Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 369 ggr
Bertil
0

V75-1 Solvalla 26/5/07

**Lopp 5. V5-3. V75-1. Tvilling.
Auto 2140:
**1 Nicolas Cake - Persson S d5012 12,1a
2 Keep on Flying* - Juul S 24111 13,5a
3 Shiburre - Adielsson E 11311 12,6a
4 Klöver Kung - Ohlsson U 10111 13,7a
5 Travel Ås - Larsson F B d04d2 12,6a
6 Mind Chap - Bergh R 06142 12,6a
7 Bohica - Frick J 01115 12,7a
8 Conrads on Line - Goop B d4002 12,6a
9 Made in France - Kihlström Ö 02020 13,3a
10 Dominik O.H.* - Takter J 11030 14,2a
11 Timjans Kap - Svanstedt Å 11422 13,2a
12 Alvena Liston - Jansson T 30103 14,1a

Rickard007
0

Ser ut som att jag inleder med en spik - Keep On Flying… Var mycket bra vid V75 vinsten och efter det har han bara gått n genrep inför detta loppet.. Tränaren lovordade denna.. + att den blir väl inte favvo eller? Shiburre blir väl favorit?

Hannna
0

Jag tror Juul blir favorit, hästen såg grymt fin ut på jägers i senaste starten när han vann överlägset på en 13-tid över aktuell distans.

Nijo
0

tror det blir 4:a streck.

Nicolas cake, mycket farlig med att brq lopp, vinnarhålet elr spets här?

shiburre+keep on flying blir hårt spelade och är väl favoriter också med tanke på spåren,,,,hård strid mellan dem 2.

SEDAN kommer Travel ås flygande på uploppet och plockar allt!

Rickard007
0

#2, Okej tråkigt… Var mitt drag sen jag såg den starta i Brons i April… Så blir den favvo…*leds*

Travel
0

No, coments :-) Jag vet i alla fall om en häst som har toppform! Det kommer inte bli tappstart denna  gång. Jag tror Nijo har rätt men visst är dansken värst emot!?

Rickard007
0

#5, Haha….

Hannna
0

Kanske ska höka ett varningens finger för Nicolas Cake? Stall Persson startade en häst i lördags för första gången på hela 9 dagar, Kakan har dessutom hunnit vara struken en gång sedan den senaste starten(3 hästar strukna samma dag från stallet, samtliga för förkylning). Kan ju ha varit nå skit i stallet, cirkulerade ju en del nere på Halmstadtravet för några veckor sedan…Kanske fattas lite lopptempo i honom? Annars är jag övertygad att han duger i sådana här sammanhang efter hans raketspurt på jägersro i vintras, finns enorma fartresurser i hästen.

Rickard007
0

#7, Okej bara bra för min del!

brutalaccent
0

hah. Kung Uffe plockar hela fältet. Plättlätt! Klöver Kung är svaret…

Nijo
0

hehe, med all respekt, men vinner klöver kung detta så tar jag time out i några veckor från travet:)

må vara en grym kusk, må vara en kung till häst, men detta blir ingen seger tror och hoppas jag.

viii får väl ta och se på lördag:)

Rickard007
0

#9, Tror jag knappast….

brutalaccent
0

gud vad det skall bli skönt utan dig här på TiF min kära Nijo. -:P

skämt o sido. jag har nog samma feeling som det flesta här att här hittar vi omgångens bästa spik i Keep on Flying.
spet och slut. för jag tänker inte ens sätta mig i badkaret och försöka köra detta lopp.  det är nog så att det andra kommer att köra om det 110lax som ett andra pris ger. för även det är bra pengar i dessa sammanhang.

Rickard007
0

#12, Spets och slut? Nah knappast att han tar spets va?

brutalaccent
0

har spetsat tidigare och kommer att sitta där när det gått 500m i detta lopp också…

Travel
0

#12 Jag lovar att jag sätter 100:- vinnare på valfri häst under söndagen till dig om inte Travel Ås vinner detta :-) Bet?

Rickard007
0

#15, Hahahaha…

Nijo
0

efter 500m så är det MYCKET stor risk att shiburre sitter i spets och det finns inte världskartan att keep on flying får överta då,,det blir dödens och då tycker jag att shiburre har en  bättre vinstchans.

Sedan hoppas jag att vi verkligen får se hur bra Travel Ås är, given på min lapp.

