"Reserv" fråga... Hjälp!
Hmm har alltid undrat varför många gör så att om de helgarderar ett lopp så sätter de ut en reserv ändå… **VARFÖR?
**
Jag vet att detta är en retard fråga men man måste ju lära sig någon gång =).
Av den enkla anledningen att om du sätter in reserv(er) så får du med den/de vid eventuell strykning - du har ju betalat för det! Du kan alltså med lite tur få rätt på dubbla rader i samma avdelning.
Jag har retat mig på andelssystem i spelbutiker där systemkonstruktören inte varit medveten om det, utan helgarderat utan att ange reserver - det är att skänka bort vinstmöjligheter! (Tendensen lär inte gälla i sådana fall, av någon anledning, utan man måste göra ett aktivt val.)
Det behöver inte ens vara helgardering för att du skall kunna utnyttja samma möjlighet. Finns det t.ex. en stor favorit som man vill gardera men ändå få lite extra på kan man ha den både som streck och reserv. Finns det en tidigt struken häst i loppet händer det att jag tar med den och sätter favoriten som första reserv. (Detta fungerar dock inte vid helgardering, då datorn inte accepterar förfarandet, utan reducerar kostnaden automatiskt.)

Blir det en struken i loppet får de in reserven istället. På det viset kan de få två st 7:or eller 6:or osv. Turordningen gäller för de som inte tar ut egna reserver.
Aha okej… Tack. Då är det ju extremt korkat att inte sätta ut reserver då man kan gå msite om 500 000 på det typ?

#3 Jag tror att man får in hästar enligt turordningen, kan inte inte tänka mig något annat. Det vore ologiskt tycker jag eftersom ma redan betalt för hästen som blivit struken.
därav hade jag 15 R.R.S forgold med som reserv när jag helgarderade avd 2 på v64. Blev även en ny strukning sedan och därav kunde möjligheten utnyttjas.
#4, Jo precis men då kan det ju bli "fel" häst…. Inte dne man ville ha..
#5, Okej synd att den var 2:a då…
Continue, jag kan inte svära på hur det är nu, men när regeln var ny fick man inte med hästar enligt turordningen vid helgarderingsstrykning, utan måste själv sätta dit reserver. Jag råkade nämligen själv ut för det i början, innan jag visste vad som gällde, och gick då miste om reserv.

#7 Okej, vad trist.