V75-7 Östersund 9/6-07
**
V75-7. DD-2. Tvilling.
2640:
**
1 Freeman - Widell K 11d54 15,8
2 Timjans Kap - Eklöf B 14220 16,6
3 Wiss Night Hawk - Uhrberg T 02d61 14,7
4 Salo - Frick J 35d11 15,4
5 Unbeatabletealight - Svanstedt Å 11043 16,4
6 Limerick S.I.R. - Kihlström Ö 20541 14,3
7 Speedy Gold - Lindberg L 23140 15,5
8 Easy Broline - Ohlsson U 2201d 15,5
9 Egon Vick - Jansson T d1162 14,9
10 Alvena Liston - Adielsson E 01033 15,5
11 Tactical - Lennartsson P 2d1d1 15,1
12 Mind Chap - Svensson He 6142d 14,0
svårt lopp, garderar troligen mycket.
2,3,5,6,7,9,10,11 är tidiga på systemet.
Örjan kör limerick nu= släpper spets och då är kanske speedy gold framme tidigt för att överta,,,blir svårslagen i så fall,,,,var en av de bättre 4:a åringarna förra året.
Egon vick är en fin häst också,,,ska räknas.
Alvena Liston har väldigt fin kapacitet och styrka,,,stigH har sagt det är en häst me dkapacitet för att vara en av de bättre i årgången,,,,,blir farlig.
Tactical blir favorit? gick väldigt fint senast,,,,,,dock hårt motstånd nu och osäker av sig.
Här tror jag mycket på Åke (i alla fall nu). Vet inte riktigt varför men fick den känslan direkt. Tactical ska väl ses med bra chans om den är felfri men vart felfri 1/7 senaste starterna så… Speedy Gold nämnder du. Otroligt hårt inne - 502 000 gränsen för brons är 500 000. Njae om man inte går kort här får man använda överstrykningspennan 

Jag gillar Tactical skarpt men han är ju som sagt ohyggligt osäker. Alvena Liston, Egon Vick har båda gått bra på slutet. Wiss Night Hawk hyfsat ny hos Uhrberg, redo för större uppgifter som v-75?
#3, Luktar som om Åke blir ganska snålt betrodd. Tackar vi för =)

att Örjan tillsammans med Limerick S.I.R blir tunt spelad tackar vi för (12%). hästen är väl rätt så okej ut och har varit ut mot tuffa hästar under en tid nu.

Alvena Liston är Stig H´s bästa vinstchans i helgen enligt honom själv.
#6, Låter fint. Är med på 3.
nja, har bestämt mig och tagit ställning i detta loppet. Ryggar brutalen på limerick s.i.r,,,,spets o slut! väldigt fin häst och från spets kommer han hålla länge.
ska bli ett mycket intressant lopp att följa, tactical blir överstreckad tycker jag redan nu,,,galopprisk+väldigt öm för tempoväxlingar då han är entaktad,,,,sådant brukar straffa sig på v75 när man kommer upp mot bättre hästar.
härliga dueller blir att vänta:)
#8. Så du spikar Limerick S.I.R? Tycker inte den har rosat det sista blir mycket förvånad om den vinner.
Limerick S.I.R. borde ha bra chans nu. Örjan är ju kung att sätta tempo i spets. Men om en felfri Tactical komer lufsandes…släpper han??? Tror annars mest på 10 Alvena Liston som borde ha bra chans tillsammans med en felfri 2 Timjans Kap.

Passa Torbjörns uppsittning här.. Här kommer jag måla på..
#10, Om Örjan släpper? Självklart.
#12, Jag tror det beror på hur tidigt som Tactical kommer. Örjan vet vad han har och kommer han för sent tro jag han svarar.
Örjan släpper nog inte spets, har en mycket bra häst i mycket bra form vilket han visade efter dödenssegern senast,,,,,,INGEN aning om vad rickard pratar om, vadå inte rosat marknaden?? Limerick s.i.r har gjort toplopp efter toplopp hela året.
visst kanske han släpper spets om tactical kommer tidigt, men det gör han ju inte, tappar 20m från start för att inte behöva galoppera och sedan ska denna entaktade häst ta sig runt hela fältet,,,håller örjan ett hyfsat tempo så kommer tactical aldrig kunna runda detta i 3:e spår.
finns många som har styrkan att avancera tidigt och fungerar i dödens, men jag tror inte limerick s.i.r behöver bluffa något för att vinna detta, troligen minst lika bra som alla andra och från spets är det hästen att besegra.
spikar på 1 system och garderar med 7,9,10 på det andra,,,bra spelvärde på dem hästarna.

