Intervjuer Kalmar V75.
Intervjuer V75 Kalmar
Senaste nytt med Martin Berg.
V75:1
1 Real Desire (Johnny Takter) ska vara i normal författning. Har stått över en del efter sista tävlingstillfället eftersom han hade hög puls efter det loppet. Känns normal i jobben och bör vara vassare. Har den fina egenskapen att när han är i ordning så spurtar han väldigt bra. Som bäst efter vilsam löpning, säger Johan Lejon.
2 Rutger Raket (Björn Goop) fick ett perfekt spår. Hästen har sprungit på sig mycket pengar men jag tror att han bär de pengarna en bra bit till. Är startsnabb och var fin i sista jobbet i måndags. Det finns inga moln på himlen. Det ska till en bra häst för att slå honom, säger Håkan Arvidsson i Gooparnas stall.
3 Partner Ås (Thomas Uhrberg) vann jag med senast och han gjorde ett bra lopp. Är dock smålurig sista 50 meterna, går inte att lita på helt. Det kan vara bättre att köra i ryggar så länge som möjligt för att sedan spurta till slut. Bra form men jag litar inte till hundra på hästens skalle faktiskt, säger Matti Nisonen som är lärling hos Kari Lähdekorpi.
4 Greenheart (Johan Untersteiner) var riktigt fin i Eskilstuna senast. Fick ganska hårt tryck men höll undan på ett bra sätt till slut. Är hygglig från början, så vi provar framåt så får vi se vad som händer. Han har bra form, säger Johan.
5 Firmin de Socoa (Erik Adielsson) gick en kanontid senast. Gjorde en bra insats i rygg på ledaren efter de många lopp som han inte varit riktigt bra i. Vi hoppas formen är uppåt. Möter bra hästar så det känns svårt, säger Matti Nisonen.
6 Mighty Value (Dan Widegren) verkar allt bra med. Han var väldigt fin senast. Tuffare lopp nu och vi fick ett halvbyngligt läge. Det känns som om han håller formen bra. Han har gått fint länge, säger Danne.
7 Lass Formula (Patrik Sjöberg) fick ett dåligt läge och möter ett par som är för bra. Kanske blir det barfota runt om. Kan vara trea, fyra kanske, säger Patrik.
8 Eiffel Broline (Peter Untersteiner) har varit fin nu i två lopp. I och för sig i billigare gäng men har varit stark och fin. Nu är det ett dåligt läge och tufft motstånd vilket gör att jag får ligga lågt, säger Peter.
9 Caramello (Hans-Owe Sundberg) jobbar bra. Det hade varit bättre med ett öppet startspår, men nu får vi lita på turen. Hästen känns bra i träning i alla fall. Har han tur från läget kan han vara med, säger Sami Saarela i Timo Nurmos stall.
10 Dreamship (Åke Svanstedt) satt fast med krafter sparat senast. Formen är god. Fick ett sämre läge mot de hårda konkurrenterna. Så det blir nog svårt att segerstrida den här gången, säger Glenn H Persson i Åkes stall.
11 Matrix Reloaded (Örjan Kihlström) strulade det lite för senast men han gick bra efter galoppen. Det är en grundkapabel häst som är riktigt bra när han sköter sig. Matrix Reloaded är i grunden en bättre häst än Greenheart, säger Johan Untersteiner hos Roger Walmann.
12 Loy Lavec (Ulf Ohlsson) gjorde ett riktigt bra lopp senast. Höll farten hela vägen in i mål och utvecklas för varje start. Det ska mycket till om vi ska hinna fram härifrån. Från ett bättre läge tror jag att vi hade kunnat utmana favoriten på allvar. Nu blir det svårt, säger Svante Båth.
V75:2
1 Highlite Survivor (Björn Goop) är det mycket bra med och formen håller i sig. Han var bra i sista jobbet också. Distansen gillar han och läget är kanon. Får vi ledningen kör vi där, säger Nona Palm.
