V5 Fornaboda 23/6
Spiken
B.B.S.Fantom (V5-1) har kanske inte de främsta meriterna i loppet och är något av en Chansning som singelstreck men jag har ändå klar feeling att han vinner detta.Han visade nämligen bra form i senaste starten som tvåa från ledningen och han är startsnabb.Näst senast var han med och stred om ledningen i en 1,08-öppning.Här ser det ut att bli ledningen och får han sedan dirigera en bit kan det mycket väl hålla hela vägenJag hittar inga andra riktigt bra spikförslag utan det är Romme-ekipaget som får förtroendet.
Chansspiken
Odin Tabac (V5-3) blir säkert klar favorit efter sina fina meriter på sistone.Han följde upp två snygga aprilsegrar med en finalplats i Kallblodskriteriet där han till sist slutade femma efter en invändig löpning.Tidsmässigt är han överlägsen detta gäng och vore det inte för orutinen skulle han singelstreckas på stora systemet.Där garderar jag dock,men han singelstreckas på chanslappen.
Skrällen
Glory Story (V5-5) har viss kapacitet men han uppträder väldigt ojämnt.Han vann från utvändigt ledaren på Färjestad i mars men sedan des har han inte visat mycket.Då kördes han av Carolina Stenby som får chansen igen och henne håller jag högt som kusk i dessa sammanhang.Glory Story har ett bra läge och får Carolina Stenby samma snurr på hästen som senast hon körde kan det mycket väl vara dags för en ny triumf till skrällodds,jag streckar på båda lapparna utan att tveka,
Stora V5-Förslaget
Avd:1) 3 B.B.S.Fantom(res 6,5
Avd:2) 2,4,6,10 ( res 1,5
Avd:3) 6,8,10 (res 7,4
Avd:4) 1,2,4,6,10 (res 9,5
Avd:5) 1,2,3,4,11(res 8,12
300 kr
Chanssystemet
Avd:1) 3,5,6 (res 1,4
Avd:2) 2,4,6,10 ( res 1,5
Avd:3) 6 Odin Tabac(res 10,8
Avd:4) 4,6( res 10,1