Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 426 ggr
Bertil
0

V75-7 Solvalla 26/5/07

**

Lopp 12. V75-7. DD-2. Trio. Tvilling.
3140:

**

1 Saida Camillo - Uhrberg T d0011 14,9
2 Millstone's Eager* - Forss M 11d11 15,5
3 Boudica - Adielsson E 61012 15,7
4 Westax Kaffekarsk - Andersson M J15002 15,0
5 Inzaghi D.K.* - Juel J 11114 16,3
6 Lugdunum* - Lindblom Å 02113 15,1
7 Mac Kindley* - Bergh R 3ddk1 14,7
8 Sommelier - Kolgjini L 32110 13,8
9 Love for Ever - Kihlström Ö 1040d 15,7

**

3160:

**

10 Dishmar* - Lindqvist J d4110 19,1
11 Baron Rols - Lennartsson P 14110 14,1

3180:

12 Milord de Melleray* - Duvaldestin T11156 13,5
13 Hot Tub - Ohlsson U 00234 13,2
14 Regent Royal - Lindqvist O A 23433 14,3
15 Dalshan As* - Tengsareid Å 23331 14,8

Rickard007
0

Hade lite större förväntningar på detta loppet faktist….
Nu ser det ut som att Lugdunum vinenr felfri, men går han verkligen felfritt då?

Hot Tub har kännt på dessa distanser och blir farlig…

Sen vetitusan bakom de 2…Saida har ju vunnit på denna distans V75 men nu är det väl lite för tufft emot? Dalshan As gillar jag men att han skall kunna ta in detta tror jag knappast. Inzaghi D.K* årsdebuterade sist, ska vara en fin häst enligt någon här ^^.
Kanske lås på 6.13?

Nijo
0

som sagt, Inzaghi är en mycket fin häst och en av danmarks bästa,,,,,kommer säkerligen segerstrida tror jag.

annars är det väl lugdunum+hot tub och kanske Mac Kindley? den var riktigt fin vid vinsten senast.  baron rols tror jag får svårt på distansen.

Rickard007
0

#2. Okej.. Trots allt bara gjort 1 start i år ännu… Baronen tror jag inte heller på.

brutalaccent
0

Ulf!!!

Rickard007
0

Ohlsson!!!

brutalaccent
0

fatta vinken hinken. bra Rickard…

Bertil
0

Ääähhh, kunde lika lätt ha sagt Adelsson eller Larsson….

mvh
Bertil

Rickard007
0

#6, Bör ju ha bra chans då Lugdunum felar eller?

Nijo
0

Lugdunum har bästa möjliga spår för felfri avgång, så han borde gå felfritt om lindblom kör hyfsat bra i starten. All tid i världen att vända upp för att starta igång och sedan bara 1 häst utanför.

Rickard007
0

#9, Men sa han inte att han ville ha många hästar utanpå sig… Varför låter han inte en bättre kusk köra eller? Han är ju inte sveriges bästa pilot direkt…

brutalaccent
0

men han känner hästen utan och innan! kanske är just en knepig häst bakom någon annan??

Rickard007
0

#11, Haha ändå felar ha.. Byt kusk!

Kaitsu
0

Lutar åt spik på Lugdunum trots allt.. Om han går felfritt så körs han till spets där Lindblom håller ett högt tempo och riskerar då inte att bjuda in bakspårshästarna i matchen. Tror inte dom hinner fram i tid. Den jag är mest rädd för är Saida Camillo i rygg.. Lugdunum är lite av en strulpelle när det gäller voltstart men då jag tror och hoppas att han kommer gå felfritt nu så är chansen enligt mig större än risken för förlust.

Nijo
0

Lindblom sade just att han ville ha detta spåret,,,,förstår inte vart rickard fått sin information ifrån.

Men jag tror att Lindblom faller på eget grep om han ska ligga och dra i hårt tempo här, risk för att kusken kör bort detta loppet.

Milord de Melleray ska tydligen vara en mycket bra fransman på lång distans och de flesta verkar tro att han vinner detta loppet på ren hårdhet.

Kaitsu
0

Kan mycket väl vara så att Lindblom faller på eget grepp, men det är nog det enda sättet för honom att vinna här. Är ju en balansgång att sätta upp rätt tempo och det är kusken kanske inte det bästa på, men han känner Lugdunum bra.

Vet ärligt talat inte så mycket om Milord de Melleray ännu, men bra tider har han. Sen måste han ju verkligen prestera på topp och det kan alltid strula från tillägg.

Rickard007
0

#14, Okej då är det jag som svamlar sorry…

Flywithme
0

Rickard!… vik inte ner dig i dina argument… första tanken kan vara den rätta…( även om jag tror tvärtom,ha ha)

Rickard007
0

#17, Inte det jag vek ned mig i utan jag trodde han sagt att han INTE ville ha spår 6 typ. Om han inte har sagt det så är det svårt att behålla det "argumentet". Cool

brutalaccent
0

jag tycker att Saida Camillo skall ses med med okej chans ändå. tycker om hennes två senaste starter då hon verkligen verkar ha hittat en ny växel trotts åldern. och det 14% som hon är spelad till tycker jag lockar med tanke på att hon tagit sina segrar på ett bra sätt. näst senast på V75 spårade hon i princip ensam hela loppet.. och höll farten hela vägen in i mål. visst var det sämre motstånd då. men om spets så kan hon bita ifrån rätt så bra. är entaktad och kan hålla ett rätt så friskt tempo i täten. hon förtjänar ett streck av mig iaf. DVD!

samma gäller väl Berghans nya häst Mac Kindley som gjorde det bra i sin debut. travade då 1.13.5 sista 1500m efter att ha kommit ut som sista häst och rundade fältet för att avsluta vast och vinna enkelt med 6,5 längder. har sprungit 1.15,2 över lång distans redan som 4 åring. går alltid tungt balancerad. och i dag är streckad till 9%. mumma!