2 Uddens Intrip (Fredrik Persson) känns bra i sina träningsturer. Håller formen. Chanserna här är små. Jag smyger med och tar det jag kan få, säger Fredrik.
3 Max Sigel (Örjan Kihlström) gick tidigt framåt senast och hamnade i dödens. Blev trött till slut då. Med ett snällare lopp nu kan han räcka till fina pengar. Räcker inte till seger, säger Matti Nisonen.
4 Men Inatt Då (Ingrid Bengtsson) har blivit startsnabbare. Han har gått bra lopp hela tiden efter sin vila och ska ha en vettig chans tycker jag, säger Ingrid.
5 Nohrlin Power (Thomas Uhrberg) kämpade för dåligt senast. Passar honom dåligt att gå i dödens. Är för gammal för det. Men hästen har bra form och är bra i grunden. Spåret tror jag han klarar. Räkna inte bort honom helt, säger Thomas.
6 Jobie Ana (Erik Adielsson) kanske
inte är jättesnabb ut. Gjorde trots allt ett hyggligt lopp senast. Står ganska bra inne propositionsmässigt och från det här läget ska hon räknas. Men det är ingen spik. En bland flera tycker jag, säger Erik.
7 Sky Launcher (Olle Goop) gör det bra varje gång utan att vinna. 3 100 är inte negativt. En tredje-, fjärdeplats kan han vara på, säger Håkan Arvidsson.
8 Shippendale (Klaus Kern) är redo för söndag. Han är i bra form. Det blir ny balans med fyra aluminiumskor och ett nytt bett med gummi. Jobbar mycket bra. Galopprisken är maximalt 15 procent. Bra chans att vara med i striden, säger Klaus.
9 Sos Kievitshof (Conrad Lugauer) var helt okej i sin första start efter en kort paus. Spåret passar och jag tycker att han har chans på en plats, säger Conrad.
10 Glen Summit (Johnny Takter) galopperade bort segern i sista sväng senast. Formen är fortsatt fin. Han borde ha en bra chans, säger Matti Nisonen.
11 Royal Street (Per Nordström) är anmäld på ett optimistiskt sätt. Från spår elva känns det som om han är fel inne i loppet, säger Joakim Lövgren.
3 160 meter
12 Kasparaitis (Roger Malmqvist) har hittat stilen nu efter mycket om och men. Har känts fin efter starten också så vi har lite förhoppningar. Loppet ser billigare ut än väntat, säger Brian Jörgensen.
13 Maximal Value (Joakim Lövgren) behövde nog en genomkörare senast. Kändes väldigt fräsch och fin utan att vara i toppform. Är vassare på söndag och blir inte ofarlig, säger Joakim.
14 Lovebite (Claes Svensson) gick bra senast efter vila. Kördes passivt men gick starkt in i mål utan att vara tom. Bör gå framåt. Slåss om segern, säger Claes.
3 180 meter
15 Brave Sand (Oscar Nilsson) har gjort det bra på slutet men det har inte varit mot sådant motstånd som han är van vid. Nu står han 40 meter efter igen. Kan inte göra det själv, säger Mats Svanhall.
V75:3
1 Scarlets Aino (Hans-Owe Sundberg) har lite svårt än att vara med riktigt. Det blir ofta uppullat en bit och det passar inte honom så bra. Han vill helst ha full fart hela vägen. Vi får se om vi kan försvara ledningen, säger Hans-Owe.
2 Minnesota (Björn Goop) var lite sämre senast. Hade övernattat och druckit dåligt. Därav en något sämre prestation än gången innan. Har vunnit i guld förut även om det känns svårt att göra det igen på sommaren. Det kan ändå vara farligt att glömma bort henne om hon får rätt lopp, säger Håkan Arvidsson.
