"Inget fegspel"?
Läste förhandsreklamen om supersystemet som Sören Englund tagit ut under mottot "Hela potten till Åby". På förhand sades det att det inte skulle bli något "fegspel", men frågan är om det inte är något åt det hållet? Jag höll på att gå med, men har svårt att tro på någon storutdelning på insatsen 41.400 kronor för det här systemet:
V75-1
2,3 (Res: 10,4)
V75-2
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 (Res: 10,12)
V75-3
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 (Res: 1,4)
V75-4
1 - Järvsöfaks (Res: 6,5)
V75-5
3,6 (Res: 11,7)
V75-6
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 (Res: 3,12)
V75-7
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 (Res: 2,11)
Avdelning 1: Palermo Mail/Garantido, avdelning 4: Järvsöfaks och avdelning 5: Quantum Victoria och en till. Säg att Garantido, Faksen och QV vinner, då är det svårt att tro att man får tillbaka insatsen nästan oavsett vilka som vinner i övrigt. Och bränner någon av dem så lär det vara svårt att få så mycket på en eller två sexor, även om det även blir en mängd femmor. Eller…?
P.S. Lycka till ändå!

friskt vågat - hälften vunnet skulle jag vilja säga. som sagt, han kan lika gärna plocka ut 2500kr på det där systemet eller max 120lax i mitt sätt att se det. för det är vad jag tror att det kan handla om i utdelning denna lördag. men visst är det roligt att några satsar pengar på att Vi skall kunna plocka ut mer i vinst. -:)
Han kan ju lätt plocka ut flera millar på det.
Jo visst kan han, blixten slår ju ner där man minst anar ibland! Fast risken är kanske minst lika stor att det blir en ny jackpot nästa vecka som lika gärna kan bero på att det skrällt där Englund kör tunt, eller att favoriterna vinner rakt över…
tycker det är ett väldigt dåligt system med väldigt lågt spelvärde, precis som velikij sade.
med stor sannolikhet lär han väl inte ens gå + och om han gör det så blir det max dubbla pengarna=40kr i vinst för spelarna…….
ett system för 40 000kr och han spikar 1 storfavorit(vilket är ok), men sedan låsar han 2 lopp på 1:a och 2:a favoriten vilket jag VERKLIGEN inte kan förstå.
är detta en bra spelare?

feg eller dum??
#4, Han är verkligen känd som en riktigt bra spelare iaf. Vad fasiken kostar en andel? Knappast att detta säljer…
Men Nijo du säger att om det blir vinst så max dubbla pengarna. Hur fan kan du säga så? Kan ju LÄTT vinna 5 millar på det.
på ett andelssystem för 40kr andel så vill ingen spela om 40kr, dem som köper in sig vill givetvist ha chans på de stora pengarna(75miljoner).
Lätt vinna 5 miljoner på det?, möjligheten finns, men risken är fruktansvärt mycket större att han vinner max 100 000kr med tanke på hans spelutformning.
han går kort i 3(1,4,5) lopp där det är stor risk att hästar på ca: 70-90% vinner,,,,,i 3(2,6,7) av loppen han sedan garderar stort är risken mycket stor att en häst i radien 15-50% vinner väldigt stor. Har han då mycket tur och sätter 3 hästar på ca: 20% så lär han ändå inte få mer än 100 000 som bäst, mer troligt max 50 000kr.
För kännedom är det 207 andelar á 200:-, står om det på Åbys hemsida.
#7, Andelen kostar inte 40:-, visst chansen är större att han inte vinne4r mycket men chansen FINNS ju att han viner stort.
#8, Oje…
ok, visst jag som såg fel på andel, men det är fortfarande ett dåligt byggt system med tanke på att han låser 2 lopp på det sättet.
chansen finns? jo, jag kan spela en enkelrad och ha chans till 75 miljoner också,,,,,,,,,men sannolikheten är väldigt liten och det är väl det som speltippande går ut på? att värdera sannolikheten till spelvärdet på hästarna/systemet……….
