V75-5 Boden 16/6-07
**
V75-5. V3-3. Tvilling.
2140:
**
1 First Out - Adielsson E 22562 15,0
2 Geisha Broline - Untersteiner J 40613 14,6
3 She Loves You - Norberg J 25422 16,0
4 Classic Runner - Alamäki J 20520 16,2
5 Supercaprice - Ohlsson U 00223 16,3
6 Sirsiri - Andersson M M 02011 16,9
7 Glimma du Ling - Jansson T 31031 16,5
8 Mon Amie Ness - Gustafsson P 01302 16,9
9 Ivory Glory - Söderholm K 10032 15,8
10 Unette Håleryd - Lennartsson P 14002 16,4
11 Victoria R.Ö.K. - Bergh R 032d1 15,5
12 Shania - Lindqvist O A 03013 16,2
**
2160:
**
13 Cash Queen - Lundberg P 42d53 15,4
14 Lobys Christin - Eriksson J 57k32 15,4
15 Jeune Fille - Kihlström Ö 00401 15,6
Varenda gång nu på sistone har jag sagt att jag skall gadera stoloppen, för de skrälelr ju som fan hela tiden… Nu står jag fan fast vid det! HÄR SKALL GARDERAS STORT.
Spikar First Out eller helgarderar genom att ta med Glimma DU Ling,,,,,,dem 2 hästarna borde vara överlägsna i detta loppet.
#2, Har man sagt förr, ston är ston Bertil nu är jag mer än dig ;-) på den fronten. Bara Prima man kan lita på. 

#1 Jag garderar alltid och jag menar alltid fullt i klass 3 och i stolopp. då det nästan alltid skräller. två ggr har jag fått sju rätt med hyfsad utdelning på detta sätt! Som ni vet senast förra veckan :-) Däremot kommer jag att spika i Ston nästa vecka på Kalmar! Som vanligt så har jag en säker vinnare då ( helt opartiskt )
JAG GARDERA GÄRNA HÄR
1-7-11-10-15
Glimma du ling, spik och bra chans tror jag. Får väl svårt om first out spetsar, men det tror jag inte hon gör.
Glimma har mycket mer att visa av sitt register, väldigt fin kapacitet tycker/tror jag. Spets o slut?

jag gick emon mig själv och spikade first out.
var inne på att spika first out från början, men hästen har visat tveksam moral i slutet av loppen på senaste tiden och jag tror inte hon kan ta ledningen här, blir svårt då.
Tror egentligen det står mellan glimma du ling och first out, bäst lopp vinner.

jag är också tveksam till viljan, men jag hittar ju inga vettiga spikar idag. blir nog halvtaskig utdelning och många hyfsat hårt streckade som vinner (tror jag). Tycker själv det är svårt att få feeling idag. Hoppas iaf att Primitive Man vinner då jag känner ägaren och uppfödaren (samma). värmt bra också.
#8, Nääämen ser man på!
spiken på glimma du ling satt:)
tråkigt att man inte lirade vinnare^^
att hitta spikar tycker jag väl inte var så svårt,,,,trodde hyfsat mycket på digger crown, glimma du ling och halsta lotus.
#11, Mjo men menade att du kallade en häst för Icke-vinnare tpy.

hade digger första rankad och hade även spikat halsta lotus. Digger är ju ok men halsta lotus är ingen kul spik då den är streckad på 80procent. Blev ju heller ingen utdelning så nu får vi ta och vinna jackpotpengar nästa vecka. juliana space kommer att vara med i stoloppet där, glöm inte att strecka.
#13, Är det ett förbaskat stolopp med låg klass igen? ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH

:-) det är det! men det kan vara en hel del ston som är duktiga också men då står de på40m tillägg. Så vi med dåliga hästar också har chansen. Inget tillägg för JulianaS!!
#15, Men tråkigt med ston i låg klass….
varför är det tråkigt? en 40% are vann denna gången och det var även en bra prestation med mersmak. Precis lika roliga som alla andra lopp tycker jag.
#17, Svåra, oförutsägbara….