Elitloppet försök 2.
Försök 2:
1. Kool du Caux - Franck Nivard
2. Citation - Erik Adielsson
3. Red Chili Pirat - Örjan Kihlström
4. El Nino - Enrico Bellei
5. Giant Superman - Fredrik B Larsson
6. Acclaim - Håkan Eriksson
- Gentleman - Thomas Uhrberg
8. Mr Muscleman - Ron Pierce
Samma här förstås.. vilka 4?

Citation vinner troligen detta heat, därefter är det öppet. För övrigt verkar det mycket svagare heat än lopp 1. Mr Muscleman tappar väl normalt från start så han kanske inte missgynnas så mycket av 8:e spår och lär väl ta sig till final.
Kool Du Caux riskerar instängning från spår 1 och kan missa finalplats på det, men fransmän brukar ju tränga sig ut ändå så det är möjligt att han hinner fram om måldomarnämnden godkänner kommande manöver ;-)
Läderkorpen var itne heller speciellt förtjust efter spårlottningen. Han bad ju att få återkomma nästa år igen ;-)
Hmm Mr Muscleman är ju otrolgit svårbedömd….Annars ser det ganska lätt ut och ta ut 4 stycken. 2.4.7.8 då Kool du Caux tyvärr blir instängd och 5+6 har inte i dessa sammanhang att göra,,, El Nino spetsar och håller en plats… Red Chili aldrig mött såhär bra förr.

Allting är precis som vanligt när det vankas viktiga spårlottningar. Olympiatravet spår 10 och 7. Sweden Cup och Elitloppet, spår 7 och 7. YES!
#3, Inte så kul men Kari är ju helt störd i sina resonemang…. Han säger att han har världens bästa häst, då borde den kunna vinna därifrån.. Tror den går till final ändå!

#4 Det där var ju någonting han sade direkt efter Olympiatravet där han slog Kesaco Phedo, som var då enligt många världens bästa häst. Om man då slår världens bästa häst, vad är man då? Han var inte direkt hyperseriös när han sa det, men det låg ju något i det ändå. Och sina andra uttalande är mest för att få lite fart på tillställningarna inför Elitloppet, ex att han inte räds Herr Muskelman.
#5, Det har han sagt innan Olympia också.

jag tycker att både Mr Muscleman och Red Chili Pirat borde få springa i finalen. tror att det mkt väl kan vara där. iaf Muskelmannen som verkligen har där att göra.
vad gäller Red Chili Pirat så gjorde han det otroligt bra mot bla Passionat Kemp förra året i Åbys stora Pris. han kan vara en lite fidus till finalen iaf. sedan hoppas jag ju lite på Acclaim. men det är mer önskedrömmar.
men som det ser ut idag så tror jag att 2,3,7,8 borde ta finalplatserna. men Amerikanerna har ju svikit förut i Sverige.

#6 Nähe du, det måste du ha drömt. Med A2 härvan och hästarna som gick skit gick han inte ut med att han hade världens bästa häst, snarare tvärtom, omöjligt att vinna ifrån det läget.

Skulle man få välja skulle jag absolut vilja se Citation, Acclaim, Gentleman, o Mr Muscleman till final här. Citation spetsar väl förmodligen här om han inte blir för laddat o galopperar, borde det absolut räcka till en final plats. Red Chili pirat o Giant superman tror jag inte kommer ha något med detta o göra, för tufft motstånd. De utländska gästerna kan jag inte uttala mig om vad de kan, ingen koll på dem.
#8, Nepp helt säker.

#10 Men det har han inte, helt säker. Denna diskusion kan pågå i evigheter känns det som;)

#10 Jag kommer ihåg vad han sa, något i lagom kaxig stil: " Jag har vetat länge att jag har världens bästa häst, men inte sagt det till någon förut för folk skulle tro att jag var dum i huvudet" :P

jaja. nog om det nu gott folk. finns viktigare saker att skriva om. -:P
jag har en fundering ang Acclaim. hur snabbt han kan springa på sprinterdistans egentligen. han har ju hela tiden gjort 12 tider på 2140m. försöken till elitloppen brukar gå kring 1.11 - 12. tycker att det är en tid han borde klara.
iaf, det kommer att bli skoj att se hur det går för honom. man kan ju inte låta bli att vara nyfiken iaf.

