Trav iFokus

Trav

Etikett: trav-snack
Läst 548 ggr
Velikij
0

Vem litar Du mest/minst på?

Här kommer en liten opinionsundersökning som jag hoppas få många svar på innan nästa fredag! Uppgiften är att ranka nedanstående tränare i den turordning Du anser att de kommer ifråga om seriositet och trovärdighet. Den Du litar mest på sätter du först, i fallande skala ned till den Du litar minst på. Poängskalan är 6-4-3-2-1. Kandidaterna är uppsatta i efternamnsordning för undvikande av påverkan.

(Robert) Bergh

(Stig H.) Johansson

(Lutfi) Kolgjini

(Kari) Lähdekorpi

(Åke) Svanstedt

Nijo
0

Bergh och Kolgjini är de enda jag litar på, de andra pratar bara skit och berättar aldrig något om sina chanser,,,kan i stort sätt vara utan deras uttalanden inför loppen. Kari har ifs perioder då han är ärlig och ger bra tips,,,,,,kommer och går.

Bergh-6

Kolgjini-4

Lädherkorpi-3

Johansson-2

Svanstedt-1

linnrisedal
0

Johansson - 6

Bergh - 4

Lähdekorpi - 3

Svanstedt - 2

Kolgjini - 1

Rickard007
0

Bergh - 6

Svanstedt - 4

Johansson - 3

Kolgjini - 2

Lähdekorpi - 1

brovve
0

Bergh-6

Johansson-4

Svanstedt-3

Läderkorpi/Kolgini får dela på 3p. med motiveringen att dem sällan eller aldrig ger vidare information om chanserna. Ludde försöker väl många gånger, men jag har fått känslan av att han är på tok för överoptimistisk många ggr medans Läderkorpi är lite åt andra hållet.

Nijo
0

och du menar att johansson ger intressant information om sina hästar då? har han en häst spelad till 80-90% så hör man "med lite tur så har han en platschans", ofta löjliga uttalanden. Alltid Reijo som ger de bästa tipsen och det är han som man ska lyssna på.

Svanstedt är fanemaj sämre, senast var det väl v65 i fredags där han hade en storfavorit till start som knappast skulle vinna, vad hände? han satsade ALLT på spets och vann relativt enkelt.

brovve
0

jojo, men ser du till helheten tkr jag ändå stigh ger schysst info, dels i aftonbladet i sin krönika men även i ronden då inte reijo svarar.

Men visst, kan väl vara lite som du säger..även solen har sina fläckar ;)

Rickard007
0

Svanstedt är ibland underbar och ibland..£@$€€@@:**Å^^

Velikij
0

Trevligt att frågan väckt lite debatt! Jag tänker följa upp den med ytterligare frågor om samma tränargrupp, som färgstarkhet och kompetens, för att kora en slutlig tränarchamp. Men nu gäller det alltså vem vi tycker är mest trovärdig i sina uttalanden.

Min egen turdordning är Johansson, Svanstedt,  Bergh, Lähdekorpi och Kolgjini.

brovve
0

får man vara lite halvfräck och be om en motivering Velikij? ;)

Till din turordning dvs.

Travel
0

johansson-6

kolgjini-4

Svanstedt-3

lähdekorpi-2

Bergh-1

tänker inte motiveraCool

Velikij
0

Brovve, visst får Du det! Om vi börjar i botten så tycker jag att Kolgjini och Lähdekorpi är känslomänniskor som reagerar därefter. Ofta gör de uttalande i stundens hetta, och att t.ex. bojkotta tidningar är möjligen ett bra stridsmedel, men knappast av godo för mig som spelare.

Bergh får jag inget grepp om, jag upplever att en del tips används i kundvård för den trängre kretsen, vilket i sig är förståeligt. Att han så vitt jag vet är den ende i gänget som inte hymlar med att han kan lägga en slant på toton väger jag också in i bedömningen. 

Svanstedt är i likhet med de två förstnämnda också en känslomänniska, men brukar kunna bita ihop och grymta. Att han i likhet med Johansson använder en speciell talesman gör att det inte blir fullt så mycket åsikter om annat som följer med själva tippandet.

Johansson ser jag som ganska ointresserad av själva tippandet, vilket han ju inte han hjälpa. Han tar dock sitt ansvar och gör vad han kan, och jag upplever honom som ärlig.  (Sedan är väl varken han eller hans försteman någon entertainer, men det hör ju inte till det här ämnet…)

Rickard007
0

Vill tillägga att vissa har ju ibland insiderkällor (händer att jag har) och då vet man ju precis vad de tycker om chansen osv. Då är Gooparna + Åke väldigt tillförlitliga kan jag säga. Av det jag hört. I helgen var Hurricane klar och Benny.

brovve
0

rickard, din inseider källa när det gäller goop är deras hemsida ;)

Och jag håller absolut med, dem är bra mkt mera öppna och ärliga där kring sina chanser på startande hästar.

#11..mm, tackar för din analys :)

Rickard007
0

#13, Haha nej det är det INTE.

Velikij
0

Då är röstningen om pålitligaste tränare avslutad, men det går ju att fortsätta debatten ändå, för den som vill…

Slutställningen:

1. Bergh 23 poäng
2. Stig H.  21 poäng
3. Kolgjini 12,5 poäng
4. Lähdekorpi 12 poäng
5. Svanstedt 11,5 poäng

Etapp 2 har redan påbörjats, där vi utser den mest färgstarke personen i samma samling. Tack ni som röstat i den här delen!