Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 340 ggr
ThomasH
0

V75-1 Kalmar 24/6-07

**

V75-1. Tvilling. Auto.
2140:

**

1 Real Desire - Takter J 25330 14,5
2 Rutger Raket - Goop B 11111 13,4a
3 Partner Ås - Uhrberg T 00021 12,7a
4 Greenheart - Untersteiner J 00361 14,3a
5 Firmin de Socoa - Adielsson E 10002 11,5a
6 Mighty Value - Widegren D 61241 14,3a
7 Lass Formula - Sjöberg P 70222 14,3a
8 Eiffel Broline - Untersteiner P 02411 14,3a
9 Caramello - Sundberg H-O 70154 12,5a
10 Dreamship - Svanstedt Å 11030 14,6
11 Matrix Reloaded - Kihlström Ö 41244 14,2a
12 Loy Lavec - Ohlsson U 13133 14,9a

Rickard007
0

Rutger Raket, satte spå prov senast men var mycket bra. Vinner han igen? Kommer ju bli superfavvo…

Nijo
0

ska nog ha en hyfsat bra segerchans, men det finns motbud i form av greenheart, partner ås och firmin de socoa som har kapacitet att utmana. Real Desire är en kul skräll annars.

Men visst ser det bra ut för rutger raket om han kan försvara ledningen mot partner ås.

Rickard007
0

Om Partner Ås tar spets, körs han där eller?

brovve
0

tror ingen i detta lopp tar emot rutger.

Rickard007
0

#4, Sagt ifrån en som inte spikar i första avd. ;-)

Hannna
0

Ett fall framåt för Firmin senast, gick 11.5 efter snällt lopp! Partner har visat sig vara en riktigt tjurskalle, bromsar till slut, han går nog bäst på rulle. Eiffel Broline har varit bra 2 ggr nu, vann enkelt från dödens senast. Rutger har gått upp 2 klasser sedan den senaste starten.

Rickard007
0

#6, Så Partner körs inte mot spets!? Hmm även om klass upp så tror jag på Rutger men absolut inte säker…

Nijo
0

om Partner ås körs mot spets elr inte blir ju upp till Uhrberg, fråga han……men det norska huvudlaget verkar inte fungera, byta till helstängs istället och hoppa spå det bästa? lär iallafall inte broma mer än senast, hehe. Men absolut en häst med kapacitet att segerstrida, helt klart!

Firmin de socoa går in där också, såg fin ut senast då han fick vinnarhålet och kunde ändå lämna resten av fältet och hamna på 11.5 tid. Vinnaren är en riktig kanon och går inte att begära han ska besegra.

Rutger är mycket bra, men det är som Hanna säger, han går upp 2 klasser här och kommer få sin svåraste uppgift hittils, 2140m gynnar inte hästen heller.

brovve
0

#5  haha, rickard, jag trodde jag var ganska tydlig med det förra gången.

Jag spikar jättegärna i första avdelningen, men då ska det vara spelvärt och goda förutsättningar.

Inte bakspår mot likvärdig häst från framspår.

ina-scot
0

Tycker ni har glömt loppets stora outsider  NR 11 MATRIX RELOADED har gjort 3 kanon lopp utan att få vinna.  felfri så är han bland dom 3e första helt klart min 2a häst i loppet

Rickard007
0

#10, 3 kanonlopp är väl att ta i.

Nijo
0

finns många bra, eiffel broline har också gjort 2 bra lopp i rad, kapable häst som haft problem med halsen tidigare………mighty value var tydligen fin senast också……

om man ska gardera detta loppet så blir det nog många hästar att strecka, därav spikar jag troligen.

ina-scot
0

#12 spika här nej inte för min del OM inte RUTGER RAKET värmer dunder bra .har inte samma hårdhet som dom värsta motbuden

Nijo
0

samma hårdhet? vilken häst har mer hårdhet? möjligen matrix reloaded isåfall, men den hästen har spår 11……..

från spets behöver rutger raket troligen inte ens behöva vara särskilt bra om man ska vinna,,, svårt att se någon försöka syna honom.

