V75-4 Jägersro 19/5-07
**
V75-4. V3-2. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Baronesse B.T. - Ingves P 16664 14,1a
2 Mission to Mars - Nilsson F 31210 14,4a
3 Västerbo World - Swahn S 22504 14,6
4 Karl Heinz - Nisonen M 22202 14,8
5 Cherry Hill - Laursen J 2d410 14,7a
6 No Smokin Pellini - Lindgren T 20611 15,1
7 Sapphire - Lindblad N 425k3 13,9
8 Ryan's Hornbeam - Lönborg M 02k22 13,5
9 Cadeau K. - Haugstad K 142d1 14,2a
10 I Have to Dance - Lönn C 2d1d1 14,4a
11 Antzinthepantz - Untersteiner J 435d1 14,8a
12 Pompier - Larsson M 351d0 15,7a
spik på cherry hill, spets o slut!
#1, Är den så säker? 2140m… Men min första tanke var iofs den med men..
tycker det är en väldigt fin häst o haft stora problem tidigare i sin karriär, men nu kommit igång riktigt fint och står billigt till i klassen kapacitmässigt.
untersteiners är väl värsta motbud?

ja Untersteiner har verkligen snurr på stallet för tillfället. spår 11 känns ju inte så farligt i ett lärlingslopp. kan ju som sagt bli lite körning och med en bra resa så kommer nog Antzinthepantz att vara med på målfotot.
ett roligt bud är annars Therese Lindgren på **No Smokin Pellini.
**dom här två tävlar en del tillsammans o det har givit gott resultat. när hästen går felfritt så har den "nästan" alltid hamnat på plats-peng. tycker jag är ett roligt drag. dom har plockat av hästen bakskorna i det två senaste starterna vilket givit gott reslutat.
cherry hill lider knappast av kusken iallafall,,,är den vanliga kusken som kör och han är bra.
Men det är bra kuskar som är med så jag ser verkligen ingen anledning till varför det ska bli kört på ett konstigt sätt………
Hehe helt på eran linje..5+11.

Ingen har ännu nämnt Karl Heinz.. Den har sprungit bra tider på just Jägersro. Mission to Mars är också en häst som hela tiden varit hårt betrodd och torskade senast som favorit trots 11:e spår. Nu har han ett perfekt 2:a spår..
#7, Var stallskriket på Jägers för 3 starter sedan? Elelr var det 2? Iaf kunde den inte mycket från drömresa.. Verkar ha grym vinnarskalle med… Knappast vinst här.

#8 Jo Karl Heinz har väl kanske varit lite tveksam, men han får ett streck på min kupong då jag ändå inte singlar i detta lopp. Får se hur det blir med Mission to Mars, men kapabel är han. Han är hyfsat snabb ut ur blocken också och försöker kanske svara ut Cherry Hill. Om det är möjligt är en annan femma, men han trivs i spets. Undrar om inte Frank N. kanske satsar på Cherry Hills rygg och vinnarhålet. Det är nog det smartaste alternativet då jag inte tror att Laursen försöker på annat än spets.
10 I Have To Dance blir min chansspik i omgången. Är speedig som få, har absolut toppform och med tempo på loppet (enligt min analys i a f) fääller hon allt över upploppet…hoppas hoppas :)
#10 struken

awwafan! No Smokin Pellini är struken. vilket mörker… nu känns det helöppet det här… reserven för mig blev Karl Hainz. blä!