Precis dom 4 hästarna samt Tactical jag har med på mitt preliminära system. :)

ett överpacet lopp kan medföra att Tactical vinner här. men vilka hästar skulle vilja och kunna sätta upp ett tempo utvändigt om Limerick S.I.R??? det är som Nijo säger. han har varit ut mot en del tuffare hästar än detta och gjort det riktigt bra. resultatraden är missvisande då endel av dessa lopp varit mkt jämna vid målgång. så varför skulle inte en 25% så som Limerick S.I.R för tillfället är vara bra? den är iaf mkt rolig.
vad är felet med hans resultatrad???? missssande? Limerick har ju en bra resultatrad, helt klart.
men varför det ska bli ett överpecat lopp förstår jag verkligen inte,,,,,,,det är dock det enda sättet tactical kan vinna iallafall(tror jag)

*harkel* finns dom i loppet som har bättre resultatrad än han(5 senaste). det kan vi ju båda vara overens om. sedan skrev jag ju att det loppen som han inte varit på plats så har det varit små marginaler. men vad gör väl det? att han är streckad på 25% tackar man juh för alla dagar i veckan.
Nijo, nu måste du verkligen lugna ner dig. ta o far ut o spring en sväng. överpacet lopp var ju vad jag skrev att det inte skulle bli. om det var mig din lilla attack var riktad emot?? -;)
Hmm tycker ni resonnerar konstigt.. Skulle 25% på Limerick vara BRA? Sällan… Riktigt uselt skulle jag vilja säga… 15 resp. 18 på Alvena Liston och Egon Vick och 17% på Åke känns ju myyyyycket mer lockande.

men dessa känns inte lika het att spika. utan mer som garnering…
#20, Jo iofs lite svårt att ta ställning där men…. Limerick är ju en usel chansspik om man skall ha en sådan i detta loppet…

inte när han kommer att laddas mot täten och det är bestämt till 90% att alla skor åker utav honom. där, nu fick nu den oxo…
#22, Och sveriges offensivaste kusk i sulkyn med? Kanske rent av kör i 3:e spår hela vägen, skämy o sido men nah har ju inte räckt till förut så…
sveriges offensivaste är väl ludde? jag tar helre sveriges bästa kusk i form av Örjan när jag spikar……..Örjan har kört som en gud hela detta året och det finns ingen annan kusk som jag helre spikar för tillfället.
Det är fakta att spåren ofta avgör loppen då hästen är väldigt jämna kapacitetmässigt och just därför är Limerick s.i.r ett mycket bättre spel än hästarna från bakspår eller svanstedt med spår 5 i volt som lär tappa mark……..
(brutalen ber om ursäkt att jag läste fel på din spalt, tycker dock att det är mycket hårt när du säger att jag "attackerade" dig, haha)
nah, Limerick kommer att spikas och kanske liras vinnare, ser ut som en bra vinstchans från spets. Bra häst kapacitetmässigt och fungerar mycket bra i ledningen, blir svår att plocka ner.

tycker att Limerick är rätt väg att ta denna omgång. har svårt att hitta en bättre chansspik i hel omgången. så det kommer att få bli han tillsammans med Faksen och Quantum V.
#24, Men jag skämtade ju för tusan…. Örjan är ju Sveriges defensivast ihop med Sjunneson.
Sen Åke är väl ganska offensiv när det passar ^^.
Bättre chansspik? Junction :) Men då snackar vi chaaaaaaaaaans!
ja, men det är mycket större sannolikhet att limerick s.i.r vinner än junction och därav är det en bättre spik. Jag kan spika Talang sund annars, också en stor chansspik, men vad hjälper det om den inte vinner????
Örjan är defensiv, visst, men han vinner ju också mycket och han kör offensivt när han tror sig ha bästa hästen och kan vinna med tuffare löpning. Finns det någon kusk som vinner fler lopp från dödens än Örjan????
#27, Det anser inte jag. Nej men å andra sidan. finns det någon mer än Örjan som sätter sig 4:e in och har allt sparat med en betrodd häst?