Trav iFokus

Trav

Etikettv65
Läst 419 ggr
Rickard007
0

Elitloppet försök 1.

Försök 1:
1. L´Amiral Mauzun - Jean Michel Bazire
2. Going Kronos - Lutfi Kolgjini
3. A Touch of Flair - Ron Pierce
4. Super Light - Jörgen Westholm
5. Thai Tanic - Björn Goop
6. Frullino Jet - Jos Verbeeck
7. Torvald Palema - Åke Svanstedt
8. Jocose - Örjan Kihlström

Också förstås den självklara frågan.. Vilka 4 tror ni går vidare i nuläget?

hafor
0

Going Kronos är given i final liksom att Torvald Palema och Jocose är helt bortlottade och chanslösa med så usla spår. De kan möjligen hoppas på tur, men om man inte är 1 eller 2 i kvalet så blir man helt chanslös även i en final.

Stefan Hultman såg allt annat än lycklig ut vid spårlottningen.

Rickard007
0

#1Frullino Jet tror jag tar sig till final.. Denna är klart svårast att bena ut vilka 4 det blir.

1.2.6.8 kan vara något… Men mycket osäker.

hafor
0

Jocose är visserligen helt på topp och gör normalt aldrig ett dåligt lopp, men spår 8 är ju som att skänka bort 20 meter direkt och det ska normalt inte räcka till final.

Super Light lär ta sig till final.

Rickard007
0

#3, Super Light tror jag inte ens tar sig dit… Liksom vilka hästar som han möter nu slog han sist? Frullino Jet då men den felade. Thai Tanic* mend en tar ju ingen plats heller så..

ZenoX
0

going är klar i första föröket

brutalaccent
0

1,2,3,7 tror jag går vidare från det första heatet.

men vem är det som sitter i spets? Torvald P är ju väldigt startsnabb. hur är det med L´Amiral Mauzun och A Touch of Flair i en ev. spetskörning? vem leder efter det första 500m.

Going K borde ju vara självskriven då han ev. kommer att få sitta i 2:a utv och fisa runt det 1600m och ha rubbet sparat i finalen.

Rickard007
0

#6, L'Amiral Mauzun skulle vara hygglig ut enligt Linqvist så knapast spets där men…

Travel
0

Här tror jag faktiskt att 1,2,3,4 går till final. Going Kronos är ju självskriven nu när han fick så bra spår och dessutom är jag ett stort fan av Super light som alltid tycks vara underskattad av er här på forumet samt av spelarna i Sverige i stort.

Rickard007
0

#8, Nah men vilka hästar slog han senast som han möter här nu då som var felfria?

Nijo
0

Torvald är ju knappast bortlottat, i toppform och mycket startsnabb,,,ingen som är särskilt supersnabb invändigt så nog blir det spets här.

Rickard007
0

#10, Spetsra troligen.. Kort nu också mot vad det vart förut som den spetsat i… KAn hålla beror på tryck. Tveksam vinnarskalle.

Nijo
0

efter senaste 2 prestationerna så  jag inte det minsta bekymrad av vinnarskallen,,,,verkligen krigat då.

Rickard007
0

#12, Slog ju en silverdivisions häst..

Nijo
0

som säkerligen hade spöat väldigt många guldhästar……..

Rickard007
0

#14, Kanske… Men trots allt silver..

amandahandersson
0

Jag tro A Touch Of Flair, Going Kronos, Super Light å Jocose tar sig till final.

Rickard007
0

Skötaren till Muskelmannen sa att han var bättre än A Touch.,…

amandahandersson
0

#17, självklart tycker skötarna alltid om sin häst bäst, men A Touch of Flair har övertygar ordentligt!

Rickard007
0

#18, Jo men handlade ju inte om att tycka om.

amandahandersson
0

#19, Jag tro båda två är bra, men jag är mest impad av A touch of Flair. Han har även trevligare utgångsläge.

Bertil
0

Är den bara med mot slutet så har han en riktig raket att tända på!!

mvh
Bertil

amandahandersson
0

#21, men spåret är ändå inte det bästa. Spår 8… Men det skulle vara trevligt att se både A touch of Flair och mr Muscleman i final.  Dock hejar jag på svenskarna, och Going Kronos.

Bertil
0

Spår 8??? Har jag m issat något eller är det Jocose du menar men skriver Flair???

mvh
Bertil

BjornH
0

Det var var väl inte så länge sedan Jocose vann en uppullad Gulddivisionsfinal över 1640 meter från bakspår?

Örjan är en mästare att köra häst. Självklart går Jocose till final formen är kraftigt på väg uppåt

Hannna
0

#17 Skötaren till Muskelmannen är inte ens ordinarie skötare till A Touch of Flair, den brukar ju tävla i Australien, dessutom över längre distanser verkar det som om man ser till raden. Touch gick nytt rekord över sprinterdistans senast åkandes och såg riktigt trevlig ut:)

Rickard007
0

#25, Okej varför säger hon så då?

Travel
0

Jag tror faktiskt att a touch of flair kommit med pga att Tränaren ställde ultimatum (ryckte). Om inte han fick köra elitloppet också så skulle inte Mr Muscleman komma heller. Tror inte att han är så fantastisk som de försöker göra gällande. Kul i och för sig om han är så bra som de säger, tveksamt tror jag. Men jag har ju haft fel förr :-)

Hannna
0

#25 Och det frågar du mig?:P Muskelmannen och Touch har ju tävlat ungefär samtidigt på 2 olika kontinenter nu i vår:P

Rickard007
0

#28, Haha ja du svarade ju mig så ;-)

amandahandersson
0

Tänkte också varför Musclemans skötare kunde säja att han var bättre än A touch of Flair?? Dom har välla samma tränare, men tävlar inte i samma lopp? (har dålig koll…)

#23, Mr Muscleman har spår 8, om jag minns rätt?

Rickard007
0

#30, Menar du nu eller vaddå?

Listorna ligger ju ute här bara kolla.

amandahandersson
0

#31, jag orkar int kolla listor allt för ofta, litar på "närminnet"

Rickard007
0

#32, Haha okej.

Hannna
0

Egentligen, hur ska någon kunna rubba Going om han är så bra som vi alla tror? Visst, Super Light har varit bra, men kräver nog lopp på innespår här för att räcka dvs lite serverat, A Touch Of Flair kan vara hur bra eller dålig som helst, 10.0 gick ju även Brunton Tilly därborta. Att Thai Tanic ska vinna har jag svårt att tro, varit ganska blek iår fast var bättre senast. Torvald Palema mötte hästar senast som är 1-2 klasser sämre, Jocose har ett svårt utgångsläge och är trots allt bara 5 år, vann senast efter smygkörning när han mötte sistahands hästarna som skulle väljas till Elitloppet. L´Amiral Mauzun var bra senast men känns ändå som att han inte räcker. Frullino Jet är intressant men svårbedömd.

Känns som att Going inte kan missa en finalplats i det här fältet.:P

Men som sagt, trav är trav, man kan ju ha helt fel när det väl är dags..

Rickard007
0

#34, Det kan han nog inte.. Ludde har sagt att han ska prova för täten vilket vore väldigt onödigt riskabelt.

Ola007
0

Going Kronos , Super Light, A Touch of Flair ,Frullino Jet.

I finalen vinner Going Kronos

julianaS
0

#36 AMEN!!! bra ola 007 och jag håller och så med #34 hanna =)