v6- Jansson G :12
Turordning: 10-11-12-2-9-4-7-3-5-1-8-6

Jag tror att det i första hand handlar om två hästar, varav båda har bakspår. Peasant Galant trivs bra med Örjan och Ixias Winner håller sig på benen nu när det handlar om voltstart. Vem som ska kunna stå emot desas båda vet jag inte. Visserligen visade Åke S upp Tobina Pazzione i ett lysande skick och fick henne att sätta nosen först trots ett surt lopp i dödens på kladdig bana. Kanske kan hon utmana de två huvudkandidaterna.
Hafor!Om du ändå tänker måla här,så varnar jag för 7 Global Drop och 12 Slowstarter G.
lazze
Håller md Lazze, Global Drop ska passas

För att 7 Global Drop ska komma till sin rätt är det spets som gäller. Han gör sina bästa lopp i spets tveklöst. Klarar han verkligen att komma förbi 6 High And Heavy ??
Ja, det tror både tränare och kusk, Global Drop är mycket snabb u volt och springspåret kommer att utnyttjas. Men, han är bara en av flera, min troliga vinnare är Bon Roc som var duktig senast trotts att det var första loppet efter en förskylning.
Global Drop kommer troligen att spetsa och det kan mycket väl vara kört då. Jag vill göra er uppmärksam på att Slowstarter G. kan få användning av sin slutrökare.
mvh
Bertil

Detta vinner Tornado Gull 
Det är bra Lise-Lotte! Lyfter fram en duktig polle
Jag tror nog kanske att Tornado Gull har en liten chans här trots lite knivigt läge.
//Lupinen

#6 Appropå Slowstarter G Bertil. Tränaren meddelar att övernattningen inte gått så bra. Hästen har inte druckit eller ätit ordentligt.
Läste det också och tog bort honom från mitt system. Tack ändå för din uppmärksamhet.
mvh
Bertil

#10 Jag vågade inte ta bort honom. Har fortfarande alla 12.