Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 537 ggr
[Fabtax]
0

V75 Gävle 18/8-12

Dags att försöka ta igen dyrbar analystid som gått förlorad den första arbetsveckan efter semestern - hoppas vi blir några stycken som delar med oss av tankarna även denna vecka!

Omgångens stora fråga är i vilken form Svanstedtshästarna är i. Tränaren själv andas tillförsikt på förhand, men Metior Easys insats igår gjorde åtminstone inte mig lugnare. Jag nedprioriterar därför stallet den här gången, med risk för att stå där med lång näsa när dagen är körd.

1440 rader fördelar jag så här:

Avd 1: Inleder med ett lås på Ardi Boko och Balticas Yahoo, bakspåren till trots.

9-10 (11-5)

Avd 2: Man är väl en stolle som inte tar Indescribable med tanke på den hysteriska stallformen hos Melanders, men jag tycker att spåret talar emot, och dessutom har inte hästen stuckit huvudet först så ofta, trots bra insatser i övrigt. Nöjer mig med tre streck, det första plitar jag ner på Candor Hall. Dagens tokrensare kan vara Jam Face!

4-8-9 (1-3)

Avd 3: Beanie M.M. verkar vara på väg uppåt i form, och i normal författning räds han inte det här motståndet. Jag spikar!

6 (2-7)

Avd 4: Ständigt denne Melander, nu med Digital Darling. Helt klart ett singelbud, men jag kör den försiktiga linjen och garderar.

5-6-7 (9-11)

Avd 5: Dubbelcupens final ser rolig ut på papperet - här kommer det nog att bli åka av i spåren! Jag förordar Lärkan som förstastreck trots bakspåret. Tycker att hästen står på tur nu.

12-4-14-8 (3-13)

Avd 6: E3-finalen ser marig ut på förhand, och jag behöver fem streck för att känna mig någorlunda trygg. Förstarankar Walmanns andrahäst i loppet, Noble Knight, men kunde i princip valt vem som helst av de fem.

3-2-9-4-1 (5-7)

Avd 7: Men några av Parkins uppvisningar på näthinnan går han inte att förbigå som streck ett, men jag garderar (mot bättre vetande?)

1-2-8-9 (3-4)

Snålsystemet, 160 rader, 80:-

9-10 (11-5)

4 (8-9)

6 (2-7)

5 (6-7)

4-8-12-14 (3-13)

1-2-3-4-9 (5-7)

1-2-8-9 (3-4)

Lycka till!

[Fabtax]
0

Usch. så snett det blev - men se upp för Lärkan nästa gång! Han hamnade i ryggen på en tokslut norrman (kusken alltså), men gick som ett jehu efter det!

[Fabtax]
0

Tack till er som hängde på med egna tips en tid. Nu verkar det slut även på det, så det är dags att dra vidare.

[Betleguise]
0

Jag kommer att fortsätta inför denna veckan så klart men har varit utan internet i två veckor därav har jag inte skrivit något. Så,, ge inte upp!

Men, jag var sååå nära på 7 rätt i lördags men fick nöja mig med sex rätt då ett krav inte gick in. Tog tid att skriva in kupongerna för hand dock iom inget nät!

[Fabtax]
0

Kul att du är med! För min del har jag haft missflyt de senaste gångerna, men en sexa på Axevalla i kväll har åtminstone gett mig lite geist tillbaka…

[Betleguise]
0

Grattis till sexan! Själv blev det inget spel då jag var hemma för sent men fick också lite geist iom att jag fick lite kosing i lördags. Hoppas på att sätta en sjua under helgen men det är ju svårt, det vi ju!