#10, Mjo jag säger inte att det är något bra system men miljonchansen finns ju helt klart.
Hur gick det då? Ja, vad jag kan se fick de två sexor och 46 femmor, vilket gav 1844 kronor, eller 9 kronor tillbaka på satsad tvåhundring. Avgörande var förstås missen i lärlingsloppet, där Time for a change var fyra. Leker man med tanken att "om" inte varit utan den hade vunnit och de två trettiofemoddsarna Chaco Bar och Finders Keepers som båda slutade tvåa i avd 2 och 3 i stället vunnit så hade kanske Richards miljonteori hållit, men så blev det alltså inte. Friskt vågat= 95% förlorat…
#12, Iofs så satsar han ju en del men pinsamt att inte ha 7 rätt ¨på över 80 000 rader.
pinsamt? hållt tyst istället! fan jag har är trött på att du ska såga system EFTER omgångarna. Spela ett själv isåfall,,,, eller säg att du tycker det är dåligt inan loppen gått, men fan inte efteråt, jävligt dålig stil.
#14, Tror du själv att jag spelar för 41.00 elleR?

Ja det var ju inget lyckat fegspel detta!!!!!
som Nijo nämner i ngt inlägg här tidigare så handlar allt spelande om att hitta det som är spelmässigt korrekt, överodds dvs…jag har tittat å tittat om och om igen på detta system utan att hitta ngt som är spec. bra med det.
Järvsöfaks spik, bra…låsa ett lopp på 2-3 häst…bra…men att hoppas att 3 av 7 lopp ska vinnast av favoriter är lite för mkt.
Oddsen för att ens dem 2 låsta loppen med 2 hästar i vardera vinner är relativt liten i förhållande till systemets storlek och vilken "normal" utdelning han får om alla dem 3 loppen går in.
Dessutom har jag ett önskemål till dig Rickard inför helgen….gör ett system på 80.000 rader och lägg in i denna tråd. skulle vara intressant att se hur du spelar, och lägg även in några kommentarer på tankar och analyser kring ditt system och hur du tänkt.
PS: lägg gärna in det innan spelstopp är du snäll! ;)
#17, Visst. Men denna omgång kan ju bli väsentligt svårare..
varför då? förutsättningarna är precis som varje lördag. det är 7 lopp och du ska hitta 7 vinnare…denna vecka får du chansen att göra det genom 80.000 rader…så sätt igång! :)
Kom inte med bortförklaringar nu.
#20, Jag ska göra det men det kan ju fortfarandebli mycket svårare…
jag är medveten om hur dem olika omgångarna ser ut Rickard.
Gör det bästa av situationen så gör vi en bedömning på det hela i efterhand! :)
Kanske har Team Englund större tur med "slattspelet"? Deras återbäring blev större än vad jag angav, och så här blev deras nya rad, kopierad från Åbys hemsida:
"Förra veckans system gav två sexor och nittio femmor. Sammanlagd vinst 2988 kronor.
Vi spelar vidare till Boden lördag 16 juni.
Sören Englund har satt ihop systemet.
V75 till Boden, lördag 16 juni 2007.
V75-1
3,10 (res: 4,1)
V75-2
1,2,3,4,6,8,10,11,12 (res: 7,9)
V75-3
2,4,7 (res: 1,10)
V75-4
7 (Hallsta Lotus) (res: 6,1)
V75-5
8 (Mon Amie Ness) (res: 7,6)
V75-6
2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 (res: 3,2)
V75-7
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11 (res: 9,5)
5.940 rader.
207 andelar".
roligt system och betydligt bättre byggt.
Sedan att jag verkligen inte kan förstå spiken på mon amie ness är väl en annan sak, hehe. Tycker även det är en stor tabbe att inte ha med digger crown i guldloppet.
men visst har systemet möjligheter att dra in gott om pengar ifall den går in……..
