V75 Mantorp 11/3-06
Som vanligt så vågar inte jag publicera en V75 analys utan att spela ett litet system som baseras på artikeln "V75 Tips Mantorp 11/3" Denna vecka är grunden på 2100 rader som jag reducerar med Jokersystemet till 599 genom min 1 av 3 utgångshästar (fet stil), 1-4 A-hästar, 1-3 B-hästar och 0-2 C-hästar.
1: 4 Suzzane(A), 1 Starlight(B), 9 Carprice Hörda(B), 10 Alexia Ås(C), 5 Twigs Kayo(C)
2: 7 Tequilaracing Rose
3 6 Hot Shot Knick
4: 5 Canpanj(A), 7 Nicolas Cake(B), 6 Campo Roc(B), 12 Hunted Man(C), 8 Nilas Gene(C)
5: 1 D.J Seabrook(A), 2 On Way Laday(B), 6 Opec(B), 11 Special cat(B), Vicor Cavallo(C), 10 Rite On Dirt(C), 3 Inkasso(C)
6: 7 Acclaim(A), 10 Gift To Europe(B)
7: 12 Sixten Palema(A), 5 Non Stop Silas(B), 4 Swift Hornline(B), 11 Inlines(B), 10 Rapkin(C), 1 Hamras Gavotte(C)
Lycka Till

Jag ser att både du och Erik A tror hårt på Suzanne denna vecka. Jag är nog lite tveksam till hennes förmåga över distansen och vinnarskallen.
Själv är jag rätt mycket inne på att Twigs Kayo kommer att vara med och göra upp om segern. Sen måste jag naturligtvis ta med min favorit bland stona, Caprice Hörda .-)
Ja, Suzzane gör debut bland elitstona, men vi ska veta att hon har mött hela årgångseliten och att hon inte vinner över Fama Currit tror jag inte beror på dålig vinnarskalle. Nu har jag ett lopp på näthinnan i höstast när hon från ett 10:e spår mosade konkurrenterna, så jag tror verkligen inte att det är något fel på vinnarskallen. Distansen dock kan vara ett problem och det är därför jag garderar.

Ja du kan säkert ha rätt Thomas. Man ska inte underskatta bra hästar som hittills i första hand mött de bästa i årgångsdito. Jag tror dock att hon skulle föredra 500m längre lopp.