Hagmyren V75 6/10
Min norrländske arbetskamrat har berättat att tillägg på Hagmyren är hopplöst, att förstaspår är kass, och att det gäller att vara långt framme i sista sväng eftersom upploppet är så kort. Jag har gått efter detta när jag tagit ut min kupong, och så här blev det:
Avd 1: Tror att Calvados Crane behöver ytterligare något lopp i kroppen för att stå emot Covington Ås. Om de två kör emot varandra kan det bädda för Truly Devoted. Jag tar hängslen och livrem och tar med alla tre.
4-6-5 (4-6)
Avd 2: Enda undantag för tilläggshästar som kompisen gjorde var Hallsta Lotus. "Han tycker nog att det är roligt att få gå runt ett fält för en gångs skull" var kommentaren. Tror på det och spikar.
13 (8-2)
Avd 3: Tror att G.H. Nemo nu har tillräcklig hårdhet för att syna det här fältet även om han inte får spets. Singeslstreckar igen!
7 (4-12)
Avd 4: Molle C.D. har många singelstreck för, men jag har viss reservation för treåringar på V75. Dessutom har han innerspår, som jag ju varnats för på Hagmyren. Masse Palema från tredjespår med Per Lindroth luktar spets lång väg - kanske hela vägen? Värst emot tror jag Sea View är trots spåret, men jag fyller på med några.
3-8-9-4-1 (10-2)
Avd 5: Flowstarter G. var en idé till singelstreck innan jag varnades för tilläggsproblemet på Hagmyren. Håller dock kvar den som förstaval.
14-1-3-8-6 (10-5)
Avd 6: Future Love kan med lite tur hitta ut i position rätt snabbt, och även om stallet varnar att formen inte är i topp på hästen så får han bli förstavalet här.
10-5-3-9-1 (12-8)
Avd 7: Across The Bridge är ett tänkbart singelstreck, men jag vill nog ha med några till på det stora systemet.
2-3-4-9 (2-4)
Det blir 1500 rader (750:-).
Budgetversionen ser ut så här:
4-5 (6-2)
13 (8-2)
7 (4-12)
3-8-9 (4-1)
1-3-6-8-14 (14-1)
5-10 (3-1)
2 (3-4)
**60 rader = 30:-
**
DD:
5-10
2-3-9
6 komb.
* Lite stolpe ut idag, de flesta fanns på kupongen, men "nära-i mål" räcker ju inte…
* Lite svårt att bedöma dagen - mycket körning var det, men samtidigt lite "Åmålskänsla", där hälften av ekipagen är chanslösa på förhand p.g.a. banstrukturen.
* Känns allmänt lite ovisst för travet för tillfället; Commander Crowebehandlingen, den icke fungerande målkameran på Valla i onsdags, debaclet i nordisarnas montmästerskap i dag plus de två ekipagen som krokade ihop före start i V75 (också idag) gör att "tömföringen" inom travet lämnar mer att önska.
* Fortsatte laborationen med den egenuppfunna lördagsdrinken "Thunderstroke" idag: 2/6 vodka, 3/6 Tundra (alkoholfri på bolaget) plus 1/6 del grenadin. Några iskuber plus två limeskivor (varav en på glaskanten som dekoration) och livet leker…
* Och nu väntar V65 med jackpot på Kalmar. Tur man köpte lime så det räcker!

Blev inget tips eller spel för mig idag då jag faktiskt varit iväg hela dagen men med tanke på utdelningen hade man säkert inte haft det ändå…
Nästa vecka är jag på konferens hela helgen i vår huvudstad så jag får helt enkelt stå över då med men, veckan därpå, jagar jag kosing och återkommer med ett hett spel!
Bra att du hörde av dig B! Själv återkommer jag med nya idéer till helgen. Fortsätter jag att tippa dåligt kanske fler ger sig in med egna tips och styr upp det lite…
Man kan ju hoppas!
Det hade varit kul om fler lagt ut tips.