V75-3 Solvalla 26/5/07
**
Lopp 7. V5-5. V75-3. V3-2. Tvilling.
Auto 1609:
**
1 Lotuschic - Adielsson E 10106 11,3a
2 Patricia du Ling - Kontio J 01350 12,9a
3 Ingrid Palema - Svanstedt Å 10333 12,0a
4 Minnesota - Goop B 13410 12,6a
5 Zoccer Wadd - Jansson T 05221 11,7a
6 Occitane* - Levesque P 23553 13,1a
7 Stenåsens Winny - Söderkvist S 11200 11,9a
8 Fama Currit - Uhrberg T 21304 11,6a
9 Riva del Sole* - Horpestad T 1d11d 12,0a
10 Graceful Glide - Kihlström Ö 30102 11,5a
11 Electra Skift - Goop O 32224 12,7a
12 Maflymede* - Baudron L 23316 12,2a
Allt lutar åt spik på Riva Del Sole.. Hon var aktuell till Elitloppet ett tag, något som de andra inte kan stava till…
Om man garderar så kommer Graceful Glide jävligt tidigt…
Lotuschic. Var hon dålig på Bjerke igen? Spets nu… Men tveksamt ändå…
Electra Skift i ny regi… Sådär senast… Nah.
Ingrid Palema tror Nijo på.. Om man tar några så.. Åke vann detta loppet ifjol, gissa med vem?
Ingrid palema står nog på tur nu, bra spår, bra form och är väl näst bästa hästen i loppet,,,blir mycket farlig.
RDS är väl favoritripad annars.
ZW hinnee inte med på distansen? lotuschic, tveksam form, kanske.

RDS är förmodligen bäst i detta fältet, men prenumererar på dåliga spår i Sverige i år. bricka 9 igen. men det var ju inga problem sist.
vad gäller Lotuschic så är det ju alltid så att Stig H har bra form på sina hästar under sommaren(då han plockar mest pengar). om det var ett bakslag sist beroende på sjukdom eller liknande vet jag inte. men den hästen är mkt bättre än senaste prestationen. kommer nog att bli farlig i detta lopp och skall väl egentligen inte nonchaleras. men RDS har varit fruktansvärt bra detta år. (felfri förståss)
Japp, Stig H kan vara på G när som helst. Blev lite besviken i lördags, då det fanns mkt goda segerchanser men resultaten rann ut i intet. Spikar inget Stig-Erik innan resultaten börjat komma.
mvh
Bertil

Riva del sole är enligt mig en bra spik, grym
#5, Du lär dig!

eller kanske en SUND Spik som det så fint heter.
Riva del Sole* är klar, spika och gå vidare
#7,8 Jepp!

Håller helt med här! Bara galopp emot Riva del sole som jag ser det. Lotuschic har inte visat sitt rätta jag på bra länge, Zoccer Wadd hänger inte med på distansen, de som jag ser som utmanarna är Graceful Glide, Ingrid Palema o Minnesota på visad form, möjligtvis även Fama Currit som har blivit härdad i hårda gäng på slutet. Patricia du ling superrysare vid lucka, spetsar-släpper-vinnarhålet??? Men som sagt Riva vinner utan galopp!
För er som säger "Zoccer Wadd hinner inte med på distansen."Hur fan resonerar ni då? Hon vann detta lopp ifjol från dödens, samma distans.. Tror inte hon vinner direkt men uppenbarligen hänger hon ju med.
håller med er spika Riva Del Sole och gå vidare
ahhh, ZW kan nog vinna detta,,,gjort flera bra lopp på kort distans,,,,men hon är inte lika bra som hon var hos svanen………
sedan tror jag lite på lotuschic nu, spets o springer en låg 1.11 tid, kanske under? verkar ju på gång igen enligt stig h.
tror inte RDS är lika klar som många tror,,,,denna gången lär det troligen inte kunna bli en svepning till ledningen, utan mer sitta kvar i fältet eller gå fram i dödens…..men visst en hyfsat bra chans är det.
#13, Mjo han måste väl ge sig iväg på första rakan?

Zoccer Wadd kommer väl knappast hänga med på 1609. Inte om man skiljer på förr o nu. Hade hon varit kvar hos svanen så möjligtvis… men tappa från start o komma ikapp o runda dessa hästar i det tempo som kommer bli vill jag se henne göra… hade det varit 2 varv till kanske…? Men det är klart ston är ju ston så….konstigare saker har hänt

Zoccer Wadd har trots allt gått 11.7 över distansen i oktober månad
#15, Nah troligtvis inte men hon har ju iaf klarat av distansen förr så¨.. 2 varv till? 3609 m asså? ;-)
Fama Currit är småintressant annars om det blir tempo på loppet,,,,verkar riktigt på gång nu igen och är snabb ut så med tur kan hon komma bra till. Tempo lär det med stor sannolikhet bli på loppet och då kommer Fama till slut? I form är hon troligen i samma klass som Riva del sole, skulle jag nog tro.
att vinna från spår 9 över 1609m är mycket svårt och det känns verkligen som att RDS blir överskattad här, väldigt mycket som kan gå fel och så mycket bättre är hon knappast tror jag.
#18, För lurigt läge tror jag.
Men Riva går väl fram direkt..
Stig H kanske tycker att Lotuschic är på G igen men han tror inte på vinstchans i a f. Han spikar nämligen Riva Del Sole själv…
men stigH är en tomte, han tror aldrig på vinstchans och han spikar aldrig sig själv,,,,sett det 1 gång på MYCKET lång tid.
Nijo, att kala Stig H för en tomte tycker jag är lite ohyfsat, om det är något som Sveriges bästa tränare inte är så är det en tomte
mvh/Thomas
på att vara tränare är han mycket bra och sveriges bästa,,,,men att vara ärlig och uttala sig i media så är han en tomte, precis som gooparna.

oj! var var alla andra någonstans??? RDS var bara bäst. äntligen en som ger Giant Diablo en match. ska bli skoj att se dessa två kampas framöver. hoppas!!!
motståndet var kasst, särskilt lotuschic kan inte ha varit frisk. Fama Currit spurtade riktigt fint som siste häst, vinner nästa gång. Ingrid palema var dålig med.
Men RDS var i en klass för sig själva idag, dock en stor besvikelse på att motståndet inte kunde bjuda till.
Överlägsen! Helgens ärligaste!