V75-7 Jägersro 19/5-07
**
V75-7. DD-2. Tvilling.
2140:
**
1 Alf Eme - Adielsson E 4112d 15,0
2 Deni Cheval - Takter J 03261 14,3
3 Tornado Gull - Uhrberg T 34234 15,7
4 Operett Brick - Söderkvist S 02042 15,1
5 Ragdance - Jönsson J 60231 13,9
6 Sommelier - Kolgjini L 03211 13,8
7 Revilation* - Jansson T 33201 15,3
8 Quattro Kash - Goop O 352d2 15,3
9 Ian Rush* - Goop B 34011 15,0
10 Jazz Real* - Lugauer C 01d11 14,2
11 Vanilla Sky - Lövgren J 11104 14,3
12 Stanley Bar - Svanstedt Å 10dk2 16,0
Ganska tråkigt för att vara brons!
Sommelier mosar framåt? Och håller ända in? Mitt tips i nuläget.. Spik?
nah, tycker det är ett öppet lopp med många bra hästar.
sommalier riskerar att bli nedspeedad om han ska gå i sitt hårda tempo här, gjort många heroiska lopp nu och det känns som att luften måste ta slut snart…………..
9,10,11,12 är bra och spurtstarka hästar, farliga! särskilt ian rush som gjort 2 starka lopp i rad nu.
Alf eme elr Revilation spetsar väl här, tror dock ingen vill svara ludde när han kommer. Ludde e väl karis mardröm? hehe
kanske helgarderar loppet:)
#2, Du nämner 4 hästar som spurtstarka men inte OPERETT BRICK?!?! Som dessutom har bättre spår än alla de 4.
beror väl på om hon är travsäker i voltstart, annars är du sämsta spåret……
men visst kan hon helt klart vinna.
#4, Får man väl utgå ifrån…
12 Stanley Bar = Bästa hästen. 1 Alf Eme tar spets, 6 Sommelier i dödens manglande och Åke styr ut och förbi i sista kurvan…

då har ju även Vamilla Sky en sylvass avslutning om man skall börja komma på hästar som går från dom positionerna. senast satt hon hopplöst sist och var 4 i mål och bäst fart över mål. en riktig skjutare med andra ord.
Har Vanilla Sky gått över till Lövgren i träning med?

#8 Jepp
Vanilla Sky ska gå med skor…mycket sämre då. Nån som sett Jazz Reals senaste lopp? Är den bra bakifrån?

#10 ajfan! tack för den infon. men med skall hon iaf. en riktig skjutare…
jazz real har vunnit från spets i sina lopp,,,tidiga avancemang från bra spår.
1,6,9,12 är mina streck. Sommalier får väl rankas först med tanke på formen och spåret………

men han kommer väl inte att köra från detta spåret eftertsom han då allt som oftast kastar sig i galopp?!
#13, HAn brukar väl hålla sig till trav eller?

om man känner Ludde rätt så brukar hans hästar ha förmågan att vilja gå i galopp. inte för att hästen skall vara galopp benägen av sig, men Ludde verkar ha den inverkarn på hästarna.
haha, med all respekt brutalen, sluta snacka skit.
#15, Jo det är ju sant men just Sommelier sköter sig bättre än sina stallkamrater ^^.

inte skit. när man spelat på honom tillräkligt många gånger o han pressat hästen till den galopperat då är det ju inte skit. men det ör mina egna erfarenheter av honom. det finns några kuskar så är bra på att ha hästarna i galopp mer än andra. Ludde är en sådan. tyvärr! eller så beror det på hästarna han kör…
ludde kör för seger, pressar han inte hästen så stannar den och viker ner till slut och det vill inte ludde, sedan får han hästar oftas hårdare lopp än många andra då han just kör FÖR SEGER.
som spelare är jag mycket glad över att ludde pressar hästarna eftersom då vet man att hästen får en chans att vinna om den är tillräckligt bra,,,,ägare i hästarna är det väl mer tråkigt för, men de flesta har så mycket pengar så dem bryr sig inte om småpengar utan vill vinna de stora loppen.
Ja tyvärr Burtalen…. Skamligt att Åke får spets där… Ännu värre att han inte vinner.

jag höll på trilla av stolen när han fick spets från brocka 12. men jag måste säga att jag är lite imponerad. först skall han vända upp den i volten och sedan från ett bakspår ta sig till spets. borde ju egentligen vara omöjligt!
nej! Kung-Åke all respekt! men hästen borde ha varit bättre och var skyldig att vinna. tror inte Åke kunde ha gjort något annorlunda för att se till att han skulle haft bättre chans att vinna. 17,2 första 500m