#22, Bra att du fattar efter 50:onde inlägget typ.
#23, Tur att man får såga i förhand då! Idiotspik i stoloppet.
men vinner den så blir det en idiotkommentar av dig rickard………….det måste du acceptera då
om denna omgången blir svår elr inte får vi se imorg,,,,,tror själv att det riskerar att bli många favoritsegrar
#26, Beror ju på sättet den vinenr. Det är ju ingen bra spik.
självklart beror det på sättet han vinner, men om det är en bra spik eller inte kan du omöjligt veta just nu rickard.
Hästen kanske bara är överlägsen och krossar allt??? har ju alltid varit en lovande häst som haft lekstuga mot allt uppe i norr,,,,,Att han får lucka och kan komma ut från spår 8 tror jag absolut går,,,,låg klass och ston.
Själv tror jag mest på Glimma du ling,,,,är hon fräsch så borde det vara bra segerchans,,,,särskilt om det blir ledningen här. Tror knappast hon visat hela sitt register, finns nog mycket mer att hämta. Men om First Out spetsar så blir det väl trubbel gånger dubbelt.
stor chans att ledaren får bestämma och sedan sticka undan……
Här är mitt system på ca. 80 000 rader som Brovve ville se!
V75 1: 10 Speeden
V75 2: Alla 11
V75 3: 1.2.7.10
V75 4: 1.5.6.7
V75 5: 1.2.3.4.6.7.8.9.10.11.12.15
V75 6: 2.3.4.5.6.7.10
V75 7: 1.2.5.6.9.11
**1x11x4x4x12x7x6= 88704 rader.
**Jaaaaaaaa nu har du fått det Brovve!
motivera din första spik rickard…
spika en häst i första avdelningen från bakspår mot ett par riktigt riktigt bra hästar på ett 40K system.
Varför välja bort 2 hästar i stoloppet?
är du inte rädd för bowie mant i sista åxå?
#30, För den är nog överlägset bästa hästen… För han åker såpass långt emd den då bör han tro på chans…. För att jag lirade den sist, för att det finns inget spelvärde i att ta 3.4.10.
Men bullshit det dära med spika i första avd…. Om det hade vart Avd 5 hade det kännts bättre för dig då? Det är ju samma lopp. I vilket fall… Men spika din älskling Bergh du.
Ang. Stoloppet… För att få systemet att gå ihop… De 2 ska bara inte kunna vinna…
#31, Inte ett skit, otroligt överskattad.
Nååå svar på tal!
nej tänkte mera att det är lite trist att flyga i första när man gjort sytem på 40.000kr på en dåligt vald spik. berghs häst är minst lika bra, och det har inget att göra med att han tränar min häst eller ej. och framförallt har den ett bättre läge, även uffes är fin från ledningen.
Men spik i förhållande till procent i det loppet så är nog robbans smartaste valet.
Vad grundar du det på att dem 2 inte ska kunna vinna? pga att dem endast är streckade på 1% just nu och du följer strömmen? eller har du gjort egna analyser kring dem hästarna och resterande hästar i loppet?
Överskattad som 10procentare? tror absolut han vinner ett sånt lopp på 10 från samma läga mot samma motstånd.
hoppsan rickard..
#34, Hoppsan sa… Men Speeden var en bra spik.
nej, inte det minsta om jag ska vara ärlig.
Hallsta Lotus eller robbans i avdelning 2 om du absolut vill ha en spik med.
Men aldrig nån från bakspår som möter riktigt bra hästar.
#36, Och Orchidee d'Aunuo som du syftar på var ju GRYM!!!
6 rätt som Sören dock ingen återbäring…. Jaja jag sög lika mycket men du Brovve… Bowie Mant…herregud! Och 13+14 var inte så nära att vinna i stoloppet va?

Kung Uffe plockade ner alla i Silver. muhahaha!