3 Solero Briljant (Peter Untersteiner) har varit strålande i två starter. Möter ett par bra hästar men är bra själv också. Så jag känner mig inte slagen på förhand. Jag kommer prova en bit från start men det är inte sannolikt att jag får ledningen. Tycker inte att han är borta, säger Peter.
4 Persos Yankee (Erik Adielsson) läser ni om i Stig H Johanssons krönika om V75.
5 Ideo du Cadran (Ulf Ohlsson) gick bra senast och har egentligen gått bra hela tiden. Kämpar på. Vi hade bytt balans på honom och det kändes bättre. Kommer gå framåt med det loppet och är en liten rysare kan man säga, säger Daniel Redén som är lärling hos Stefan Melander.
6 Ro Lo (Åke Svanstedt) har gjort två bra lopp nu på slutet utan att få riktig utdelning. Har legat långt bak i kön från dåliga lägen. Han har gått neråt 10 sista 700 båda gångerna. Går hela vägen in och jag tycker att han ska ses som en rysare här, säger Glenn H Persson.
7 Present (Johnny Takter) var riktigt fin på Solvalla senast. Fick ett billigt lopp där han kom till ledningen lätt och sedan fick bestämma som han ville. Han visade fin form. Men från spår sju kostar det mycket. Så vi får ligga lågt, säger Matti Nisonen.
8 Mystical Dream (Frank Nilsson) håller full form men har lottats till ett dåligt läge. Behöver ha tur på vägen för att kunna komma till. Skulle det klaffa är han bra nog att kunna vinna. Det visade han senast. Men då måste det också klaffa fullt ut, säger Glenn H Persson.
9 Ålarökarn (Lennart Forsgren) har inte med segerstriden att göra. Det tror jag inte. Även om han är i fin form nu räcker det inte. Han kanske får en bra resa och då kan det bli lite pengar. Det är vad jag får hoppas på, säger Lars-Olof Spång.
10 Hövding Lavec (Lutfi Kolgjini) håller toppform även han. Är nog den som är bäst av våra tre hästar, men har ett sämre läge än de andra två. Så på lägena blir de ungefär jämna, säger Glenn H Persson.
11 Home Blåbjerg (Thomas Uhrberg) fick ett ännu svårare spår än Present. Behöver mycket tur härifrån men är i fortsatt fin form också. Present kan ha en något större chans på grund av ett något bättre spår, säger Matti Nisonen.
12 Arnie Somolli (Örjan Kihlström) börjar hitta formen nu och går bättre och bättre för varje lopp. Fick tyvärr ett tråkigt läge här och får i första hand plocka pengar från det här utgångsläget, säger Johan Untersteiner i Roger Walmanns stall.
V75:4
1 Egola Boy (Örjan Kihlström) har faktiskt varit fin i de här tre starterna för oss. En rätt så fin häst. Stöter så klart på mycket tuffare motstånd nu när det är V75. Ska i varje fall vara med och slåss om platserna från ett fint läge. Örjan får säkert iväg honom ganska bra från start, säger Johan Untersteiner i stallet.
2 Greven av Broline (Peter Untersteiner) hoppade senast men var fin två gånger innan. Varför han hoppade vet jag inte. Går med skor. Spår två är lurigt i voltstart och det finns viss galopprisk. Men felfri duger han gott i klassen, säger Peter.
3 Espinozo (Torbjörn Östergren) ser allting bra ut med. Formen ska vara i antågande. Trots galopperna senast fick han ett lopp i kroppen i alla fall. Det var tänderna som spökade för honom då och det har vi åtgärdat nu. Det kan inte bli ett bättre spår och vi laddar för front. Kommer vi dit så kör jag där. Han har ju aldrig förlorat från ledningen, säger Torbjörn.
4 Stefan Sufflör (Carlos Söderström) är formen helt på topp på. Fysiskt och psykiskt är han väldigt bra i ordning. Det finns ingenting att anmärka på, förutom att det tydligen blev ett riktigt hårt lopp. Nästan årets bästa klass 3-lopp. Hästen är helt på topp och helt i ordning. Kommer säkert att leva upp till det raden visar. Vi har stora förhoppningar, säger Ingvar Husar.
