Söndagens V75 30/9
Tar upp tråden från igår. Söndagens lopp ser väl inte helt olösliga ut, åtminstone inte så här på förhand. (Efteråt är de ännu lättare att hitta…) Kör med en säker samt en reducering på två tvåhästarslås.
Avd 1: Står normalt mellan två hästar. Rösten som A-häst får Vincennes medan Drillbit Ås blir B-häst.
Kupong 1: 2-7 (3-6)
Kupong 2: 2 (7-3)
Avd 2: Metior Easy blir kraftigt betrodd idag, men startgaloppen senast oroar, och jag garderar.
6-4-3 (1-5)
Avd 3: Dags för det andra tvåhästarslåset. Xena Brick får förstarösten, B-häst blir Fascination.
Kupong 1: 3 (5-9)
Kupong 2: 5 (9-4)
Avd 4: Inte alls lätt, här skall garderas! Bubba Sting blir min tipsetta.
1-12-5-9-11-6-10 (2-4)
Avd 5: Sebastian K blir väl sannolikt favorit här. Det är dock inga dåliga konkurrenter, betydligt bättre än senast (bortsett från CC), och jag väljer att gardera.
11-2-3-1 (8-4)
Avd 6: Kash´s Cantab har inte fått full utdelning på sistone, och har kanske sparat behövliga krafter till detta tuffa lopp. Garderingar måste dock till!
4-5-12-6 (11-1)
Avd 7: Experterna påstår ju att Chelsea Boko är bäst i kullen, så jag lyssnar på dem och singelstreckar. Får väl gråta ut tillsammans med Nybrink om det går åt pipsvängen…
3 (4-5)
Det blir 1008 rader (504:-) utskrivet på två kuponger. DD= hästarna i avd. 6 och 7, 4 komb.
Snålsystemet, går på enbart utdelning på sju rätt. 64 rader (32:-)
2-7 (2-7)
6 (3-4)
3-5 (4-12)
1-5-9-12 (6-10)
11 (2-3)
4-5-6-12 (11-1)
3 (4-5)
Vrider och vänder på det men hittar inte rätt feeling för vad jag ska spika och inte. Igår gick det ju inte så bra men å andra sidan gör det ju inget när det inte gav något.
Avd 1: Jag tror 2 - Vincennes vinner men känner mig ändå lite orolig och plockar med 7 - Drillbit Ås och 1 - Indescribable. Melander har ju trots allt form och även om det känns som ett waste-streck tar jag med den iaf.
Avd 2: 6 - Metior Easy är bästa hästen och jag väger mellan att spika eller låsa med - 10 Berlock
Avd 3: Med den prissumman är ju alla ekipage intresserade av vinst. Ska det bli favoritparad idag också eller ska det hända något? Jag plockar åtminstone med, 3,5,9,4,7,1
Avd 4: Elle belle bi… Jag går kort med 5,12,6 och hoppas på det bästa.
Avd 5: 11 - Sebastian K är ju bra och tänkbar spik men… jag garderar med 2,1,5,8
Avd 6: Jag tror 12 Disco A. E tar detta och med andan i halsen spikar jag.
Avd 7: Jag dubblar 3 - Chelsea Boko med 5 - Increased Workload.
Med spik i avd 2 blir det 270 kr annars 540kr så idag blir det inget jokersystem.
Kör också ett V7-system med
2,7
6,10
3,5,7
5
11,1
12
3,5
* Det blev en skön travdag framför TV:n, även om den där storvinsten på spelet uteblev även den här helgen.
* Som väntat blir det jackpot på lördag, det förvånande var att det blev något på sexorna.
* Vi var nog några som tänkte om Latitude Broline att "jag var ju inne på den!"
* Dagens strulpellar utnämner jag far och son Kolgjini till. Adrian som först körde som avd 1 bara var trehundra meter. Kallare häst i mål får man leta efter! Var det värt det bara för att få ledningen? Därefter totalmissade han starten i avdelning 6, och sedan höll pappa på att ställa till det i första sväng i Kriteriet. Tur att det var rutinerade Björn som satt utanför när Ludde hittade/skapade en lucka i första sväng (tycker jag)!
* Lite tröttsamt det där Vinnaresnacket om att favoriten till varje pris måste hållas instängd. Tycker att Untersteiner gav en helt logisk förklaring till att han tog upp och släppte ut Vincennes.
* Technology är det dags att lägga på minnet! Klättrade i ryggar på upploppet i Oaks utan att komma till.
* Varför heter oaksconsolationvinnaren "Metior" i förnamn? Borde det inte vara "Meteor", eller har jag missat något?
* Kul att Håkan Skoglund blir lite uppmärksammad - det är han värd!
* Chokolatier har verkligen fått bra reklam för sin svenska avelskarriär: först Drillbit Ås i Stochampionatet, och nu Chelsea Boko i Kriteriet.
* Skönt att det vände för Nurmos lagom till Kriteriet, efter en motig helg så långt!
* Vilket lopp UET Trotting Masters blev! Ändå sitter man förstås och undrar hur det hade utvecklat sig med Commandern i startfältet.
* Off Topic: är inte Rustas reklamlåt med Dilba ("it´s isääj") hemskt uttjatad vid det här laget?
* Hagmyren nästa!