V75-6 Rättvik 2/6-07
**
V75-6. DD-1. Tvilling.
2640:
**
1 Atlas Gold - Andersson M J 25213 15,8
2 Matrix Reloaded - Kihlström Ö 36412 14,9
3 Defi Trizz - Witasp L 10031 15,6
4 Du Mille Countach - Lennartsson P01602 15,7
5 Uddens Intrip - Nordström P 30110 16,1
6 The Bad Bride - Linder F 10125 15,9
7 Charles de Gaulle - Bergh R 10011 15,7
8 Super Easy - Ohlsson U 05162 15,0
9 Simb Skyrocket - Kontio J 10421 15,2
10 Target Player - Uhrberg T 1d001 16,1
11 Bowling Inferno - Söderkvist S 21142 14,6
12 Axel Esskå - Adielsson E 04250 16,2
Matrix reloaded har kapacitet i massor, men är svår av sig, måste dock räknas tidigt.
Du Milles countach gick bra senast och är i grunden en riktigt fin häst! blir farlig om han klarar spåret.
Charles De gauelle,, alla vet vem det är och visst ska han räknas tidigt.
av bakspårshästarna bör bowling inferno räknas tidigt, fin kapacitet, liksom simb skyrocket.
spets och slut för challe ;) skönt med att få kliva ner en klass dessutom, även om dem flesta av intresse nu i loppet står ungefär lika hårt inne (bortsett från matrix) så är det viss skillnad mot att gå ut i brons.
#1, Risken är ju dock stor att han inte klrara spåre.t. Nytt gung.. 4an.
men det har du ABSOLUT ingen aning om rickard, varför? för att du vet absolut inte ett skit om hästen. DU Milles kan lika väl vara mycket travsäker i volt………
#4, Hur fan orkar du vara så jävla otrevlig?
ber om ursäkt för det, men sluta prata om saker som du absolut inte har någon aning om. Senast visste du inte ens vem hästen var och nu kan du bedöma om han klarar spår 4 i volt elr inte.
jag vet inte hur travsäker han är i volt, men jag tror och hoppas att han klarar det och inte tappar för mycket mark, i så fall blir han att räkna med.
#6, Nah men den felar ju ganska ofta så det är ju inte konstigt att man tror att den kan fela igen..
men det behöver inte ha att göra med starten, och det kan finnas många andra anledningar till galopp,,,varit ofräsch elr haft skadepoblem som nu kanske har blivit bättre?
#8, Jo sant men man tror ju ändå att den ska fela lite…
Jag kanske var otydlig i mitt tidigare inlägg, men det är som sagt spets och slut för challen. Slutanalyserat i detta lopp, så lugn nu pojkar! ;)
#10, Kanske… För den spetsar väl?
normalt sett, annars körs han nog till ledning,
#12, Okej och sedan håller han ändå in?
han går bäst i ledning, så JA, det bör han göra vid normalt skick.
Kika på näst senaste loppet då han startade på bergsåker, riktigt bra lopp och och han bör dessutom vara ännu lite vassare nu.
haha, "normalt sett körs han till ledningen",,,,hästen är inte särskilt startsnabb egentligen och den taktiken kan lika väl bli hans fall om den aktuella ledaren inte vill släppa.
Haha, nijo, du slutar aldrig att förvåna mig.
FAKTA är att hästen är startsnabb. FAKTA är även att robban tänkte ta ut honom på 1640 under elitlopps helgen just pga att han gjorde bedömningen att han är startsnabb. Nu blev dock inte fallet så pga att han fortfarande får starta i klass 1.
Vill han till ledningen så kör han sig till ledningen, ser ingen som rimligtvis skulle vilja eller ha häst för att ta emot honom om robban nu skulle missa starten med honom.
Och med dem orden så slutar iaf diskussionen om hurvida han är startsnabb eller ej.
nä, för att den diskussionen slutar efter loppet på lördag och då får vi se hur snabb ut han är. De gånger han spetsat innan så har antingen Bergh kört sig till lednngen elr fåt spets pga sitt spår.
finns väl inte många som kan utmana eller vill utmana om ledningen här, möjligt att The Bad Bride kommer köras i ledningen och den tar Bergh sig INTE förbi av ren startsnabbhet.
okej, tur jag garderade upp mig själv där då och sa
"Han tar ledningen eller KÖR sig till ledning…"
Han har spetsat från en del olika spår faktiskt, så jag förstår inte din teori om att han tagit ledning pga spåret heller. är du långsam ut kvittar väl spår?
nä, för att spetsa från alla spår kan ju alla hästar göra, det är ju bara frågan om vad det kommer att kosta och hur offensiva de andra kuskarna är……….