5 Kära Hilding (Björn Goop) har varit en problemhäst för oss som har felat mycket och krånglat. Nu har vi fått ordning på fötterna på slutet och då har utvecklingen kommit också. Gjorde det bra senast. Jag tror att han åtminstone är med i platsstriden, säger Håkan Arvidsson.
6 Lanxess Palema (Åke Svanstedt) är kvick ut så förutsättningarna ser bra ut. Trots att jag har dålig koll på dagsformen tror jag inte att hon får glömmas bort här, säger Glenn H Persson hos Åke.
7 Miss Rosalita (Oscar Nilsson) hamnade i ett riktigt getingbo. Även om hon har gått bra får jag ligga lågt. Det känns faktiskt som om vi bara jagar pengar i första hand, säger Mats Svanhall.
8 Pajero Windy (Johnny Takter) håller väldigt bra form för dagen och har ett hyggligt läge här där han kan få smyga med. Möter ett par bra hästar så kan han vara trea eller fyra här får man vara nöjd, säger Tomas Malmqvist.
9 Lars Palema (Hans-Owe Sundberg) var bra senast när han vann. Det var i ett ganska dåligt lopp där han fick ledningen, bestämde och vann ganska lätt. Men formen verkar vara okej igen efter sjukdom. Jag hoppas att det ska räcka en bit även här, säger Glen Norman.
10 Survivor Man (Stig-Arne Johansson) är bra i ordning. Det visade han om inte annat senast när han var väldigt bra. Har tagit det loppet väldigt bra. Det stämmer bra för honom just nu. Han vet vad det gäller nu men chanserna beror helt och hållet på de där framme. Vi är utlämnade till vad de gör, säger Stig-Arne.
11 Ganador (Joakim Lövgren) är en häst som jag tycker håller hög klass. Han kan det mesta. Det är bara startspåret som håller nere mina förväntningar. Jag tror att hästen som sådan duger på rikstoton. Behöver tur, säger Joakim.
12 Lindy Ås (Charlotta B Svensson) riskerar att bli kvar i kön från det här tråkiga utgångsläget. Kommer få det tufft.
V75:5
1 Water Queen (Johnny Takter) var jag tvåa med senast. Var helt okej från ledningen då. Men det känns som en helt vanlig häst och jag har svårt att tänka mig att hon kan räcka till seger nu. Även om vi fick ett bra spår hoppas vi i första hand på en pengaplacering, säger Matti Nisonen.
2 Takina Silvio (André Eklundh) hoppade 400 kvar senast med lite chans. Är bra om det blir tempo. Är inte speciellt startsnabb men går alltid till slut. Det här ska bli kul, säger Thomas Uhrberg.
3 Raj Donna Earth (Richard L Jansson) känns som om hon är på väg uppåt. Är startsnabb och försöker hitta en bra position. Kommer jag till ledningen vill jag inte släppa. I ett öppet lopp blir jag inte förvånad om hon kan vara bland de tre, säger Richard.
4 Indiana Brave (Dagfinn Aarum) har varit väldigt bra i de här två loppen jag har kört. Jag har fått ett väldigt bra intryck av hästen. Har gått fina tider med krafter kvar. Ska räknas, säger Dagfinn.
5 Startar ej
6 Goody Brodda (Olle Goop) hade en halsinfektion inför förra starten. Var inte bra i loppet då och vi hoppas på en bättre prestation nu. Men det är bara pengar som gäller, säger Håkan Arvidsson.
7 Ules Wilma (Niklas Lindblad) är formen tiptop på. Den kan inte vara bättre. Har bara en speed. Den kommer vi att spara på, säger Conny Lindblad.
