Sommarfinalens V75:a
Som ny på är jag inte helt hemma ännu på hur allt fungerar på sidan men tänkte ändå lägga ut ett tips inför morgondagens 75:a.
Spikarna: Jag litar på Björn Goop och spikar 1 - Edolles Malte i avd 4 och 12 - Pitch Command i avd 7. Kan vara lite vanskligt men kommer Edolles Malte till ledningen, vilket han bör fixa, så ska han nog kunna hålla undan. Pitchen är en personlig favorit och jag tycker han står i tur att vinna, sitt första för året.
Låset: 6 - Stein Daylight och 2 - Hallelujamoment F. i avd 2 Lite tråkigt tvlås men det känns ändå som om det ska stå mellan dessa så vad gör man? Men, ska om man tar med fler ska man inte glömma 5 - Inix Jubb som mycket väl kan komma fram och svepa undan till seger.
Utgången: 1 - Harry Haythrow i avd 1 och 4 - Makes People Talk i avd 6. Harry är också en favorit men han har mycket att visa nu om det ska hålla i sig. Å andra sidan gillar jag Johan U som kusk och han har en tendens att slå till ibland. Läkerolen tas på läget. Han är startsnabb och liksom Johan har Per förkärlek för att slå till ibland. Håller han undan så är mycket vunnit.
Systemet i sin helhet:
1: 1, 3, 6, 9, 11
2: 2, 6
3: 3, 4, 5, 6
4: 1
5: ALLA
6: 2, 4, 5, 6, 9
7: 12
Utan reducering kostar systemet 1000kr med utgången sjunker det till 360kr. Med alla i lopp fem och utgång som just nu ligger under 10% finns det trots allt viss chans till lite utdelning.
Kul att det är någon mer som vill dela med sig av sina idéer! Jag hänger på med ett system, och hoppas på att det blir ytterligare medverkande. Här är mina 1680 rader.
Avd 1: Nantucket är nog ett sunt singelstrecksförslag, men det är risk för regn idag, och Hultman varnar för att hästen är lite underlagskänslig. Tar därmed ytterligare några.
3-9-11-7 (2-1)
Avd 2: Känns som det ruvar något i mörkret här, och litar på instinkten! Förstavalet blir Hallelujamoment F.
2-6-3-9-4-10-11 (2-6)
Avd 3: Rutger Raket verkar formtoppad, och med fräcke Lindblomarn i sulkyn kan detta bli riktigt roligt! Dagens chansspik.
5 (1-4)
Avd 4: Björlifaks tror jag mycket på här, men jag kostar ändå på mig några till.
4 -1-6-12-9 (4-1)
Avd 5: Rite on Win har varit mitt singeldrag ända sedan programmet kom ut, och min tro har inte minskat sedan värsta motbudet ströks.
3 (8-5)
Avd 6: Kalypso Face hör till omgångens mest betrodda. Får bli förstadraget, men jag tar med några motbud.
2-5-9-1-8-12 (10-4)
Avd 7: Positiva tongångar från stallet om Ardi Boko trots ovan distans. Största hotet tror jag kommer från det egna stallet i form av Montgomery Gel. Pitch Command och Arazi Boko hade jag också gärna haft med, men då springer kostnaden iväg lite för mycket…
9-8 (12-4)
- - - -
Hundralappen, 196 rader:
3-9 (11-7)
2-6 (3-9)
1-2-3-5-6-9-10 (1-6)
4 (1-6)
3 (8-5)
2 (5-9)
4-5-8-9-12 -13-14 (2-3)
Lycka till!
#1 Tillsammans hade vi haft sju rätt men vad hjälper det oss nu!
Nåja, känns hyfsat med fyra tipsettor men det ger ju ingen utdelning så får komma tillbaka nästa vecka och sätta dit den då!
#2 Ser fram mot nästa veckas analys … fyra tipsettor är många hundra procent mer än vad jag lyckades med…!
…
Du var ju på rätt väg B., men för min del blev det många kantbollar. Känns som jag är på väg ur form…
Vi får väl se om det går bättre nästa helg, men nu är det dags att ratta in Meadowlands!