V64 Solvalla 15/3
Här kommer några funderingar innan Bertil lämnar in vårt gemensamma system
V64-1:Decisive Dust fick ju ett av dessa förbjudna preparélopp senast efter sin långa vila. Nu kommer Hans-Owe Sundberg få full körorder från Roger Walmann. Den fyraåriga Pine Chip dottern har ju överlägsen kapacitet i fältet och jag tvekar inte att inleda med en spik V64-2: 3 Blue Moon Stallion har härdats på V75 och var lite bortglömd senast på V64. Men den femåriga vallacken kom mycket hastigt på upploppet i dryga spår och från detta läge ska han räknas. Jag sätter dock en slant på Carl-Erik Lindblom och Baltahzar Lux som var otroligt bra senast i dödens hela loppet utvändigt om Fly Me High som fick fuska bort loppet i spets. Vi markerar också den färska V75 vinnaren från Lähderkorpi, Hollywood Star.
V65-3: Stall Hultmans favorit galopperad ju bort sig senast på Kalmar men 1 Just About Enough får förnyat förtroende och spikas, även om vi alla håller en tumme för Call O´Boy.
V64-4: Ett treårslopp och tur att vi har gått kort hittills för ny brassar vi på med alla hästar. Treåringar denna tid på året är ju lite av lotto.
V64-5 (DD1): Stall Goops 1 Domain Launcher visade fina takter senast, även om Bjrön fick fuska bort loppet i spets. Nu garderar jag honom för om 3 Airstrike går felfritt så har han överlägsen kapacitet och som jag varnade för senast så har Robis Ingo hittat formen igen. V64-6 (DD2): 8 Ebel blir givetvis stor favorit, men jag tycker inte att han har visat rätt form på slutet och möter nu ganska bra motstånd. 2 President Amok gör bra lopp med har inte haft det rätta flytet, nu kan han kanske få ett bra lopp och slipper vandra runt hela fältet. Vi vet ju att stall Walmann har form igen. Det gäller också Think Yatzee som var mycket duktig senast. Dan Olsson har kör en finne åt Lathinen Giant Hill som är mycket betrodd. Han visade inget extra senast på Solvalla, men då var det bakspår över 1640 meter, nu är det bakspår över 2140 meter och chanserna ökar.
Lycka Till

Här är mitt system för i kväll
1:6
2:1,2,3,4,5,6,7,8,12
3:1,2,3,6,12
4:1
5:2,3,6,10,11
6:8
Lycka till!