8 Fifi Silvio (Thomas Uhrberg) var tvåa senast och sprang med handbromsen i. Vi provar med skygglappar här. Hon kan om hon vill. Tror att hon är bättre i grunden än vad Takina Silvio är, säger Thomas.
9 Gamm Svea (Erik Adielsson) tror jag ska vara i bra form. Fick loppet senast för att komma igång ordentligt till det här. Går barfota runt om nu. Klart att det blir svårt att vinna, säger Micke Helgesson.
10 Juliana Space (Ulf Ohlsson) har tänt till på alla cylindrar efter en halsoperation i vintras. Skulle hon få rätt lopp tror jag verkligen att hon är en outsider, säger Henrik Larsson i brorsans stall.
11 Startar ej.
12 Dansös Lybro (Dan Widegren) är en sprinter som tyvärr fick ett tråkigt läge. Har svårt att vinna lopp men springer med. Jag har inte större förhoppningar än att vinna pengar, säger Petri Puro.
1 660 meter
13 Hot Salsa (Åke Svanstedt) håller jämn och fin form. Gör bra lopp varje gång. Men har det absolut sämsta tänkbara läget här med innerspår på tillägg. Vi får vara nöjda om hon är trea eller fyra till slut, säger Glenn H Persson.
14 Rydens Cassandra (Örjan Kihlström) hoppas jag bibehåller sin form. Då går hon bra till slut. Hoppas hon kan vara bland de tre, säger Micke Linderoth.
15 Scoccos Finess (Rickard Alderborg) är allt under kontroll med. Det är tufft med tillägg. Så vi får sikta på en mindre placering, säger Rickard.
V75:6
1 Star Running (Johnny Takter) fick ett perfekt lopp senast med Örjan i sulkyn. Vann i fin stil. Behöver få sådana lopp i ryggar. Med ett sådant lopp här också borde han räcka rätt länge. Inte heller en seger är överraskande, säger Matti Nisonen i Kari Lähdekorpis stall.
2 Super Booze (Claes Svensson) har gjort två starter på extremkort distans och gått bra båda gångerna från kön. Är jämn och säker. Kommer få en fin placering även från det här läget. Är väldigt startsnabb men vi får se hur vi lägger upp det från början, säger Claes.
3 Conrads on Line (Olle Goop) var jättebra som tvåa senast. Fin i jobben efteråt också. Hästen är extra gynnad om han får ledningen. Skulle han få det här växer segerchanserna avsevärt, säger Håkan Arvidsson i stallet.
4 James Bond (Christel Berntsson) fick ett bra läge men har bara varit sådär. Har svårt att få till det ordentligt. Var skaplig på Eskilstuna. Felade senast. Blir lite uppgiven när han inte rår på dem. Tveksamt om han kan ta ledningen. Men han är bäst där så vi provar en bit. Det var väldigt bra motstånd, säger Micke Selin.
5 Made for Victory (Thomas Uhrberg) har pausat lite nu. Jag tycker ändå att formen är rätt så bra. Kanske saknas det lite till toppform, men han är på gång i alla fall. Det är en fin häst som är så pass bra i grunden att han ska räcka rätt länge här, säger Matti Nisonen.
6 Jettison (Björn Goop) känns allting som vanligt med. Inga problem efter det förra loppet och det blir inte heller några ändringar. Det är lite tuffare den här gången men han har gått bra varenda gång. Skulle det flyta på så att vi kommer ner i en hyfsad position ska han inte vara helt borta, säger Camilla Gustafsson.
7 Beijing Man (Dan Widegren) är bra i ordning. Satt lite halvfast senast. Hade gott om krafter kvar då. Jag tror ändå att han får svårt att vinna från det här läget. Ska han dyka upp i striden får det bli konstigt kört, säger Danne.
8 S.J.'s Photocopy (Örjan Kihlström) har gått bra i två lopp och formen borde komma mer och mer. Det är hårda hästar emot nu när det är V75, men han är inte så tokig. Från ett iskallt spår får han smyga, säger Daniel Redén.