Rickard007
0

#19, Tror hon går över 20% tillslut. Kan gå.

brutalaccent
0

läs ang Mac K då. Roberts nästa långtravare…

Rickard007
0

#21, Right den komemr åka med… Hoppas den förblir 9% också då!

brutalaccent
0

Milord de Melleray vann faktist Grand Prix de Vincennes i mars. Var även aktuell för Olympia travet men ägarna valde att gå ut i Harpers istället. fjänade näsramre 2.2 mille förra året och är van tufft motstånd i Frankrike…

Rickard007
0

#23, Skall också med.. Ska ta många här. öhman var väldigt pessimist på Hot Tub menade att den var i princip chanlös, det är mycket anmärkningsvärt då ahn ALLTID tror på OK chans annars…Tas ej med p.g.a det.

Bertil
0

Bra tips brutalen!!!

mvh
Bertil

Nijo
0

finns en 9 hästar som kan vinna tror jag,,,svårt att veta vila man ska välja bort.

1,5,6,7,8,,11,12,13,14

A hästar e väl: 6,12

Baronen känns farlig också om han får ett bra lopp,liksom regent royal är bra över långa distansen när han får ryggar.

Men Berghs häst är helt klart inressant, joggade 14.7 i årsdebuten,,,,,sågut att vara en mycket fin häst.

Rickard007
0

Baronen är den verkligen distansynnad?

brutalaccent
0

måste säga att jag inte har någon direkt feeling för att kunna ranka detta lopp. så vi tar det med lägst startnummer och räknar uppåt om vilka som kommer med på lappen:

1,5,6,7,11,12,13

A:1
B:6,7,12
C:5,11,13 (sorry Uffe)

Rickard007
0

A: 6
B: 12-7-1-5-11-15
C: 13-14-8

Nijo
0

hur ska det gå för lugdunum? Åke missar starten, blir hängande i 3:e spår första 500, sedan fram i dödens och ledning efter 1000m? kör i hårt 1.14 tempo hela vägen fram tills 500 kvar och då börjar hästen tröttna lite och dem andra kommer ikapp, slutar på en 3:e plats efter att ha blivit bortkörd av kusken?

Hehe, eller så träffar han starten, tar spets direkt och vinner med hela uploppet?

Rickard007
0

#30, Tänkbart. Han går ju en 13 tid enligt Åke ^^.

Nijo
0

1.13.8 är rekordet av max flukt, klarar lugdunum det så vet ej fasen asså vad jag gör. Tror knappast det är aktuellt,,om han ska hålla 1.13 tempo så lär hästen vara död 500m innan mål.

elr är han verkligen så bra?

mycket ångest över dett aloppet, hehe

Rickard007
0

#32,En ska är ju säker.. Åke är rapp i käften.

Kaitsu
0

#33 Ja verkligen…. I like it.. härligt med såna som vågar sticka ut!

Rickard007
0

#34, Hehe jojo men han är lite fööör utstickande asså…

Kaitsu
0

Mac Kindley kan faktiskt vara en rolig rysare. Om nu Lugdunum galopperar så kanske Bergh satsar på spets och det är ju ofta som framvolten vinner sådana här lopp.

Nijo
0

baserat på??? håller jag nog inte med om att framvolten brukar vinna sådana hära lopp,,,,,,,i HH har väl inte ens framvolten varit nära att vinna på många år?

continue
0

Max Flukt för några år sedan stod väl start?

Rickard007
0

#37, "sådana hära lopp", innefattar väl 3140m? Och där vinenr framvolten ÖVERLÄGSET mest lopp.

Hannna
0

Senaste 7 åren är det 2 hästar som stått på start och vunnit, Cool Amber och Max Flukt.

Kaitsu
0

#39 Ja precis… tänkte nu inte just på HH

Rickard007
0

#41, Förstod det..

Nijo
0

ge mig statistik som visar att framvolten över 3140m vinner mest så tror jag på det,,,,inte innan dess kan jag lova.

som hanna sade, 2 av de 7 senaste HH har framvolt vunnit.

Rickard007
0

#43, Har ingen renodlad statistiksida men jag LOVAR att det stämmer.

Flywithme
0

Tycker att många av hästarna på startvolten inte är långt efter kapacitets mässigt de som står på tillägg…(bortsett 12 Milord då möjligtvis) även om det fattas en del än så länge finns de stor utvecklingsförmåga.. Tror att vinnaren står på starvolten o kommer visa mycket framöver??? Fundersam

Rickard007
0

Milord de Melleray! Vilken bortre långsida!

Hannna
0

Ja, verkligen! Världsrekord och allt.

Rickard007
0

#47, Jaopp… Hans tränare/körsvenn hade med 2 hästar hit upp.. Båda vann…

brutalaccent
0

trist att vi i Sverige saknar en sådan där häst. hade varit gött att kunna unna sig en finfin stayer. travsportens-långtradare…

Love e´m!

Nijo
0

nja, vi har ju max flukt nästa år kanske, och lugdunum ska ju vara en i vanliga fall också,,,,,liksom commander crowe i framtiden får vi hoppas.

Rickard007
0

#50, Right! Commander FTW!

brutalaccent
0

jag håller verkligen tummarna att dessa 3 kan komma att bli finfina långtradare.

Rickard007
0

#52, Frågan är om Flukten kommer tillbaka….

brutalaccent
0

hoppas verkligen att han gör det. älskar den hästen! ett riktigt stjärnämne…

Rickard007
0

#54, Jo klart man gör men svårt och se den komma tillbaka som förut.. Tyvärr.