Rickard007
0

#17, Nej men krossar oavsett löpningsförlopp.. Shiburre har den senaste starten i benen ^^.

brutalaccent
0

i så fall betar jag 100kr på Adrian Chip som borde ge bra pengar.

vad gäller Shiburre så har han ju galopperat i starten tidigare. litet orosmoln!! Klöver Kung har onekligen formkurvan på topp o har bra chans att svara ut många hästar, men han tar sig inte förbi Shiburre om denna håller sig på benen. kanske måste omvärdera loppet om det är så att Shiburre håller spets. men då kommer iaf Keep on Flying att få en bra rygg i KK som i så fall kommer att sitta i dödens. för visst är NC tillräkligt bra för att hålla rygg på Shiburre om detta når spets.

Nijo
0

jo, men man borde nog inte utesluta att nicolas cake kanske kommer köras i ledningen………är ganska säker på att han kan försvara spets om stefan vil köra där,,,,,men om han vill det är jag mer tveksam till.

ThomasH
0

Klöver Kung vinner inte,är bäst över 1640 meter och detta lopp får inte Norrlanskungen fuska bort. Jag tror att  Shiburre vinner, men ingen spik.

Rickard007
0

Enda chanse att Nicolas ska ha någon chans är nog ett vinnarhål ex. Tror inte han vinner från spets.

Nijo
0

Nicolas cake har gjort några av sina bästa lopp från just ledningen,,,tror han vunnit de flesta loppen därifrån också, iallafall i början av karriären var väldigt många segrar från just spets.

jag är dock lite osäker på hur startsnabb shiburre är…..

Rickard007
0

#23, Jag med och om Erik laddar kan han gunga det har vi sett förr.

Nijo
0

är ju KNAPPAST eriks fel, han kör mycket bra. Men shiburre har galopperat förr när han laddats mot ledningen………..

Rickard007
0

#25, Hahaha.

brutalaccent
0

jaha Travel. bara att beta på Adrian Chip imon. galoppen kom tävligen oväntat och jag ångrar att jag läste igenom denna tråden innan jag bestämde mig för spikar. hade med Shiburre och Travel Ås på lappen. var ju onekligen rätt onödigt då det bara fanns en häst på ovalen: Keep on Flying var ruggigt fin! 07,4 första 500 och sedan var det enkelt på upploppet mot hästar som fick så innebomben mkt bättre lopp.

brutalaccent
0

helvete! 2.2 ggr degen på Adrian Chip och 94% spelat på honom. inte kul, trodde inte att han skulle bli så hårt betrodd.

Nijo
0

Keep on flying var grymt fin, bättre än jag trodde helt klart. Ska dock bli intressant att höra varför travel ås galopperade och om det fanns krafter kvar…….

Vad gäller adrian chip är det inte lönt att kolla strecken förrens imorgkomer väl vara spelad en 70% då skulle jag tro, och ca: 2ggr pengarna.

brutalaccent
0

hehe. jag hoppas att Travel kommer ihåg att spela på Adrian Chip nu när han är på Valla. han sa ju att han skulle satsa på valfri häst åt mig ifall inte Travel Ås vann.

mm. skall bli skoj att höra ursäkterna! -:P

Rickard007
0

Riktigt bra! Rätt ute!

brutalaccent
0

i och för sig sög mitt vinnarspel på Adrian Chip lika hårt. borde satt den på någon annan. grymt besviken på mig själv. men inte på Adrian Chip som gjorde ett finfint löp och inte riktigt orkade ändra fram mot en i raden av spetskörare.

Nijo
0

nah, jag hade helt klart förväntat mig mer av adrian chip, aldrig att den vinner hambletonia om den inte presterar bättre än det.

Rickard007
0

Hade väl inget tempo i sig? 17 tider har den gåt.. Annat att gå ner på Valla och möta riktigt bra hästar.

Travel
0

#30 Bara att erkänna faaaaaaaaaaaaaaaaan, kan han få ett bättre lopp? Något är fel med hästen så nu ska han kollas upp. hade 73 i puls efter loppet så han var helt okörd! Vetrinär kommer på Onsdag. Juliana Space vann till 47 gånger i fredags! Första gången i mitt liv jag inte spelade på egen häst, snacka om looser :-)

Rickard007
0

#35, Mm drömlopp hade kunnat ge Keepen en match kanske.. Men looser som felar då. Haha såg att Juliana vann… Och du!! Vart var du på Valla ^^? Jag frågade en på E-läktaren om han visste vem som hade flaggan :-)

Travel
0

Jag var ju där, flaggan var vår såklart, Dessutom hade jag själv en flagga som mantel! Var en del på stallbacken också. Men det klart inte lätt att se varann i röran :-)

Rickard007
0

#37, Jo visste ju att flaggan var er men om han kunde peka ut er typ ^^.