9 Leader Ås (Ulf Ohlsson) gick med norsk gas för första gången senast och när Per drog den 500 kvar blev han helpigg vilket slutade med att han rullade över i galopp. Han var absolut inte tom i det läget. Vi provar samma utrustning igen. Jag tror det blir svårt att runda samtliga. Helt borta är han inte men jag tycker i första hand att det ser ut som en vettig platschans, säger Svante Båth.
10 Roi d'Inverne (Erik Adielsson) är i full form för dagen, men fick ett chansartat läge. Men skulle det lösa sig så…
11 Furio Diamant (Conrad Lugauer) bör ha fortsatt bra form men fick ett dåligt spår. Allting måste klaffa om vi ska ha någon vinstchans. Annars är det i alla fall en bra platschans, säger Conrad.
12 Jos Cortina (Åke Svanstedt) är en kanonfin häst. Slog en av Europas bästa fyraåringar senast på en kanontid. Nu har han lottats till det sämsta tänkbara läget. Men blir det inte för mycket krångel på vägen segerstrider han. Vår bästa chans trots spåret, säger Glenn H Persson.
V75:7
1 Cider Ås (Thomas Uhrberg) var fyra senast och gjorde ett rätt bra lopp då. Gången innan var han bra också. Inte sämre nu och med lite tur kan han tjäna fina pengar. Men jag har svårt att tro att han räcker till seger, säger Matti Nisonen.
2 Hurricane Line (Björn Goop) går alltid bra till slut. Avslutar sylvasst varje gång. Fick ett bra utgångsläge nu och bör få en bra position. Det ska till en bra häst för att stå emot honom till slut, säger Håkan Arvidsson i Gooparnas stall.
3 Smashing Klipp (Hans-Owe Sundberg) känns fin igen. Vi åtgärdade framknäna på honom. Han känns pigg och fin i jobb och det pekar på att han håller ungefär samma form som tidigare. Vi fick ett bra läge för att få ett fint lopp i alla fall. Vi försöker göra vårt bästa. Så får vi se hur det går, säger Hans-Owe.
4 Beddinge Boy (Johnny Takter) ska hålla samma form som tidigare. Han känns lika bra i jobben i vilket fall. Springer barfota fram och med stängt huvudlag. Jag vet inte om han kan ta sig förbi dem från start. De får prova. Det här loppet kan han inte vinna hur det än blir kört. Det vinner Björn, säger Mats Rånlund.
5 What a Man (Örjan Kihlström) fick ett bra läge men jag hoppas att han får en smygare här. Då kan han nog spurta ner många till slut. Det kanske blir svårt att vinna men han är säkert med där framme ändå. Värd en gardering om man har några streck, säger Daniel Redén i stallet.
6 Garantido (Johnny B Karlsson) var trea i sin senaste start. Det var inte riktigt det rätta trycket i honom då. Med tanke på att han fick ett fint lopp borde han ha kunnat vara tvåa på ett fint sätt. Mats har varit nöjd med hästen i träningen efteråt. Det ska inte vara några större fel på honom. Ska gå med skor nu och då är han inte lika vass som när han går utan skor. Det är stentufft emot också men han kan alltid röra på sig till slut, säger Johnny.
7 Harlan Strömline (Sofie Svedin) har gjort det bra nu en längre tid. Skött sig väldigt bra mot tuffa hästar. Det är det igen och vi har ett sämre spår. Så jag försöker köra ett snällt lopp. Vi får lita på turen. Mitt drömscenariot är att sluta bland de tre främsta, säger Sofie.
8 In Cap N'Gown (Steen Juul) är allt normalt med och det är inga problem, förutom att spåret är dåligt. Formen är det inga fel på men det behövs mycket tur. Så man måste ligga lågt, säger Steen.
9 Shiburre (Erik Adielsson) är en hedershäst som gör bra lopp hela tiden. Fungerar bra i ryggar. Läget är hyggligt även om det inte är det allra bästa. Han är given på kupongen, säger Erik.
