V75-6 Mantorp 11/3-06
**V75 6
****Tvilling DD-1
****Silverdivisionen, Final.
**3-åriga och äldre.
2140 m. Autostart.
Pris: 250.000-125.000-62.500-31.500-20.000-11.000 (6 priser)
Lopp 9 Mantorp (Mp=22) Lö Auto 2140
1 ANOTHER LEAF -v8- Berntsson C (Sel Mi) 40:1
2 ROGER HORNLINE -h6- Untersteiner J (Wal Ro) :2
3 PRESENT -h5- Goop B (Läh Ka) :3
4 LASSITER* (DE) -v11- Lugauer C :4
5 EMPIRE DUST -v7- Kihlström Ö (Wal Ro) :5
6 OPEN MIND -s7- Jensen F :6
7 ACCLAIM -v5- Eriksson H :7
8 BREEZE BRODDE -v8- Sjunnesson J (Adi Ha) :8
9 TAYLOR BOKO -h5- Adielsson E (Joh SH) :9
10 GIFT TO EUROPE -v7- Näslund T (Nil Ar)a :10
11 BIG PEGAS -v9- Lindberg L (Ohl Ul) :11
12 BRIAN ÅS -v6- Uhrberg T :12
Turordning: 7-10-6-12-4-3-5-2-8-9-11-1

Här borde väl Acclaim och Gift To Europe stå i en klass för sig. Det finns andra om dessa gör bort sig, men frågan är var man ska gå kort ?
Håller med, men man kan aldrig räkna bort Open Mind
#1 o #2
Håller med samt att Lassiter kan vara en kandidat för de som "garnerar". Kanske för lazze….lazzeter, ehe, ehe!
mvh
Bertil

4,6,7,9 känns tryggt 
Jag nöjer mig nog med Aclaim och Gift To Europe, med fördel till formtoppade acclaim

LL, tror du verkligen att Gift To Europe inte kan vinna ??

Nej jag tror inte det - spår 10 är pyrt värre och jag tror varken Erik eller Hockey tänker bjuda rygg åt dem utan Näslund lär få ge sig av själv.

Dessutom står han stentufft inne i denna finalen även om han inte själv vet om det 

Jag ritar nog hellre dit ett streck för Roger Hornline som faktiskt oroar - ….. oron tilltar …. det får helt sonika bli ett streck där
.
Jag vet inte hur många gånger jag läst startlistor och så far blicken iväg på ett ekipage å så tänker man näävanäa och så "jomenja där skulle det varit ett streck ja korkhuvud
"
Och varför skulle Roger Hornline gå felfritt denna gång från ett framspår?

#10 Thomas
Roger Hornline klarade framspår bakom bilen senast på Åby 11/2. Jag har för mig att de satt på honom någon ny utrustning som gjort honom lugnare bakom bilen. Men helt att lita på är han ju inte.
#7 och #8 Lise-Lotte
Tobjörn Näslund verkar nöjd med läget och han sa efter segern senast på V75 att han tror på en spikrak väg fram till Guld med vinstchans där också ;-)
Själv tror jag att Acclaim blir för övermäktig för alla. Den som jag möjligen tror kan hindra Hockey från seger är just Gift To Europe. Men alla lopp ska köras!
Hafor, men så senast på Kalmar så galopperade Roger Hornline igen, det var näst senast på Åby som han förvånade med att inte galoppera

#12 Ja, men senast på Kalmar var det ju voltstart och spår 2. Det räknas inte ;-) Nu är det bil!
Acclaim tackar och bugar för sällskapet på upploppet och lämnar de andra åsnorna Det är inget motstånd för honom och han får nog till sin taktik i slutet. Har ni redan glömt uppvisningen vi fick från Acclaim med 12:e spår? Inte? En klar spik med klaff! Helt godkänd och jag tycker att Acclaim är en av dom bästa som plockar ner alla med speeden!
/Lupinen
Nja, jag skulle någ inte kalla Gift To Europe för en åsna, och Lupinen, glöm inte hans uppvisning senast.
Klart att jag inte kan glömma den! Jag tycker att Gift To Europe är en toppen häst! Fel av mig att kalla honom åsna. Jag tror att han kan ta en högre placering här men vinner tror jag inte att han gör. Allt avgörs imorgon och då får vi se vem som är den riktiga stjärnan! Inte sant? Chansar även på Acclaim som spik. /Lupinen
Här är det ju två som är i särklass Acclaim samt Gift to Europe, men kommer ändå att plocka med Open mind Rogerhornline som denna gång inte galloperar samt present