V75-7 Boden 16/6-07
**
V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Blue Canyon - Kihlström Ö 30236 13,7a
2 Totti Boko - Joki P 3213d 13,7a
3 Bowie Mant - Gustafsson P 23431 12,1a
4 Eternal - Söderholm K 36225 13,8a
5 Leader Ås - Lennartsson P 03142 13,4a
6 Totti Bob - Wallin M 1d101 12,4a
7 Chaco Bar - Fredriksson G 14032 14,0a
8 Striking Ås - Jansson T 440k0 12,3a
9 Naughty Nunu* - Adielsson E 0252d 11,2a
10 Bohica - Frick J 11156 12,7a
11 Jenspeter Hornline - Ohlsson U 20064 12,7a
12 Speedy Gold - Eklöf B 31406 14,4a
Sprinter lopp…
De 2 Totti hästarna kivas om spets? Vilket kan gynna Eriks Naughty Nunu*? Hmm Blue Canyon blir nog mycket streckad fint fint, tror jag inte ett skit på - aldrig gått på kort och har inte rosat marknaden det sista.
Blue Canyon har sett fin ut den senaste tiden, suttit fast flera gånger och senast gick han snabbt sista 300m efter att ha fått ett snällt lopp av örjan. Här laddas han mot spets och jag tror helt klart örjan kör för seger, mycket fin häst.
värst mot är väl Leader Ås och Naughty nunu,,,,Boko hästarna kanske ska räknas från spets med.
#2. Aldrig gått på kort och spetsar knappast…. Känns knivigt om man inte går kort.
haha, Helt otroligt vad du ska yra påg! Blue Canyon har gjort 1 start över kort distans och då VANN han på 1.13.7 över bland annat Mary! hmmmmmm
varför ska han inte fungera över kort distans? och startsnabb är han HELT KLART.
#4, Jag vet sorry, det värsta av allt är att jag lirade han då.. Bra minne;-)

Tror att Totti Bob spetsar - Galopperar in i första sväng…O galopperar han inte så släpper han direkt… Blue canyon fastnar därmed invändigt - men vad gör det, det är ju Örjan som kör!
#6, Haha… Jo så tänkte jag ju med Jocose och det gick ju fint men nu går det nog inte lika bra hoppas jag för jag har singlat ERIK!

Ja jag såg det… menar inte att Blue Canyon vinner för det tror jag nog inte han gör… Som Nijo skrev här nyss - sett fin ut men suttit fast flera gånger. Varför den hästen alltid sitter fast kan man ju fråga sig. Har ju allt som oftast alla krafter kvar i mål. Kommer alltid loss sent o avslutar kanon bra. Han behöver ett smyglopp o bjuds därför allt som oftast det…
#8, Mjo och man kan ju inte komma loss alltför ofta så… Nah tror faktist inte på den här…

nej…du är nog rätt ute med Naughty här tror jag… tror också mest på den… övrigt ganska öppet…kan skrälla.. får gräva vidare o se om jag hittar något guldkorn…
Blue Canyon behöver ingen smygare för att vinna, problemet är väl mer att han ofta får usla startspår och måste smyga.
Leader Ås är mycket intressant annars, fin shäst med bra kapacitet.
Men visst är eriks styrning mycket intressant i detta loppet.
tuå hästar som jag ska ha i mim system
chaco bar o bohica
#12, Bohica!??!?!?! Motivera den.

Många favoriter har torskat från bakspårs över 1640m. Spikar sällan såna. Här finns som Flytwithme sa, hästar som är skönt understreckade. Ta t.ex Bowie Mant som trivs i Boden samt vann förra året. 9% i nuläget?! Bra spelvärde. Tror dock en hel del på Blue Canyon här som nog får sitt lopp denna gång..
#14, Bowie Mant.. Ni nämner sånna hära goa norrlandshästar som precis räcker till på vardagar där uppe typ, annat inom rikstotna, nej!

#15 Kanske, men vägrar spika en orutinerad häst från bakspår.. oavsett vilka hästar den mött. Dessutom långresa nu och 4 åring mot äldre. Nja, den måste visa mer..
#16, Visa mer?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?! 2a bakom Going Kronos är ganska bra.

#17 Haha.. klart det är bra. Jag säger inte att chansen inte är bra till vinst här, menar bara att jag ska försöka fälla den här favoriten. Och att han var 2:a bakom Kronos, ja det var bra men samtidigt var dom andra hästarna inte alls i närheten av den hästen.
Plusfaktorer:
- Sprungit bra mot hårt motstånd
- Bara 9 hästar emot nu
- Gynnas av ev. hård öppning
Minusfaktorer:
- "Bara" 4 år
- Trots allt bakspår nu
- Långresa nu
Tillräckligt mycket faktorer för att jag ska gardera. Men det är ju jag. 
Åldern kvittar nog ganska hårt.
Resan skall nog inte vara några större bekymemr då den startade i NORGE näst senast.
Bakspåret är ju nästan bra nu… 2an startsnabb som tusna kommer igenom bra….
Nah det köper jag inte 

Bowie Mant är ett riktigt guldkorn… 9%… ha ha ha…
tacka o ta emot
naughty nunu är som rickard då brukar säga en "icke vinnare" vinner inte särskilt ofta och ändå spikar du?
att vara 2:a bakom going kronos behöver inte säga något alls, många hästar som varit………….
troligen är detta en mycket fin häst som kommer klättra i klasserna,,,,men det har ju varit en hel del galopper och hästen är orutinerat med en långresa, lägg sedan till bakspår på kort distans vilket ALLTID är en minusfaktor. Helt klart en favorit som är motiverad att gardera upp.
garderar med 1,2,5,9,,,,,,,,får blue canyon eller leader ås ledningen så är loppet över tror jag.
#21, Hehe mjo, kanske inte segrar ihjäl sig men vafan klasskillnad i detta gäng. Men vinner han inte detta om bra löp så är han fan en icke-vinnare så lite upp till bevis!
Nu såg man att det trots allt var lite vinnarskalle… Var riktigt riktgt bra!
jo var mycket bra, men 10m till också vinner blue canyon som också var mycket fin.
#24, Jaopp såklart, men lite skillnad på lopp.