10 Real Ås (Dan-Åke Olsson) fick ett dåligt läge och möter jättebra hästar. Så jag tror att vi får vara nöjda med en slant härifrån. Hästen har inte startat på ett tag heller. Men det var hemmaplan så vi försöker, säger Danne.
11 Grove's Ben (Ulf Ohlsson) fick som vanligt ett väldigt dåligt läge. Från det spåret behövs mycket tur. Det krävs en hel del för att han ska få rätt lopp härifrån, säger Matti Nisonen i Kari Lähdekorpis stall.
12 Juvel Neo (Åke Svanstedt) har ett riktigt lopp i kroppen nu. Då fungerade han bra i dödens på Åby. Får svårt att vinna härifrån. Vi får vara nöjda om han är trea, fyra eller femma den här gången, säger Glenn H Persson i Åkes stall.
Spiken - Luringen - Bästa Spelet - Tänk på att
Luringen:
Ro Lo (V75-3) är en riktig luring. Den varnar till och med Glenn H Persson i stallet för. Har gjort två fina insatser på raken utan att få utdelning. Avslutar vasst och är bara streckad som sjättehäst.
Spiken:
Hurricane Line (V75-7) har övertygat och varit så lysande att det inte behövts några strålkastare. Har fått helt perfekta förutsättningar nu och kommer att bli riktigt svårstoppad igen. Singlas.
Bästa spelet:
Även här en häst från Åke Svanstedts stall. Jos Cortina (V75-6) är ruskigt kapabel och även i fin form. Visade det tydligt senast. Det tråkiga utgångsläget gör bara att vi får något bättre betalt.
Tänk på att…
…V75 inte avgörs förrän på söndag på grund av midsommar.
…Survivor Man (V75-4) trampade av sig en sko bak senast i transporten och fick därför gå barfota bak. Skor nu.
…det kommer bli första övernattningen för Juliana Space (V75-5).
…Kalmars upplopp är 207 meter långt.
…Garantido (V75-7) kommer gå med skor för att spara hovarna till finalen nästa vecka. Är inte lika vass med skor.
…en del av hästarna är kvalificerade till finalerna nästa vecka i Örebro.
Spetsstriden - Galoppvarning
Spetsstriden:
V75-1: Det finns ingen som kan utmana Rutger Raket.
V75-2: Kanske kan Highlite Survivor hotas av Men Inatt Då.
V75-3: Här kommer Scarlets Aino att testas av framförallt Solero Briljant, men kanske kommer även Erik att ladda med Persos Yankee.
V75-4: Egola Boy laddas för att kunna hålla upp ledningen, men även Espinozo vill ha ett ord med i spetstriden från start. Tuff inledning.
V75-5: Richard Alderborg meddelar att han gärna kör i ledningen med Raj Donna Earth. Hon är det hetaste spetsbudet.
V75-6: James Bond är snabbast ut men bör släppa, frågan är hur Claes Svensson gör med startkatapulten Super Booze? Dessutom är Conrads on Line extra mycket gynnad av att gå i ledningen.
V75-7: Beddinge Boy laddas alltid för spets.
Galoppvarning:
V75-1: Håll ett extra öga på både Eiffel Broline och Matrix Reloaded.
V75-2: Här kan man vara försiktig med Highlite Survivor, Shippendale, Glen Summit och Kasparaitis.
V75-3: Varning för Hövding Lavec.
V75-4: Peter Untersteiner är orolig för andraspåret med Greven av Broline, men det är berättigat att varna på flera håll.
V75-5: Se även med Goody Brodda och Scoccos Finess.
V75-6: Conrads on Line har felat i tre av sina tio senaste, James Bond i fem.
V75-7: Det händer, men egentligen finns det ingen som det ska varnas extra för.
tack rickard!

tack tack!
bra info
Varsågoda!