#39, Och du lirade inte, muhhaha

att jag gjorde. har du inga ögon i ansiktet. -:P
rickard. vad är ditt problem? dels hade du 6 rätt i en omgång MKT MKT MKT MKT enklare än den förra.
För det andra skulle jag kunna sitta här å skriva ner säkert 30hästar ytterligare som du hade med och inte heller var nära att vinna. Det handlar om att spela smart, garderar man upp ett lopp å lämnar 2 hästar är det inte smart.
Orchidee tkr jag fortfarande var en mkt bättre spik, jag visste lika lite som ngn annan att hästen var sjuk innan loppet gick.
Robban trodde ju på seger 400 kvar, sedan stendog hästen.
Bowie Mant vinner fortfarande som sagt 1/10 lopp i den där omgivningen. Sedan att han var bra, dålig, fick dåligt lopp, osv just idag spelar mindre roll. Allt handlar om odds och spelvärde.
Ditt system uppfyllde inte någon högre kvalitet i den kategorin.
dessutom ville jag aldrig ens spika i första,jag sa bara att orchidee var det bästa valet av spik om det nu skulle spikas.
jag nämnde 3 hästar för dig i avd. 1 och en av dessa vann.
#42, Men vafan dte är ju ditt sätt och se det ja… Sen ska ni för helvete sluta tjata om att spika i första, det är fan inte sämre än någon annan avd, men dte har ni svårt att fatta.
#43, Visst fan hade jag 3-4-10 med som segeraktuella….. Så nu så gör du ett system på 80 000 rader till nästa vecka.
hehe, avd 1 med klöver kung var rena skämtet tycker jag. Den hästen är utan tvekan 2 klasser sämre än de 2 favoriterna,,,,,sedan är väl problemet att dem kör fruktansvärt uselt och ger bort hela loppet i stort sätt. lägg därtill att Berghs häst troligen var sjuk.
hada jag spelat om så hade jag fortfarande inte funderat på att ha med klöver kung på systemet.
men jag måste säga att det var uselt av rickard att bara ha 6 rätt, haha! Du som sade att det var så jäkla enkelt!
nah, allt handlar om att spika rätt.
#45, Mjo det var uselt, håller jag med om!
hur kan du säga att det var uselt rickard när du fastslår att speeden var en bra spik? isf har du ju inte gjort ngt misstag med tanke på att resterande 6 avdelningar satt?
Klöver kung är inte 2klasser sämre än dessa hästar ifrån ledningen, vilket var troligt i detta lopp, från detta läge Nijo.
Rickard, jag påstår inte att det är fel att spika i första avdelningen bara för att det är första avdelningen, jag påstår att det var fel att spika i den första avdelningen DENNA v75 omgång.
Ska du ha en spik denna omgång på 80.000 rader så är det hallsta lotus alt. high defender som bör gälla. inte ngn som möter ett par fina hästar å dessutom har bakspår. ingen vidare statisktik på sånna.
Rickard, jag gör gärna ett system på 80.000 rader, men lämnar ingen garanti på 7 rätt, däremot så kommer jag göra det så oddsmässigt fördelaktigt som möjligt.
Grattis till 6.an btw. Köp en glass!
#47, Men ditt dumma fån, lätt och säga efter vilka spikar jag borde haft. Jag borde spikat Glimma Du Ling och Sir Remmington med då? Sen valde jag ju fel, valde mellan Speeden och **Naughty Nunu…
**Och jag anser fortfarande att *Speeden* var en bra spik för det var han.
Mmm du skall göra ett på 80.000 så ska jag leta fel.
att jag klagade på rickard och sade hans system var uselt var mest en rolig sak brovve,,,,inget seriöst och det vet han om. Men visst fan är klöver kung en mycket sämre häst än speeden och bergs tös……vinnartiden blev 15.2 och det är inga tider alls i vanliga fall för dem 2 favoriterna.
sedan är det en annan sak att alla hästen kan ha en dålig dag, vara sjuka eller bli totalt bortkörda, men sådant är svårt att räkna ut på förhand.
att spika high defender på ett system för 40 000kr hade varit tjänstefel vill jag påstå, den hästen vann enbart pga den fick bäst lopp och kunde överta ledningen vilket inte var klart alls på förhand då han INTE kunde försvara spets från start. Sedan fick loppets bästa häst precis ALLT mot sig, primitiv man vinner det loppet mycket troligen över hälften av gångerna.
