Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1051 ggr
ThomasH
0

V75-7 Rättvik 2/6-07

**

V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.
1640:

**

1 Vino Camielle* - Ehlers J 50201 10,9a
2 Sun Power C.G. - Kontio J 4220d 12,9a
3 Crowns Diamond - Goop B 66510 11,8a
4 Important - Nordström P 51105 12,1a
5 Arras - Söderkvist S 11011 12,6a
6 Laritz Supergoal - Sundberg H-O 05540 12,1a
7 Ornellaia* - Adielsson E 45530 12,4a
8 Davidov - Eriksson S 01154 12,6a
9 Present - Uhrberg T d0443 11,8a
10 Adams Hall - Svanstedt Å 10123 11,2a
11 Speeden* - Kihlström Ö 10121 12,2a
12 Taylor Made - Lennartsson P 34610 12,6a

Nijo
0

Arras blir väl hårt spelad, men här blir han hårt synad och riskerar en svår löpning i form av dödens kanske. Spets tar Vino Camielle eller Important och båda är väldigt bra hästar som ska garanterat räknas då.

Sedan går det väl aldrig att räkna bort Laritz supergoal, bortkörd senast. Adams Hall är klart den bästa hästen i loppet och måste räknas, men spår 10 på kort distans är jobbigt.

Rickard007
0

#1, Hmm möjligt att Vino kan svara ut arras men släpper nog ändå… Knappast att Important kan det.  Laritz Suåpergoal har jag gett upp nu… Adams HAll kommer ju köras offensivt… Men jag  tror nog Arras vinner ändå… Skoryck?

Nijo
0

tro knappast att Ehlers släpper spets, finns ingen anledning till det då han har en så pass bra häst och han vet om det. Important svarar med stor sannolikhet ut arras vid laddning,,,arras tar inte 1 längd sida vid sida på han.

dock osäker på om någon verkligen kan stå emot Adams hall till slut.

ina-scot
0

# det finns inte på VÄRDSKARTAN att ARRAS missar spets tar man spets från BEDDINGE BOY från spår 8 då missar man inte ledningen från spår 5 detta är en dunder spik

Nijo
0

men vem tar inte spets från beddinge boy om den inte laddas? han tog sig inte ens förbi dem som var invändigt nästan,,,Takter körde inte ett skit på hästen för att svara arras.

Blir mycket förvånad om Arras tar spets direkt,,,dock möjligt att han blir släppt till den, men liten sannolikhet.

Rickard007
0

Skitsnack… Spetsar han från 8 ska han ha jävulskt bra chans här.. Ska bara komma till front… Ehlers, har han vunnit V75 elelr? ;-). Asså svarar han är han ju dum i huvevt,, Måste ju släppa.. OM det nu skulle vara så att den kan svara vilket jag itne tror men.

Nijo
0

varför ska han inte svara? ehlers har en mycket bra häst i bra form, klart som fan han tänker svara, och det är väldigt sällan hans startar i v75 också.

att spetsa från spår 8 elr ej är väldigt relativt till vilka hästar som är invändigt……..

får väl hoppas att arras blir hårt spelad då, tror helt klart det är en favorit i stor fara då.

ina-scot
0

#5 vadå nästan antingen tar man spets eller inte där finns inget mellan ting klart som f?n takter ladda med BEDDINGE går ju bäst i ledningen

Rickard007
0

37, Haha kankanske torska men rycker de skorna  så är den nog ganska klar.. Bara rädd för Åke.
#8, Mmm

Nijo
0

nah, takter kanske inte ville riskera att beddinge boy blev het vid laddning? över 2140m hade han varit stendöd och därav trodde han sig kunna köra till spets i halvfart, vilket inte gick då han missbedömde arras startsnabbhet. Man ser klart o tydligt att Takter inte rör en fena för att försvara spets, tar sig knappt förbi dem invändigt!

Important svarade Hercules Laser i en spetskörning, så nog fan kan han svara Arras då om kusken laddar det som går. Även VC är snabb ut, samtidigt som sun power också är, så jag har svårt att se arras ta sig förbi 3 startsnabba hästar invändigt.

ina-scot
0

#10 Då lär du sitta där med lång näsa när ARRAS blåser till SPETS

Nijo
0

eller du?

brovve
0

Adams Hall är bank.

Trist läge, men tror han kommer visa att det faktiskt är klasskillnad mellan honom och resterande fält.

linnrisedal
0

Heja Arras!

Rickard007
0

#14, Right… Men jag är dock lite osäker faktist.. Åke kan bli farlig.

ZenoX
0

inte en chans att vino svarar ut arras han har haft bra spår hela tiden nästan men aldrig tagit spets vino

Nijo
0

jaha? så spetsade han inte senast? Ehlers har uttalat sig om att han tror han kan spetsa och om han tar spets så kommer han att köra där!   

I vilket fall så tror jag inte Arras tar sig förbi Important i starten.

ina-scot
0

#17 CROWNS DIAMOND är också startsnabb om ARRAS laddas så kan INTE IMPORTANT svara. då tror jag att det är större chans att ADAMS HALL tar ledningen Skrattande

Rickard007
0

Crowns släpper ju till Arras isf.

Nijo
0

tror med stor sannolikhet att arras inte tar sig förbi important i starten

Rickard007
0

#20, Det gör han nog utan problem.

ThomasH
0

Oj, Arras tar sig förbi Important utan att anstränga sig

Nijo
0

det får vi allt se, jag tror knappast han gör det.

Hannna
0

Ja, Arras tar lätt en längd på Important.

Flywithme
0

Arras o Adams Hall står för klassen här!!! visst Adams hall är en bra häst men tror ändå han får svårt att plocka ner Arras från bättre läge… Spets-slut-hämta ut!

