V75-4 Jägersro 4/3-06
**V75 4
****Tvilling
****Lärlingslopp.
*3-åriga och äldre svenska i svensk träning
75.000 -400.000 kr, körda av E- licensinnehavare.
2140 m*. Autostart.
Pris: 100.000-50.000-25.000-15.000-10.000-(6.000) kr.
Lopp 7 Jägersro (J=07) Lö Auto 2140
1 INFORMATION CENTER -s5- Eriksson T O (Adi Ha) 40:1
2 MR MEATBALL -h5- Untersteiner J (Läh Ka) :2
3 RUWENZORI -v6- Karlsson J (Mal To) :3
4 QUITE GIFT -v8- Bergman M (Ber An)a :4
5 MEN INATT DÅ -h6- Lindblad N (Ben In)a :5
6 SAIDA CAMILLO -v7- Klossi E (Ols Id)a :6
7 CEMENTA PALEMA -s6- Nilsson F (Sva Åk) :7
8 STRONG BOX -v8- Svedin S (Dyh Sv) :8
9 MAX DOTE -v6- Wengefelt C J (Elf Ol) :9
10 RON KEEPER -v5- Thryvelli J (Kol Lu) :10
11 WAP -h6- Nilsson O (Nil TG) :11
12 SEAN TROT -v5- Gustavsson K (Joh MP) :12
Turordning: 12-9-1-7-11-8-6-10-3-2-5-4

Här är jag nästan inne på att spika Wap trots läget. Det brukar ju gå rätt fort i lärlingslopp och det gynnar Wap samtidigt som han mycket väl kan orka med grovjobbet själv. Det finns dock alltid ett riskmoment i lärlingslopp i och med att de kör lite vilda västern flertalet gånger. Men att någon annan skulle slå Wap på egen kraft det tror jag är helt uteslutet.
Jag skulle gardera loppet med både Cemeta Palema och Informatin Center, som någon gång ska vinna V75. Stall Walmann har ju full form på stallet ige och jag räknar inte bort Mr Meatball
Lärlingar, lärlingar och topphästar med trista spår. Här tar man med så många zebror som möjligt. Förutom ovan nämnda, så glömmer vi inte Sean Trot och Strong Box.
mvh
Bertil
Personligen så streckar jag upp hela barnbidraget i detta lopp
Lyckans ost som forfarande får barnbidrag, men det är många år sedan jag ansågs vara för gammal för att vara kvalificerad för det
mvh
Bertil
Bertil!
Sånt kan man aldrig bli för gammal för,andra tider nu vet du………………
mvh
lazze
Gäller att bejaka barnet inom en alltså :-))
mvh
Bertil
Tyvärr så blir det tyst från mig ikväll, jag ser bara källkoder näs jag skriva något, tills det har löst sig så tystnar jag
Trist vännen, men du är väl ändå mest av allt lycklig över att kunna läsa allt fint som vi skriver :-))))
mvh
Ja men jag kan inte längre publicera artiklar och det är allvarligt, utan en lösning snart så vet jag inte vad som händer
Nu är jag back in action, det bara började fungera igen, datorer är något som man aldrig kan lite på, eller förstå.
Jag har insett att Cemeta Palema blir farlig, den mest rutinerade lärlingen och har hittat nya växlar barfota
Du ska köra "thomas rm*" så kommer allt att gå "geschwindt"
mvh
Bertil
Vad menar du Bertil?
mvh/Thomas
Ett gammalt skämt som härrör sig till unix :-)) Kör det kommandot och alla kataloger o filer i datorn som innehåller thomas försvinner. Hoppas du inte hann exekvera tipset :-)))
mvh
Bertil
Jaha, det minns jag,, men varför inte ta bort alla filer innehållande Thomas, det är ändå inget att ha
Vi vill inte att någon Thomas-fil över huvud taget ska försvinna, så glöm kommandot och kom in i matchen, kompis!!!
mvh
Bertil

Tror att lärlingar är alldeles utmärkt på Mr Meatball
Varningen för Strong Box visade sig vara befogad.
mvh
Bertil
Ja, Sofie Svedin förnekar sig aldrig, hon är utan tvekan den bästa lärlingen.

Samtidigt får man lov att säga att Strong Box var en underskattad häst (oddsmässigt) visserligen med vingelläge, men det brukar kunna jämna ut sig i lärlingslopp.
Synd att jag fick Wap på hjärnan för Strong Box var mitt andra alterativ. Men det hjälper ju inte efteråt.
En annan häst som imponerar är ju Tobina Pazzione. Utan skor och hon är i något slags försteg till Zocker Wadd.
Han är grym att få fart på duktiga ston, den gode Åke.
Hade du gott in på travnet,express så hade du fått Strong Box gratis,jätterbra värmningen,jättefin i provstarten,men skit samma vi ska inte gråta över spild mjölk,du vet Hafor,efterkloka människor finns det uppsjö av,så nu blickar vi framåt istället.Och den gode Åke är inte så pinkig på hingstar och valacker heller.Nog för idag nu slår jag igen travet och inriktar mig på en tidig sömn,eftersom det har varit sena kvällar och nätter ett tag.Ska ju även upp tidigt imorgon och åka vasaloppet i mysfåtöljen.
mvh
lazze