V75-3 Kalmae 24/6-07
**
V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Scarlets Aino - Sundberg H-O 02055 11,5a
2 Minnesota - Goop B 41025 11,8a
3 Solero Briljant - Untersteiner P 2dd41 11,1a
4 Persos Yankee* - Adielsson E 11136 11,8a
5 Ideo du Cadran* - Ohlsson U 05445 11,9a
6 Ro Lo - Svanstedt Å 00223 09,7a
7 Present - Takter J 44351 11,5a
8 Mystical Dream* - Nilsson F 12221 11,8a
9 Ålarökarn - Forsgren L 23622 11,9a
10 Hövding Lavec - Kolgjini L 22420 10,9a
11 Home Blåbjerg - Uhrberg T d0133 11,3a
12 Arnie Somolli - Kihlström Ö 14001 12,0a
Spets är effektivt i guld, synnerligen nu när det är kort distans… Scarlets Aino spets och slut?!
Scarlets aino är mycket tidig och möjlig spik. Men det ska varnas för Solero briljant, Ro Lo och hövding lavec tycker jag.
#2, Soljero når ej spats? Därav chanslös?
Ro Lo, naah!
Aldrig Hövding därifrån om inte idiotidiotidiot körning haha.
present var fin senast också.
men är en spetshäst och lär komma uselt till från spår 7. Ni såg super light senast i guld, hamnade sist från spår 7.
#5, Right.
dock öppnar present säkert så pass bra att han hamnar bättre till än sist utvändigt.
#7, Beror ju på hurvida de andra laddas för 1.2.3.4 alla de är ju snabba väl? Kan bli hängande kan ha tur att komma ner…

#5 Present är en spetshäst ibland när han är så överlägsen att man slipper rycka huvan, annars bara stannar han.
Home Blåbjerg fick uselt spår för andra gången, satt sist utvändigt senast men spurtade riktigt bra, 1640 och spår 11 krävs tur även om han varit riktigt bra i de 3 senaste starterna. Solero Briljant såg strålande ut senast på jägersro, vann lätt från dödens.
#9, Men nu vinner Soljero knappast från dödens va?
han kan göra det, är en häst med väldigt hög kapacitet när han fungerar. Klart den bästa hästen i loppet tycker jag och untersteiner synar väl scarlets aino här,,,riskerar väl som alltid bli nedspeedad sista biten då han drar i sitt eget tempo. Pass upp för hövding lavec och Ro Lo då! riktigt speediga hästar!
Ro Lo såg jag några starter ifjol..och verkar vara en riktigt intressant häst som eventuellt utvecklats lite ytterligare nu. Som nijo säger, riktigt speedig och kan dessutom få en skaplig resa.
Spets är väldigt ofta segerreceptet i guld… Hmm.

Ingen tar spets från Scarlets Aino här… Kort distans är ju +… Risk bara att Scarlets blir het i spets vid för hård laddning… Present växer i spets o glänste där senast… ingen spets här!
#14, Troligen inte… Men skall inte pulla bort alla krafter bara då…

Arnie Somolli har tidigare i vinter lekt med favoriten Persos Yankee flera gånger, repris eller ????? Läget talar emot men 69 % på P Y mot 9 % på A S tycker jag kan vara streckvärt.
#16, Aldrig spår 12 och vart ifrån lite? Aldrig vunnit i guld heller. 9% på tok för mycket.
PY streckas
Har mycket svårt att se Scarlets Aino loosa detta. Spetsar och kort distans och vart ute mot tuffare hästar.

Persos yankee har utvecklats enormt sista tiden o visat vad han kan…. Lite skillnad för Arnie Somolli att gå lopp mot PY nu o då! O dessutom stå på spår 12… Nej Arnie har inget att ta här. Vid gardering blir det istället Scarlets Aino, Minnesota, Persos Yankee, Ro Lo…Tror att vinnaren finns där!
#20, På 4 hästar måste Soljero Briljant med.
Glöm inte bort Hövding Lavec gick 1,10,2 sista 700 som tvåa bakom Digger Crown i ett Sweden Cup-försök,oplaserad i finalen(loss 150 kvar).Enklare nu!
#22, 10.2 går många en "kortare sträcka" här.
haha, fasen vad folk kan snacka asså! PY är precis lika bra som han var innan! inget snack om den saken. SKillnaden är att han för en gång skull fått bra lopp och/eller inte galopperat bort sig i spetskörningen.
Har ARnie somolli lekt med PY, det har jag aldrig sett, men jag har dock sett arnie somolli fått allt serverat varje gång han besegrat PY medan den blivit bortkörd, galopperat elr fått svårt lopp.
Men detta loppet vinner väl scarlets aino med en spets och slut taktik.
#24, Right! Håll igång bara Hans Owe !