Rickard007
0

#25, Hmm så sa mång ai stoloppet med, räkna med en likadan körning av Åke… Är det "Spets-slut-hämta-ut" då? För Adams Hall bör ju krossa  Arras från dödens vid sunda vätskor.

brovve
0

30ggr pengarna på vino camielle på unibet..samt 4ggr på plats.

Klart spelvärt då han förhoppningsvis kommer köras i spets eller rygg ledaren.

Rickard007
0

#27, Kasst platsodds förhållande till vinnaroddset mot vad UB brukar ha.. Men beror ju på startsnabbheten+ spåret.

Kaitsu
0

Många bra hästar med här… Tror som några av er andra att Arras är den som tar spets. Men… det skulle kunna bli en hård öppning, vilket kan bädda mer för bakspåren som jag inte tror har någon chans att hinna fram annars.. Adams Hall och Speeden i riktig toppform är väl dom jag först tänker på. Important och Laritz Supergoal får heller inte glömmas vid gardering.

Rickard007
0

Om Hans Owe lovordar Laritz Supergoal så, varför sitter han då kva rmed 400 m kvar? som senast…. Då kan intë hästen kännts 100 eller? Nej den frå banne mig bevisa lite nu innan jag tror på den igen… Går ifrån Arras och tror mycket på Adams Hall…Speeden med kanske.

Kaitsu
0

#30 Ja kanske det, men det är i grunden en bra häst menar jag bara och får i alla fall ett lyxstreck om jag garderar mycket här. Rickard, 3 troliga scenarion:

1. Arras öppnar för spets och får den billigt. Drar sedan i högt tempo hela vägen och släpper inte någon nära, inte ens Adams Hall om Arras kutar neråt 11 blankt..

2. Arras öppnar för spets, men det blir kamp om den.. eller om någon tokpressar honom den första biten. Kan då Adams Hall köra sig till dödens efter öppningen så har Adams Hall bra chans att reglera allt därifrån.

1. Arras körs till spets efter en öppning i hårt tempo. Åke sitter och gottar sig lite längre bak. Sen på sista bortre satsar han framåt med Adams Hall med Speeden i rygg. Kan då Örjan spara Speeden tillräckligt länge kan han mycket väl vara segraren här. 

Som du ser tror jag hur som helst att Arras körs till spets, men sen är frågan hur det blir kört.

Rickard007
0

#31, Möjligt men tror inte Arras kan kuta ner mot 11 blankt.

Kaitsu
0

#32 Nja 11 blankt kanske var att ta i..

Rickard007
0

#33, Hehe mjo.. 12.6 är hans rekord. Kanske kan spring 12 blankt men det gör ju Adams Hall lätt med så. Åke sa att han låg lågt på förhand, haha så lågt ligger han knappast, lurar i vassen ^^.

Kaitsu
0

#34 hehe.. överdrev kanske lite där ja..Glad Hur tror du att loppet blir kört?

Rickard007
0

#35, Vino Camielle svarar spets först… Important körs ju framåt men efter en 100 meter lär ju Arras sitta i spets men öppnat ruggigt fort, 08.5. Sen stryper han tempot Söderkvist. Efter 700m kommer Åke och lägger sig och bevakar i dödens… Varvar på 13.0. Åke trycker på ca 700 kvar. Vinner ganska tryggt med en längd över Arras, Speeden spurtar bra till en 3:e plats. Vino Camielle 4:a.. Important 5:a. Sun Power C.g 6:a. Laritz Supergoal är oförklarigt dålig.

Hehe ganska ingående men du bad om det ^^.

Kaitsu
0

#36 Om loppet blir kört enligt ditt scenario är Adams Hall en trolig vinnare. Åke é ju alltid lurig och har troligen toppat formen på A.H till max..

Rickard007
0

#37, Mjo och jag tror ju det blir så och spikar därför Adams… Åke lär ju inte åka till Romem utan att tro på vinst med någon av sina 4 hästar och de andra 3 känns ju inte så segeraktuella. Nej det är nog ganska segeraktuellt här.

KUNG ÅKE!!!!!!

Kaitsu
0

#38 Ja det lutar sannerligen åt överpace här då Ehlers sagt att han inte släpper spets om han får den.. han kommer iaf att försöka och då kan han kanske bjuda Arras strid i början.

Rickard007
0

#39, Det med kan ju bli så att det går oerhört snabbt så han inte ens avancerar fram…

notnowjohn
0

Oavsett om Arras tar sig förbi Important eller inte så tror inte jag att Nordström kommer ladda med Important när han vet att det kommer köras mellan Arras och Vino Camielle.

notnowjohn
0

# 38 Åker han till Romme lär han inte vinna då V75 går på Rättvik idag… ;)

Rickard007
0

#42, Haha nää men han vinner nog loppet ganska enkelt Cool

Kaitsu
0

Som sagt.. nu satt Laritz Supergoal där.. Tyvärr garderade jag inte så mycket på mina kuponger så han fick inte plats. Blev dock 3 femmor på ett av mina andra system så gick några kronor plus.

Hannna
0

Vilken ruggig långsida Adams Hall gick!

Rickard007
0

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN såg ju underbart ut 300 kvar.

brovve
0

satte en slant vinnare på laritz iaf, catchinng $$$ ;)

brovve
0

20ggr på unibet.

Nijo
0

är det nu jag ska säga "vad sade jag?"

arras spetsade inte och han vann inte heller loppet.

givetvist hade jag med laritz sedan också.

Rickard007
0

#49, Visst! Trodd eint eheller på Arras (mer än att han skulle spetsa. Men Adams Hall var ju bästa hästen., men det hjälper ju fan inte.