V75-3 Mantorp 11/3-06
**V75 3
****Tvilling
***Östgötaloppet (Gulddivisionen, Final)(Gr. II Int.).
*3-åriga och äldre.
2140 m. Autostart. Högst 10 startande.
Pris: 300.000-150.000-75.000-40.000-25.000 (5 priser)
Lopp 6 Mantorp (Mp=22) Lö Auto 2140
1 NOLTE -h6- Goop O 40:1
2 FACTS OF LIFE -h9- Jansson T (Läh Ka) :2
3 LILL ADOLF -v6- Malmqvist R (Kol Lu) :3
4 BEAN STREEP (FI) -v8- Goop B (Med Ch)a :4
5 LUKAS LUPIN* -v7- Kontio J (Läh Ka) :5
6 HOT SHOT KNICK -h8- Uhrberg T (Läh Ka) :6
7 HARLANS BOOGIE -h8- Forsgren L (Håk Pa) :7
8 HOT TUB -h6- Svanstedt Å (Öhm Ma)a :8
9 SARA LU HANOVER (US) -s6- Adielsson E (Joh SH) :9
10 GENERAL DU LUPIN* (FR) -v12- Kihlström Ö (Hul St) :10
Turordning: 6-10-5-8-7-9-4-1-3-2

Ett 3-hästarslopp som jag ser det, Hot Shot Knick, Hot Tub och General Du Lupin.
Nej, här vinner Hot Shot Knick utan att bottnas
Håller med dig Thomas. Och skulle man börja "garnera", så blir det många bävrar på bongen.
mvh
Bertil

Garderingslopp, 6 streck mest troligen då jag hoppas att de verkligen tänker köra.
Fördel att Bean S har fått det bästa spåret i gänget och man måste väl ladda och vad det låter så ska det inte släppas. Stall Lähdekorpi med tre och kan lägga upp taktiken men samtidigt så bör väl tanken vara att kommer Hot Shotten bort så är ju inte Lupinen mycket sämre så förhoppningsvis så måste de köra rejält. Och icke att förglömma en resa till Italien har föregått denna starten för Hot Shotten och resultatraden känns full.
Garderar och håller tummarna som sagt för travsport.
Ja. men Hot Shot Knick är så mycket bättre än de övriga så jag spikar.

Tycker endå att du ska vara lite försiktig med spik det finns flera som inte klarat av att prestera bra efter en så pass lång resa som han kom hem ifrån i onsdags. Och som sagt vart hamnar han från spår 6?
Men, till skillnad från det övriga så är Hot Shot Knick en häst för större uppgifter, vist är Hot Tub bra, men jag har tidigare menat att Hot Shot Knick kan vara en elitloppskandidat, om han någon gång får vila.

Det är ju jag ytterst tveksam till att han kommer till elitloppet. Och jag tror som sagt att schemat varit i mastigaste laget inför lördagens lopp OM övriga tänker bjuda till match vill säga.
Lukas Lupin tycker jag mycket om som ni kanske förstår. Jag ser inte att han är sämre än någon annan här men det är klart att Hot Shot Knick är något speciellt. Han vinner nog men man ska inte tro allt för mycket på honom. General Du Lupin blir mycket farlig i slutet och inte prata om Hot Tub som gjort enormt fina presentationer så han kommer nog va som en glödhet kanonkula över upploppet. Då säger jag bara " Håll i dig Hot Shot Knick!"
Ja du Thomas, om Hot shot knick klarar sitt hårda program så vinner han men idag kommer vi till en troligen hård bana så det blir säkert korta hakar åtminstonne bak och det brukar ju alltid ruska till lite i bland kupongerna. Jag garderar och plockar med hot tub generalen samt lupinen.
Nej, jag spikar Hot Shot Knick utan att fundera en sekund, det var några veckor sedan han vann i Italien och Korpen säger att han fortfarande känns dunderfin

Hot Tub har på allvar etablerat sig i Guld. Slog av både Hot Shot Knick (2) och General Du Lupin (3)!
Ja, han var väldigt duktig! Hot Tub MÅSTE tas på allvar nu! Även om Hot Shot Knick kämpade tappert så var " Tuben " mycket bättre! Något att tänka på till nästa gång. Jag var på Mantorp och hade satsat på de båda. De gav lite pengar trors allt men jag måste säga att Hot Tub imponerade STORT!
Bra hafor…..ett "trehästarslopp" blev det!!!
mvh
Bertil