V75-7 Mantorp 11/3-06
**V75 7
****Tvilling DD-2
****Klass I, Final.
**3-åriga och äldre svenska i svensk träning.
2140 m. Autostart.
Pris: 190.000-95.000-47.500-24.500-17.000-9.000 (6 priser)
Lopp 10 Mantorp (Mp=22) Lö Auto 2140
1 HAMRAS GAVOTTE -s7- Adielsson E (Sel Mi) 40:1
2 SEA STRIKER -v5- Uhrberg T (Läh Ka) :2
3 TUFF DU MÄ -v6- Linderoth M Å (Bac Be)a :3
4 SWIFT HORNLINE -v5- Johansson B B (Faj Ca) :4
5 NON STOP SILAS -h6- Fajersson C :5
6 ARRAN KÄMPE -v8- Söderkvist S (Chr An) :6
7 NEVADA -s5- Lindblom C-E :7
8 FIRST MACK GROCER -v5- Karhulahti V (Läh Ka) :8
9 DIGGER DUCAN -v6- Nordström P (Jan SO) :9
10 RAPKIN -v5- Goop B (Läh Ka) :10
11 INLINES -v5- Kihlström Ö (Hul St) :11
12 SIXTEN PALEMA -v6- Svanstedt Å :12
Turordning: 12-5-10-4-11-2-1-8-7-3-9-6

Non Stop Silas, Swift Hornline, Inlines, Tuff Du Mä (framspår för första gången på V75) och Sea Striker är mina första spontana val.
Sixten Palema ska inte räknas bort trots spåret med nuvarande form
Rapkin har tyvärr bakspår och det är ett minus. Form och kapacitet är det inget fel på.
mvh
Bertil

Den första spiken dök upp här så nu återstår spik nr två och vart den kommer att landa - jag får grubbla ett tag till 
Och Lise-Lotte, vilken spik är det?

Sea Striker perfekt läge nu och dessutom i förhållande till värsta konkurrenterna som "alla" fått riktigt dåliga spår.
Nej, honom tänker jag inte spika. Nu är det final och detta är ett garderingslopp. Non Stop Silas, Swift Hornline, Sixten Palema, Inlies och Hamras Gavotte, för att bara nämna några.
Du får ett spöke Thomas och även ni andra:
8.First Mac Grocer
mvh
Bertil
Nja, nu är läget fel, han är ju bäst i spets så honom lämnar jag utanför.
Kanske tar bort honom jag med. När jag räknar igenom så tror jag inte att Korpen vinner mer än en avdelning och eftersom jag spikat Hot Shot Knick så faller spöket. Man ska inte bortse fr statistiken.
mvh
Bertil

Men Bertil, så svag som First Mac Grocer var senast från bekväm ledning måste man väl ändå kunna räkna bort honom nu. Han har ju INGEN seger på 10 försök på V75!
Ja, så är det nog.
mvh
Bertil
Men, en brasklapp kan man lägga in. Han var mycket bra näst senast och man vet aldrig hur mycket han ansträngde sig senast då han redan var klar för finalen. Men, Korpens hästar brukar aldrig fuska med preparékörningar.

En riktig rysare som är helt bortglömd (3%) på V75 är Tuff Du Mä. Den kommer att rensa rejält om Micke Linderoth får lite hjälp med bra tempo på loppet.
Tuff Du Mä ska INTE räknas bort! Swift Hornline var toppen förra gången och jag tycker att han ska räknas nu med. Helt klart! Rapkin får sig en jobbig resa men jag tror att han kan vara den som sticker till på slutet. Trivs med Björn och det är ett plus! Sixten Palema är en riktig cool häst att kolla på. Nu har han bara haft dåliga spår nu de två senaste starterna och ändå vart dunder fin!! Nu har han det där kluriga 12:e spåret igen men han kommer klara sig ur knipan lika fint som vanligt. /Lupinen
Här blir det Swift Hornline, Non stop silas, samt de 3 på slutet 10 rapkin, 11 Inlines och 12 hjälten som alltid hamnar på bakspår Sixten Palema