V75-6 Solvalla 26/5/05
**
Lopp 11. V75-6. DD-1. Tvilling.
Auto 2140:
**
1 Capricorn Label - Uhrberg T 22563 13,8a
2 Laritz Supergoal - Sundberg H-O 10554 12,1a
3 Beddinge Boy - Takter J 03143 12,0a
4 Garantido - Karlsson J B 02221 12,4a
5 Finish First - Jansson T 62353 13,5a
6 Mireille Ås - Kihlström Ö 3252d 12,3a
7 Persos Yankee* - Adielsson E d1111 11,8a
8 In Cap N'Gown - Juul S 43221 13,3a
9 Frosts Officer - Ohlsson U 45436 12,6a
10 Selldahir S.G. - Lövgren J 62102 13,2
11 Hurricane Line* - Goop B 23321 13,4a
12 Palermo Mail - Lennartsson P 20032 12,3a
Garantido! Helt fel resa sist men vann överlägset ändå.. Visserligen inget tempo men det blir nog bättre på den fronten här… Vass!
Persos Yankee… Ska den verkligen ta 5:e raka segern? Vingelläge och får inte spets.. Vetitusan om han vinner då.. Har torskfrossa på den.
En utav mina favorithästar - In Cap N'Gown som gick som ett spjut mellan hästar som 2:a på V75 näst senast.. sist vann han ett skitlopp.. Roligt skrällbud. 7-8%?
Hurricane Line har startat 7 gånger i år, alla på V75 och vart på plats ALLA gångerna det är starka pappaer.. Senast i en klen silverdivision så vann han hur enkelt som helst… Lite svårt se den vinna men åker jag på den blir jag tokig så den får nog plats.
Laritz Supergoal, strör HO Sundberg lovordade kommentarer över hela tiden men visar ju aldrig något nu ju. Njae.
Finish First…. Uppochner.. säger Kari "Inge chans" får man väl plocka med den..
PY blir klart överstreckad här, besegrar inte detta från dödens och måste ha en jäkla tur för att komma ner i bra läge, avstår spel där troligen.
tror loppet står mellan Laritz supergoal om den visar bättring och sedan Garantido som var lysande senast.
In cap'n gow är helt klart intressant annars, styrka som få och lär gå fram till dödens direkt.
#2, Från dödens vinner knappast In Capen… Men kanske han måste göra iofs, gå fram alltså.
Persos Yankee* är ju ner en klass, han vann ju Guldloppet senast och bör lägga detta gäng på rygg
#4, Sa iofs inte så jätte mycket… Nej den hoppas jag nu tror jag.

Värt att notera är att Laritz Supergoal verkar trivas på Solvalla och måste med från detta perfekta läge. Beddinge flyger till spets här och Sundberg hittar 2-3:e ut. Spikas lätt på min andra kupong. Trots att Persos Yankee varit grym så kan det lätt bli vingel från det här läget och därmed en jobbigare resa.. risken för trötta ben till slut är ingen utopi.
Persos yankee vann ju världens största blufflopp, har knappast något att göra med saken att han besegrade guldhästar, det loppet ska han vinna pliktskyldigt efter att ha fått bestämma.
mycket bra häst, men jag blir väldigt överraskad om han vinner detta loppet från spår 7 och när värsta motbuden har spår innanför.
Loppet lär väl stå mellan Laritz och garantido, våga och spika en eller lås på båda,,,,,får se hur det blir senare i veckan.
#7, Hålelr med ang. Persos… Jag chansar och låser på 3 troligtvis. 4.8.11.
Ja Nijo, enligt dig så vinner de flesta hästar Blufflopp. Jag litar på Stig H när han säger att Persos Yankee* är en av hans bästa chanser på V75
#9, Hehe stämmer lite i det iofs…. Ja man kanske bord elita på Stig H men nah.
stig h pratar väldigt mycket skit när han bedömer sina hästar, aldrig lyssnat och kommer aldrig att lyssna.
är det inte ett blufflopp om man får bestämma i 1.18 tempo i gulddivisionen? inte fan är det ett travlopp för hästar som vunnit över 1.5 miljoner iallafall! Ganska många i detta loppet hade vunnit med samma scenario skulle jag tro.
personligen gillar jag PY och det har jag alltid gjort, men sådant bryr jag mig inte om när hästen blir väldigt överstreckad från ett dåligt spår och mot bra hästar. Självklart kan han vinna detta, men då måste han troligen komma ner bra i fältet och den chansen är liten från spår 7.
#11, NEj precis.. Vingelläget ställer till.
Om du aldrig lyssnat och aldrig kommer att lyssna, hur kan du då vara säker på att StigH pratar väldigt mkt skit???
mvh
Bertil

Persos Yankee har inte varit någon favorit för mig ska ja erkänna, har alltid försökt jobba bort honom. Men han överbevisar mig mer o mer för varje gång. Tycker inte att det var ett blufflopp sist trots lågt tempo i spets. Visst är det vingelläge här o hade hellre sett Björn i sulkyn men vinna kan han göra likt förbannat! In cap´n gow är stark…visst.. men vad har han för nytta utav det på denna distans mot detta gäng…. En plats
#13, Hahahaha!
#14, Hmm senast var det nog inte många som trodde In Capen skulle ta en plats heller.. På V75 asså. Vinenr ju om längre upplopp typ… Nah den kan skrälla asså.

Visst, säger inte att hästen är chanslös. Han har ju vunnit V75 på 2140 förr.. (Persos var med i samma lopp men hoppade) Tror bara inte att han vinner detta. Hade det varit längre distans hade han varit självklar på kupongen… men man måste ju plocka bort tveksamma också… O här finns det för många andra intressanta..
Tre bävrar räcker långt här, nämligen Garantido, Beddinge Boy och Laritz Supergoal. Garneras det, ja då blir det ganska många på bongen för egen del eftersom jag anser att dessa tre är av lite annan dignitet vs övriga,
Om PY ska spöka, ja då krävs det nog ett Bingolottolopp!
- Enig m. FWM
mvh
Bertil
hur jag vet att stigh pratar mycket skit? för att jag läser hans tips alltid, men det betyder inte att jag behöver spela han för det.
Vad är inte ett blufflopp om en häst som har 1.5miljoner på sig får springa 1.18 tempo i ledningen???? fånigt
Lutar åt spik här på Laritz supergoal,tror man får väldigt fint spelvärde och nu bytar Hans Owe huvudlag til norskt,,,,,blev lat senast och hade låg puls efter loppet, inte trött då.
Hmm Laritz rapporter verkar bra… Hmm… Knivigt.
Att du tar med Beddinge Boy på 3 st hästar är för mig en gåta. Mot dessa hästar över medeldistans…neej tror inte det finns en chans att den kan vinna. Jo, om alla andra hoppar kanske…
Har precis kollat strykningar och ser att Hurricane Line är nerstuken till spår 9.
Intressant för mig i alla fall, jag gillar den hästen skarpt!
#21, Sant! Grymt mycket bättre och få rygg på Beddinge Boy…Kommer hamna mycket bättre till då.. Tur att man redan har lirat till ett mycket fint odds ^^.
betydligt mer intressant är att palermo mail får spår 10 nu och bara streckad på 1%,,,toppform och bra häst

håller med. är en kapabel här och i detta lopp är han inte såå mkt sämre än många andra. en mkt rolig rysare. ska vi säga att han är förtjänt av en seger och ta med honom då?!
Wunderbar!