V75-4 Solvalla 26/5/07
**
Lopp 9. V75-4. V3-3. Tvilling.
Auto 2140:
**
1 Veron Boko - Kontio J d1225 16,2a
2 Showtime Hills - Edin S 01133 16,2a
3 Rutger Raket - Goop B 11111 13,4a
4 Rail Candid - Aarum D 45111 15,3a
5 Pimms Stewball - Adielsson E 12402 16,0a
6 Jula Mr Broline - Takter J 01120 13,8a
7 Jeu de Mots - Ohlsson U 11341 13,8a
8 Loke Bac - Eriksson J 22433 15,8
9 Jay Jay Okocha - Persson J-O 14111 16,0a
10 Show Life - Lennartsson P 5d111 15,2a
11 Cornejo Gossip - Jansson T 64122 15,6
12 Make My Best - Olsson D 4112d 15,8a
I brist på kunskap hos de andra hästarna gör jag som de festa - spikar Rutger Raket… Rädd för Show Life mest isåfall.
show life har nog ingen bra chans, kommer få stora problem att avancera till dödens då han är så entaktad och detta troligen kommer gå snabbt.
Jay Jay Okocha är en mycket bra häst och kommer garanterat segerstrida här, bessiter styrka och speed.
värt att se upp för Rail candy,showtime hill och pimms stewball.
Rutger blir väl favorit och borde också vara med,,,,kan bli svårslagen.
#2, Precis… Om man inte spikar får man ju ta alla typ jööö..Och det går ju inte.

har sagt en tidigader och säger det igen. Kung Uffe tar hem detta med Jeu de Mots plättlätt! skämt o sido!
kommer inte att lämna bort honom denna gången iaf. men Rutker Raket ser ju ut att ha dragit det bästa spåret med bricka 3. men Show Life kan bli farlig. har tidigare knatat utvändigt och krossat motståndare dock på det lite nordligare banorna och inte mött motståndare så som RR. kommer nog bli svårt att ta ner RR denna omgång. men detta är nog avd. där det kan skrälla till lite. så varför itne garnera upp honom med några st.
#4, Man skall ta den vinsten med en nypa salt.. Litet och klent fält… Men var ju inte tom men svårt se någon slå Rutger här.
nah, blir inte direkt förvånad om jay jay okocha plockar ner rutger raket från dödens, rankar dem 2 hästarna lika högt, dock finns risken att rutger raket får spikas eftrsom det är inte lätt att hitta spikar i omgången och han har ju bästa spår.
#6, Tycker det är väldigt lätt men jag ska ju hitta chansspikar det är banne mig svååårt!
det är ju alltid lätt om man inte vet hur bra motståndet är, som du själv sade så kunde du inte motståndet så bra rickard…….
#8, Nej här kan ja inte alls så bra.. Och smiter ut bakvägen - fegspikar favvon.
Rutger Raket verkar vara en undantagshäst och ska ses som mycket motiverad favorit, undrar om någon är kan slå honom, ska han åka på sin första förlust?
#10, Flera kan nog kasnek göra det om frömlopp och Rutger är dålig annars vinner han nog.

Tror inte någon tar en längd på Rutger Raket och i och med att han har spår innanför Jula Mr Broline som enligt mig nog är främsta motbudet så lutar det åt spik här.
#12, Sant!

Rutger Raket… verkar luta åt spik för de flesta, Så även för mig. Men hade det inte varit sådan brist på spikförslag som det är hade iaf Jay jay Okocha åkt med på kupongen, speedig o stark vinner vid favorit fall. Även Pimms Stewball verkar siktat på detta lopp… säkert inte bara jag som apploderade åt den avslutningen senast…Toppform. Även 2 o 11 streckas vid gardering…
Då lägger jag även till Jula och Jeu. Båda har passande spår för bra positionering. Även Show Life har chans trots läget….många bli're…
Ska bli intressant att se hur mogen Rutger är uppgiften eller om det en del "valp" kvar i honom.
mvh
Bertil

jag är o helt inne på ditt spår Bertil. blir nog mina garneringsstreck detta. Rutker R får komma i första hand, men jag fyller nog på i detta lopp. känns som den favoriten som man vill fälla mest av alla.
jeu har dock inget bra spår,,,,från spår 7 är risken stor att han kommer dåligt till det. Jula tycker jag inte är någon märkvärdig häst annars, knappast i samma klass som rutger raket och jay jay+show life. Tror jag iallafall,,,,,,får se om jag har fel elr inte på lördag.
det som oroar med Raket är att det är 2140m, orutinerad och mycket folk på travbanan.
Jeu De Mots min 2:a handare kanske ändå.. Ulf ^^
Riktigt nijo, men spekar på favoritfall och inte räds en 20 oddsare…Dåååå kan både jeu och Jula räcka ;-)))
Men visst har du rätt rent fundamentalt, men man måste ju ha några tombola-bävrar också ;-)
mvh
Bertil
5 Pimms Stewball var ju grym senast och spurtar starkt igen. Blir inte kul för Rutger att få Show Life på sig. Tror båda dessa blir trötta och någon av 9 Jay Jay Okocha och nämnda 5 Pimms Stewball spurtar hem det här…