V75-1 Östersund 9/6-07
**
V75-1. Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Breezy Broline - Sjöström D d1000 13,0a
2 Palermo Mail - Kihlström Ö 00326 12,3a
3 Garantido - Karlsson J B 22212 12,4a
4 Cider Ås - Lennartsson P 0d451 12,9a
5 Cosmic S.J.* - Blekkan J 0k241 14,6a
6 Chablis Girl - Sjöström M 02335 13,2a
7 Global Derby - Eriksson U 35524 12,6a
8 Sun Power C.G. - Jansson T 220d0 12,2a
9 Justice Bonanza* - Kjösnes O A 31123 13,9a
10 Grove's Ben - Uhrberg T 43310 12,9a
11 Whoisincharge* - Bergh R 106d0 13,0a
12 Ornellaia* - Adielsson E 55300 12,4a
För det första, lite klasskillnad på denna och förra veckans silver.
Garantido bör ju vinna enkelt, bara den kämpar från spets så?
Kort distans är inte garantidos melodi då han är mer stark än speedig, och han verkar inte prestera lika bra från spets heller. Ska dock vara favorit och ses med hyfsat bra segerchans.
Motbud är Palermo mail och grove's ben.
#2, Mjo men bör ju klara av detta fältet. Tyckte inte någon av de 2 var så roliga sist.. Nah.. Men tråkigt att spika i första ^^.

Ben var inte bra sist hade dåliga blodvärden, behövde säkert loppet också efter att ha varit ifrån ett tag. Palermo gick knappast dåligt sist, svårt att ta längder i v-75 final, satt ju långt bak, när ledaren(Garantido) får köra så sakta därframme. Hans bästa distans är väl inte 1640m men han har vunnit i silver över distansen. Allmänt en ganska tunn silver.
tycker du man ska strecka Ben+palermo???? vem borde rankas först? Grove's Ben e väl bästa hästen, men sämre läge….men palermo mail är ju ganska dålig ut så det kanske inte spelar någon roll……
#4, Ja men Hurricane Line tog jävligt många längder så det är ju bullshit. Och Garantido var 2:a bakom denne.

#6 Palermo satt ett hack längre back, plus att Hurricane Line är en bättre häst. Man ska inte nedvärdera Palermos insats för det, för han var inte dålig!
Jag tycker Palermo ska rankas först även om han är dålig ut, går alltid ända in i mål bara han är frisk.
#7, Ja ett hack längre back ja men fick ju drömrygg på Hurricane då. Och Garantido var endast slagen av Hurriicane så jag fattar fan inte hu ni rankar Palermo först. Inte vunnit i år heller.

#8 Jag har aldrig sagt att jag rankar Palermo först i detta lopp! Du hittar på en massa själv ju…Först mellan Palermo och Ben inbördes ranking. Hurricane Line var det ju som fick en drömrygg i Finish First. Såg du loppet eller? Perfekt framdragen till upploppet.
hitta på är något han brukar göra,,,dra slutsatser från ingenting också, skärpning rickard!
cosmic S.J ska vara spetsbudet här tydligen, och en ganska fin häst,,,kanske vinner om han får sänka tempot. Garantido ska tydligen INTE laddas mot ledningen……
#9, Ha du ju kolla inlägg 7. Där skriver du följande: "Jag tycker Palermo ska rankas först även om han är dålig ut, går alltid ända in i mål bara han är frisk. "
Jo klart jag såg loppet var på plats, men Hurricane fick ju bra rygg men då måste ju Palermo fått DRÖMRYGG på Hurricane.#10, Hittar ju fan inte på. Ska han inte? Dödens istället alltså?

#11 Ja, där svarar jag ju på Nijos fråga! skrev till och med #6! Hur tydlig måste man vara??
Det är mycket bättre att sitta som andrahäst i tredje när tåget går med bra rygg än som tredejhäst. Båda får rygg men framförvarande häst får 2-3 längders försprång in på upploppet pga kurvan, svårt att ta in det.
#12, Ja du säger att du rankar Palermo först här ja?
Klart det är bättre men han var ju "bara" 6a.

#13 "Ja du säger att du rankar Palermo först här ja?" Jag förstår inte vad du menar? Nijo frågade vem som borde rankas först av Palermo och Ben, jag svarade Palermo. Inte ett ord om vem jag rankar först i det här loppet som har en självklart favorit i Garantido.
#14, Okej men det framgår INTE i ditt inlägg då då inte skriver typ, #3. Framför. Inte mitt fel att du är otydlig.

dags att äta lite väx-svamp igen min kära Rickard…
#16, Eller ni som ska sluta klaga så inne i helvete, man kan inte utläsa av det inlägget att hon menar det hon skrev i #14.

Vilket onödigt tjöt det var här då???? Va kvittar det om man rankar Palermo först här???..(även om så inte var fallet) en jätte bra häst i form som mycket väl kan vinna detta… Han är med bland mina tre första hästar Garantido, Palermo Mail, Ornellaia!

inte för att det har något med denna tråd att göra egentligen. men jag tycker inte det var så svårt att fatta vad det vad hon skrev. men men…jag har ätit mkt svamp i mina da´r. -:P

ha ha… Nu går vi vidare tycker jag!!!!