Charles o Bergh har fått ledningen gratis flera gånger utan kamp.
Dem har även fått köra för att ta ledningen några ggr samt fått rejält med press väl i ledningen några ggr. han går bäst i ledningen och han kommer förmodligen hamna där även denna gång även om det kostar lite, och det tål han isf.
Du kan ju kika på näst senaste loppet han gjorde då han var ut på bergsåker och fick en del press från Ulf Ohlsson men ändå var klart bäst över längre distans än denna.
hehe, jo, men det säger inte särskilt mycket att han var klart bäst mot dem hästarna,,,,,,,motståndet var ju under all kritik, knappast att någon av dem hade platsat i detta loppet.
Om Bergh måste köra sig till ledningen och det kostar en del så lever han mycket farligt eftersom han möter bra hästar denna gången.
sedan har jag även sett charles vika ner sig med bra lopp tidigare och oftast har han varit ute mot dåliga hästar då han vunnit,,,,,,

Kommer Charles de Gaulle till spets stannar han där in till mål, otroligt mycket bättre i spets! Verkar dock inte vilja göra för mycket själv så missar Bergh spets blir det inte lätt. Matrix Reloaded en favorit häst som har mycket bra chans här, tvåa bakom Nolte senast (brave sand trea) ser inga hästar av den kalibern här. Uddens Intrip o Super Easy har gått kanon bra en tid o är superskrällar om man letar sådana.
Uddens intrip kan fövåna.. den pållen har sprungit lite sköna tusenlappar åt mig i alla fall
hoppas det inte blir så nu i helgen :)
5,50ggr pengarna på challen på unibet och 2,40 på plats.
Det är dem oddsen som kommer ge mig tusenlappar i helgen ;)
#24, Hehe har lirat platsen ihop med lite annat ^^.
skön vinst ;)
ännu en gång fick charles ledningen gratis, värt att nämna är att han inte var startsnabb nog att ta den utan fick köra sig ditt!
imponerade inte sedan heller direkt. Kan dock nämna att jag spikade han på enna systemet då Linder gick ut med att han skulle släppa ledningen om han fick den och de andra visste jag var fegisar redan innan.
#26, Mjo… Men tycker han får bluffa bor tlite för mycket ofta.
okej, själv tkr jag han var riktigt bra och vann ganska enkelt med en längd till godo.
Kan inte begära så mkt mer. sedan bowling utvändingt och snabbt slutvarv…jag är helt klar nöjd.
rickard, om du motiverar till varför man inte ska köra loppen så optimalt som möjligt för sin häst (bluffa bort en del i ledning) så köper jag helt klart ditt argument, kan du inte göra det så tkr jag du resonerar förjävla dumt.

Grattis Broove till segern och lycka till framöver! Bästa ekipaget vann!!!
tack så mycket continue! :)
hästen hade aldrig vunnit från någon annan position än ledningen,,,,kör någon som tex witasp för seger med defi trizz så blir bergh hämganda i dödens och kan inte vinna loppet, blev med ett nödrop från spets. Defi trizz satt fast med mycket krafter sparade! så han körde inte för bästa placering när han släppte till annan häst…….
men det är inte direkt första gången som charles får vinna på detta sättet,,,,,visst är det en bra häst, men lite väl enkla segrar utan att behöva visa något tycker jag.
grattis till segern annars brovve.
det tror jag leif gjorde, tar han emot challen så vinner han inte från ledningen, å som du säger så vinner inte challen från dödens, däremot från andra ytter eller liknande om bowling kommer fram tror jag inte vinst är omöjligt.
Nej, men som jag sa till rickard, varför ska hästen göra det svårare än vad som krävs? Får han bestämma i ledning så gör han ju givetvis det.
Tack så mkt Nijo!