#49, Haha nej inget seriöst alls ;-) Nee men jag vet va du menar.
Ja High Defender var aldrig klar men Bergh ligger Brovve varmt om hjärtat du vet…
läs på snälla rara. givetvis har high defender bättre segerchans än speeden. att han skulle komma till ledningen var dessutom ganska givet.
När speeden dessutom är 70% procentare och high defender är 50% så är valet iaf ganske givet för min del.
Dvs, jag tror hellre att high defender vinner 5/10 lopp från spår 1 än att Speeden vinner 7/10 från spår 10…mot hästarna dem mötte.
Rickard, ja det gör han verkligen, men det är inget jag låter påverka mitt spel, bortsett ifrån att jag ofta har ganska bra information om starthästarna.
Sedan är väl 2 spikar inte nödvändigt på så stort system tkr jag, så det mest självklara valet vore ändå Hallsta Lotus som första spik.
#51, ALDRIG ALDRIG ALDRIG, läs på själv. Speeden var en mycket bättre segerchans än High Defender.
driver du med mig rickard?
läs på som sagt. kolla statistik från bakspår.
Titta vilket mostånd han möter, hur loppet ser ut att bli kört, streckprocenten, segerprocenten på hästarna…inte mkt som talar för att speeden är ett bättre val av spik…
Du kör ju bara någon jävla dagis stil, och vägrar erkänna ditt misstag..inga som helst argument till varför speeden skulle varit ett bättre val har du kommit med.
Större delen av alla speltippare är ju på richards sida eftersom speeden var mer streckad än high defender.
och visst skulle det vara en mycket bättre segerchans då hästen är som walmann och örjan sagt "elit", då ska man vinna ett dåligt silverlopp över 2640m från alla möjliga spår, nästan med 20m tillägg också. Och visst hade han säkerligen gjort det också om Örjan inte kört mot Bergh istället för Ulf ohlsson.
det är dit jag vill komma Nijo, om du inte förstått det ännu…det var för många som spelat speeden…han vinner inte 7/10 lopp.
Sedan säger du att han vunnit om han inte kört mot robban…det sämmer säkert i några fall, men tror även att robban vinner en hel del lopp om hans häst är kry åxå.
Med andra ord har high defender enklare att klara 5/10 än speeden har att klara 7/10 vilket innebär att speeden var överspelad och high defender vore bättre val av andraspik i omgången än speeden.
#54, Haha…. Men streckprocenten har ju inte ett skit med att göra om den har en bra segerchans. Speeden trodde Walmann själv på osv. Bästa hästen. Fungarade ju ej dock i lördags, kan inte vart 100 där asså.
Men jag kan inte erkänna något jag inte tycker visst med facit i hand var det ju ingen bra spik men fan så mycket bättre än High Defender. Undra vem det är som har dagis stil och skyddar favorittränaren?
#55, Se man på lite medhåll!
Fortsätt spika Bergh i alla lopp du Brovve… Problemet med dem är ju att de blandar och ger.
sedan tror jag harry boy har en stor del i att han blev så pass uppspelad som han blev åxå, brukar ju ha en tendens att göra stora favoriter lite föööör stora när många köper sina system i slutet av veckan.
rickard…streckprocenten har ALLT att göra med hurvida den är streckbar eller ej…förstår du inte det? Framförallt om du ska välja den som spik.
Jag skyddar inte honom, tycker jag kommit med ganska mycket fakta som stärker mina argument. Dessutom spikade jag inte robban i alla lopp, jag spikade honom i 2lopp…det ena vann han, i det andra körde han galopp från start med en annan häst som bör haft goda chanser till seger.