Eftersom Garantido inte ska satsas framåt (iaf inte i början) så frågar jag mig vilken position han får. Kort distans är ju egentligen inte det bästa kanske, men samtidigt så är det ett relativt klent gäng han möter. Han slog också Palermo Mail senast de möttes, dock över 2140. Nu är frågan om inte Kihlström kan få revanch över kort distans. Enligt mitt scenario så sitter han i spets tidigt.. Kan bli svårt att ta ikapp längder över snabba sommarbanor.
jag tror att palermo ska vinna lätt

Mitt drag här heter Sun Power C.G. Kolla gänget han mötte sist, de 6 första i mål gick på 1.11 tider. Tråkigt läge men med Torbjörn Jansson i sulkyn och i nuläget streckad på 5% tvekar jag inte att ha med honom på min kupong.
#23, Jag tittade lite på den med men valde att spika Garantido p.g.a dåligt läge på den bl.a.
kan väl säga som så att om palermo mail spetsar så vinner den med stor sannolikhet tror jag. Men jag tror KNAPPAST han är i närheten av spets,,,,,då blir jag mycket förvånad, inte alls snabb ut.
cosmic s.j spetsar och annars är nog garantido förre palermo mail i starten tror jag. Cider ås också snabb ut……
#25, Right Palermo Mail spetsar inte.
Kan Sun Power C.G. spetsa om Jansson laddar??? Hur snabb är nr 5?

Om nu Cider Ås tar spets så släpper den nog till Palermo Mail. Tror alla gånger att Palermo Mail är före Garantido då den INTE ska laddas utan köras i ryggar denna gång, enligt Johnny Karlsson.
#27, Knappast.
#28, Ja klart att Palermo är före Garantido men den behöver ju inte spetsa för det. Cosmic S.J* ska vara riktigt kvick första biten.
Sen pratar ni lite om att släppa, fan va korkat att göra det på 1640m men…
nu låter det mer som att garantido kommer laddas,,,,hur det blir får vi se på lördag,,,,men det känns långsökt att palermo mail ska lyckas få ledningen i något möjligt scenario.
men visst, trav är trav och han kan säkerligen vinna med många löpningsförlopp.

#30 Ja jag hörde också om deras ändrade taktik ang. Garantido. I så fall ökar dennes chans betydligt..

ändock en rolig avd. att garnera lite i för att få upp vinstsumman lite. 75% på Garantido känns ganska högt - trots att han besitter fin styrka. kortare distans denna gång tror jag spelar mindre roll då han i vilket fall kommer att få ett bra löp i förhoppningsvis 2:a ytter.
#32, Känns riktigt lågt.
"känns riktigt lågt",,,,hur tänker du påg? klart att 75% är mycket då det finns mycket som kan gå fel,,,,,vek sig från ledning senast och har inte visat sig tillräckligt snabb för 1640m tidigare är 2 bra anledningar till att gardera. Visst är det en hyfsat bra segerchans, men mycket kan gå fel och det kan hända lätt att Garantido faller på eget grepp.
om JB karlsson sänker tempo i täten så riskerar han att bli nedspeedad, helt klart! ska han dra i hårt tempo så riskerar han att bjuda in de andra i matchen som också har bra kapacitet och kan gå 1.12 tider elr under. (grove's ben,palermo mail bland annat) tydligen ska cosmic sj kunna gå strax över 1.12 om en bra dag också…….
Men Garantido är absolut ingen dålig spik på något sätt, tycker dock 75% är ganska mycket streck………
#34, Ja det tycker jag… Klart mycket kan gå fel men då¨kan det ju det för Faksen med och den är 88?

om man ser det så här. han har ca lika mkt streck på sig som Quantum V i avd. 5.
det kommer att bli ett lopp man garnerar lite i helt klart. vill ju inte åka dit i denna avd. när han ev. viker ner sig som han har haft tendens att göra. 4 st andra platser detta år. dock bättre motstånd än nu han torskat emot.
#36, Ja och? Både Quantum och Garantido har ju toppchanser.
Visst kämpar inte alltid som bäst men det skall ju främst vara i ledningen… Och där körs han ju inte nu. Nej detta skall han bara vinna.
om han körs i ledningen elr inte, vet inte du rickard………
sedan kan du KNAPPAST jämföra garantido med järvsöfaks då den senare av dem är mycket bättre än motståndet och har visat det genom alla åren. Vad gäller Quantum Victoria har har hon övertygat i alla starter och ska vara ett ämne för det stora loppen, med tanke på det möter hon hästar som är några(många) klasser sämre, från spår 3 ska mycket hända för att hon ska förlora.
Betydligt fler saker talar emot Garantido, distans? vek sig från spets senast! riskerar svar av palermo mail som är ungefär lika bra häst, men spår innanför!
Att Garantido är den bästa hästen i detta loppet över den aktuella distansen är absolut inte självklart och därav är det en sämre spik än järvsöfaks och quantum victoria.
#38, Hmm Jomar sa ju i TV idag att Cosmic skulle köras i spets så. Hur fan skall du kunna veta det mer än mig då…
Palermo Mail ungefär lika bra häst? Sällan.
vad? jag har ju inte sagt att jag vet om han ska köras i spets elr inte,,,,,,,, men som jag sagt precis hela tiden så tror jag att cosmic sj tar ledningen.
Palermo mail skulle jag tror är ungefär lika bra som garantido,, varför inte?
Underbart att vara helt fel ute…. Garantido var ju värdelös. Och Palermo bra.