#13 Nja, Acclaim har gått höga 1.12 tider, aldrig under 12.5 i hela sitt liv. Och det beror väldigt mycket på, jag menar Conny fick dra i lustempo och vinna på 12.0, Hot Shot Knick fick väl gå 10.5 i sitt. Vinnartiden ska väl ligga kring 1.11, men resterande platser kan man säkert knipa med en hög 11 tid eller uppemot 12. Men om Acclaim är så sölig ut som alla tror är det svårt att få finalplats om man kommer så långt bak som han.

jo. no vet jah att vilka tider det handlar om för Acclaim.
jag har inga förväntningar på att han skall ta en finalplats. det är mer ett önsketänkande.
ang. löpningsförloppet så kan det vara bra att sitta långt bak i loppet och sedan få draghjälp in på upploppet. har det varit tempo på tillställningen så kan han ju knipa en 4 plats kanske. men det är som sagt mkt begärt och än en gång önsketänkande.
Hoppas inenrligt att inte Acclaim tar en plats. Och Superman.

jo lite hoppas man ju Acclaim. skulle vara så skoj om han var där och många andra som misslyckades. skulle vara så skoj att få reta Nijo+många andra på detta forum.
Supermannen kan ju fara o flyga. (fattar ni?! fara o flyga)
#17, Kan skriva in mitt namn där med då ^^. För Acclaim har inte där att göra ;-).

det ganska tufft att plocka in de längderna på täthästarna och de hästar som slickat sargen om man ska ut runda i tredjespår sista 500m. Om man hamnar ryggledarn på en bra häst är man nästan garanterad en finalplats, och oftas blir det en bra häst som går i spets. Hittar Supermannen dit kan han mycket väl vara bland de 4:a, man sparar många metrar i dem farterna där.

i och med att fransmannen inte är startsnabb så borde det gynna en av de mest kritiserade hästarna här på forumet! Giant Superman. Slår ur underläge och borde få en fin resa, därför tror jag faktiskt att han snor en finalplats som 3:a, 4:a övriga hästar som går till final i detta heat är: Citation (vinner) för stig h har alltid i ordning när det vankas storlopp Red chili pirat (för att han överraskat förr) och Gentleman (lädret mörkar alltid och är alltid chanslös).
#20, Konstigt att du skulle tro på honom… *Viss*.
tror inte acclaim har en chans, kan inte springa snabbare än det han gjort tidigare och därför ska han inte räcka till här. Lär knappast ha någon chans tror jag.
Citation ska väl ha en finfin chans annars att vinna
#22, Om inte Mr Muscleman är en kanon.
kvittar om han är en kanon elr ej, från spår 8 ska det krävas mycket, inte ens going kronos hade haft någon större chans att vinna.
ska bli kul att se vad red chili pirat och giant superman kan göra, båda 2 har tveklöst kapacitet nog att ta sig vidare iallafall.
#24, Asch, tränaren verkade ibnte så bekymrad så..
Jag tror att Citation, Gentleman å Mr Muscleman går vidare. Sen hoppas jag på Acclaim, men visst kan Kool du Caux ta sista finalbiljetten.
#26, Bara han inte blir fast, fransmannen… Och felfri.. Då är jag säker att han tar sig till final..
Citation vinner detta heat, övriga till final blir Mr Muscleman, Gentleman och Red Chili Pirat

Giant superman går till final bara för att reta alla här på forumet :-P.
Richard007 kom nu fram och hälsa på lördag, står vid mållinjen under v75-1 med svensk flagga som det står ett hästnamn på!
#29, Haha okej.. Travel Ås flagga vid mål och en stor stark i ena handen? 

Champagnen är redo .-), bjuder dig på pommac :-)
#31, Nice… Men är du precis vid mållinjen? Isf får du komma tidigt tidigt… Men då är det nog lättast och ses med…

jag kommer stå där vid mållinjen när loppet körs, gör alltid det när Travel startar. Annars kommer jag vara en del på stallbacken och en del på E-läktaren!
#33, Hmm okej blir nog svårt att hittsa dig,

känn lugnet. jag och mina kamrater vi syns :-)
Förresten.. Enligt spårstatistik är 7-8 jävligt bra.

Jag tror Kool du Caux, Citation, Acclaim, Mr Muscleman går vidare. Möjligt att Acclaim är ett önsketänkande men han gör aldrig dåliga lopp och kan gott och väl vara bland de fyra.

#37 Jag tror knappast att Acclaim slår Gentleman med tanke på att Acclaim är så slö i starten. Däremot tror jag båda får svårt att nå finalen.
#38, Rätt…