Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1938 ggr
[Betleguise]
0

Lördagens V75 29/9

Har gjort ett tidigt system och som alla vet så brukar man ju alltid ändra sig när experterna kommer med sina tips så tänkte det var bäst att skriva ner tankarna nu så har man iaf chansen att gå tillbaka och kolla..

Så här ser det ut idag:

Spikarna: Jag är lite imponerad över 7 - Lemat i avd 4 och just nu delas favoritskapet med 5 - Tab Hall och 3 - Power M.S. I ett lopp som ser ut att kunna bli jämnstreckat väljer jag att spika den förstnämnde 7 -Lemat.

Andra spiken får bli 14 - Braås Palema i avd 5. Är fältets bästa häst och vinner hon inte känns det väldigt öppet bakom.

Låset: Kör på två lås på lördag. I första avdelningen får 8 - Tidied Accelerator platsa tillsammans med 7 - Joker Stursk och 11 - Hallelujamoment F. Jag lämnar resten utanför!

I avd 3 tror jag egentligen mest på 12 - Merger Blue Chip och det finns väl inte så mycket som talar emot men jag dubblar med 4 - Dileva Käll. Jag tror ärligt inte att 1 - Global Midnight fixar detta och väljer att lämna henne utanför.

Helgardering: Väljer än så länge att helgardera sista avdelningen, men kör utgång.

Systemet i sin helhet:

7,8,11

2,3,4,6,7,8,9,11

4,12

7

14

1,2,3,4,5,7,8,9

ALLA

Systemet är på 5760rader och kostar 2880kr oreducerat men jag reducerar ner det med att minst en av streckfavoriterna måste vinna, att två jämna rankar måste vinna samt en utgång mellan 5 - Obi Wan i avd 6 mot 13 - Haraldinho i avd 7. Kostnaden minskar då till 203,50kr. Skippar man rankkravet, vilket jag är lite inne på så ökar det till 388 kr.

Å andra sidan går just det kravet in 8 av 10ggr (streckrank)

Ett alternativ är flerbong på:

8,11

6,7

12

7

14

4,5,7

9,10,12,13,14

Kostnad 30kr

Återkommer när det närmar sig…

[Fabtax]
0

Om det stämmer som det sägs att "The early bird catches the worm" så ligger du bra till! Själv närmar jag mig programmet för lördag med försiktighet ännu så länge, men hoppas kunna komma med något matnyttigt framåt lördag f.m.

[Fabtax]
0

OK, då var det sanningens ögonblick! Känns som om det är mycket Svanstedt och mycket Melander den här helgen…

Så här kalkylerar jag:

Avd 1: Tidied Accelator hade varit ett spikförslag med bättre startläge. Nu får det bli några till.

8-12-7-11-5-10 (4-9)

Avd 2: "Tar ställning" (som gubbarna i rutan brukar säga) och spikar Aristocat Boko. Hade jag varit gjord av pengar hade jag även kostat på Peignoir ett streck.

11 (7-3)

Avd 3: Oj, så många man behöver här! Börjar med Dileva Käll och sedan streckar jag på…

4-7-12-1-3-6-10-9 (5-2)

Avd 4: Hoppas att ett trehästarslås räcker. Power M.S. kan kanske rinna undan, eftersom motbuden inte är kända som några startraketer.

3-7-5 (2-1)

Avd 5: Hjärnan spikar Braås Palema, men speldjävulen sätter dit Abborren också. Den har sprungit ihop nyttig hårdhet, och får inte underskattas.

14-6 (7-15)

Avd 6: Ett trevligt lopp med flera segerkandidater. Känner mig inte helt övertygad om att ha hittat vinnaren med mina fyra streck. Saston tycks ha hittat ännu en växel med jänkevagnen och får bli förstastreck.

4-7-5-1 (8-2)

Avd 7: Beckman blir ev av dagens största favoriter, men jag tror Haraldhino kan duga över tre varv och låser på dessa två.

9-13 (3-10)

Det blir hela 2304 rader (1152:-), så det får bli en chanskupong också till humanare kostnad:

8-12  (7-10)

5-7-11 (3-6)

4-7-12 (1-3)

3-5-7 (2-1)

14 (6-7)

1-4-5-7 (8-2)

9 (13-3)

216 rader, 108:-

---

DD, 8 komb.

1-4-5-7

9-13

Bonne Chance!

[Betleguise]
0

Efter att ha kollat igenom igen och igen har jag bestämt mig för att behålla mitt tidigare system men lägga till 10 - Simb Ruby i avd 3.

Det ökar visserligen kostnaden något men tycker hon känns lite farlig.

[Fabtax]
0

Ur dagens notesblock:

*Blev ju som väntat stor dominans från Melander och Svanstedt, vilket ger lite slantar att omsätta till morgondagens jackpot (för det blir det väl?)

*Finns även stor chans/risk att det blir ytterligare jackpotpengar från i morgon. Hagmyren kan nog se fram emot en välkommen storpott nästa helg!

*För egen del tar jag fram den berömda dumstruten: sex tipsettor och en tvåa utan att man gjorde flersystem eller ens valde enbart sjurättsutdelning känns rätt fånigt…

* Fast det kändes bra för självförtroendet att "vinna" på V4, V5 och V75 på samma dag, även om det inte blev några pengar att tala om.

*Dagens fyrbening för mig var Saston, som går från klarhet till klarhet. Copenhagen Cupvinnare 2013?

*Dagens tvåbening utnämner jag Stig Hansson till. Han borde bli veckans glädjespridare i Vinnare i morgon, men de utnämner väl i vanlig ordning någon som segerviftat med pisken på mållinjen. (Du skulle ha fällt en tår också, Stig - det går hem på Vinnarredaktionen!)

* Vilken story förresten: Power M.S, en åttaåring efter Peace of Earth och ett Viroidsto.  Debuterat i år och vinner V75-final för sjuttioårig tränare, vars fru ridtränat hästen i fem år. Häng på där, ATG!

*Nurmos hade oroväckande många galoppörer idag. Hoppas Chelsea Boko har bättre ordning på benen i morgon!

*Några hästar att ta med sig till senare spel: Nurmos duo Drew Brees och Blue Star Cosmic reparerade galopper bra på V4. K.L.M. Prelong såg ut att ha en del att ge som fastlåst i stoeliten. Passas nästa gång!

* I dagens TV-kanna: "Thunderstruck"= 1/4 del Smirnoff som blandas med 3/4 delar Tundra. Tundra finns som alkoholfri dryck på systemet (nr 98007, innehåller lingon, chili och lite grönt te, vilket med rätt spetsning gör det till en ärtigare vargtass). Nästa helg tillsätter jag lite grenadin och en limeskiva plus is, sedan är det mysläge…

*I morgon tar vi väl nya tag med V75? (F.ö. lite synd att det inte finns någon förhandsartikel inför Kriteriet på TiF.)