Behöver jag förklara tydligare för dig rickard, eller förstår du snart?
#59, Eller du som inte kan läsa… Kpierat från mitt tidigare inlägg ---> _"Men streckprocenten har ju inte ett skit med att göra om den har en bra segerchans".
_Jag pratar inte om något jävla SPELVÄRDE.
Haha "bara" i 2 lopp det var snålt… Men du… Synd att han inte vann med den andra du spikade - Premiss för den fan hade jag lirat!
jo, jag kan läsa rickard….så om jag förstår dig rätt så tycker du att speeden hade en bra vinstchans, du visste om att han var väldigt överstreckad, men du spikade ändå? Bra lir kompis!
Ja.."bara", i förhållande till att du sa att jag spikar honom i ALLA lopp.
Synd rickard, annars kanske kunnat unna dig en härlig jordgubbsglass i solen på söndagen.
#61, Ja det tyckte jag, vaddå visste om att han var överstreckad? Haha sällan överstreckad men…
Mjo… Men i nästan alla då ^^.
Det kan jag ändp, mums!
att speeden var överstreckad håller jag nog inte med om, låg på en 70% vilket jag anser vara lagom för den hästen. I stort sätt alla experter skrek ut hästen till favorit, så någon harry tror jag inte satte upp värdet särskilt mycket.
med tanke på vad hästen presterat detta året så ska han vara 50meter förre en häst som klöver kung,,,,han har varit helt outstanding i nästan samtliga lopp.
Jag får ta vara på tillfället då Nijo (otroligt nog är på min sida). Jag kan inte göra mycket mer än at instämma…
vunnit 3/9 iår och aldrig från bakspår, visserligen några riktigt bra prestationer, men känns inte som han varit speciellt jämn. Så försök inte komma med argument som att han varit outstanding iår.
så en häst som kommer med 3/9 vinster, samtliga från bakspår, tycker du ska vara streckad på 70% från bakspår mot ytterligare en RIKTIGT bra häst från framspår, och dessutom en mkt fin ledarhäst. Normaltsett så hamnar speeden i dödens om han inte väljer att sitta kvar hela loppet igenom…då blir det ändå ganska svårt samtidigt som han ger orchidee loppet, i annat fall så kör han sent och blir knappast nersläppt av orchidee och får säkert trava i 3.e sista varvet eller liknande.
#65, Hade Klöver Kung nosat på seger i i Speeden förra lopp med? Är dina favorithästar (de i träning hos Bergh) Jämnare då?
Och förresten.. Naughty Nunu hade 4/27? Inför denna starten eller? Bakspår osv. Men oj! Kanonlopp och det gick hem.
Naughty Nunu stod i annan regi innan, dessutom var det mest bara blue canyon emot i det loppet, och han visste nog dem flesta skulle få svårt att hålla upp ledningen, hade han gjort det, eller fått lucka tidigare hade nog även han vunnit.
Nej, för det var helt annat motstånd i den starten och klöver kung hade inte fått köra i ledningen då. du måste ju ta hänsyn till alla aspekter när du spelar.
att speeden bara vunnit 3 av 9 lopp i år tycker jag inte har med saken att göra när man bedömer hans prestationer, han har varit ute mot hästar med kapacitet för gulddivisionen i många lopp, även elithästar i form av adams hall. Han har fått hårda lopp nästan alltid och gjort det riktigt bra i alla starter vill jag säga.
han har plockat ner bättre hästar än klöver kung från dödens under detta året……..
verkar inte komma mkt längre i denna diskussion nu, vi har olika åsikter å det måste man ju givetvis få ha.
Dock är det väl bara den ena åsikten som verkligen är korrekt ;)
#70, Sant…. Ja det skulle vara din "Bergh-åsikt" som är rätt då :D
haha. du ger dig inte? :)
#72, Nesch