Rickard007
0

Hmm jag börjar bli osäker lite faktist… Ångrar mig att jag inte spikad eHurricane nu istället för Rutger (FAN!) aja.. Första tanken är väl bäst…

11.5 gick Firmin senast, det kan inte rutger stava till…. Iofs fick väl Soccoa bra lopp osv men ändå.

ina-scot
0

#14 Hårdhet skaffar man sej efter hand som man startar väl? 7 starter mot 20-30-40-50 starter där borde vara lite skillnad ? bara för att man tar spets i klass 3 är det inte givit att man tar spets i klass 1 den här gången får RUTGER RAKET bekänna färg dom anndra hästarna har en annan hårdhet

Bertil
0

Varning för 11.Matrix Reloaded!!!!

Han kom som skjuten ur en kanon senast efter en hejdlös galopp. Går han felfri är han på plats!!!

mvh
Bertil

ZenoX
0

ja tror inte Rutger Raket kommer att vinna det här loppet. gått upp 2 klasser nu och kan få det betydligt svårare. då kan man gardera lite här och ja hittar en fidus i 9 Caramello som har toppform för dagen och lite tempo i loppet ska han ha bra vinstchans. sen håller ja med bertil om 11 Matrix Reloaded som har fått ett dåligt spår men gick jättebra efter galopp senast. sen har vi ju 4,5,6 också som är bra hästar allihopa

Rickard007
0

#18, Okej för att han står bra inne i klassen och kanske har okej form men du säger om det blir tempo skall denna ha BRA vinstchans? ALDRIG bra vinstchans.

Nijo
0

att spetsa i klass 3 är väl lika svårt/lätt som i guld? allt är relativt till vilka kuskar och startsnabba hästar man har mot sig!

sedan tycker jag inte man får hårdhet genom att starta i låga klasslopp 20-50ggr och förlora gång på gång………….bara till att ta det för vad det är, en dålig häst?

Rutger raket är väl en av de bästa i sin årgång troligen och då brukar man höra till brons-silver och guld i kapacitet, vilket jag även tror han kommer klättra till ganska snabbt. Att vinna på det sättet han gjorde senast när man har slem i halsen är helt outstanding, det om något visar väl att detta kan vara en blivande stjärna?

Om Rutger raket kan gå? 11.5 över kort? tror tror jag säkert om han får samma lopp som firmin de socoa, skillnaden är väl att han kanske kunnat utmana ledaren och vinna då?

Trav är trav och allt kan hända, men självklart talar allt för att rutger raket ska vinna.

Rickard007
0

#20, Iofs….

Förresten. Prima Stella kämpar i alla lägen 5:a i guldstoet med halsinfektion Cool

ina-scot
0

#20 i bland blir man mörkrädd av mr nijo som brukar vara väldigt påläst men med det resonemanget så tror jag att du börja med trav i går eller är du berusad hoppas i så fall att du har nyktrat till på söndag morgon så du har en chans att lämna in en seriös v7a

Rickard007
0

#22, Hur fan kan du säga så?

Och han är nykter.

Nijo
0

var snäll och förklara vilket resonemang som är fel och varför. ina-scot!

Och jag är alltid påläst kan jag lova.

ina-scot
0

´#24  RUTGER RAKET tar inte 1 längd på någon av veckans guld hästar och han kan inte svara ut någon av dom pga rutin och hårdhet som dom har skaffat sej i tävlings sammanhang det är skillnaden mellan guld och klass 1 , B goop tycker ju själv att hästen har gjort få starter och han har inte den hårdhet som flera av dom andra. RUTGER RAKET är knappast topp 10 i nu och lär inte bli någon internationel stjärna tror jag, han är för liten i växten

Rickard007
0

#25, "För liten i växten"? Super Light är ingen bjässe direkt och han vann Oslo Gran Prix åkandes nyligen… Riva Del Sole är väl ingen bamse heller? Bara Sveriges överlägset bästa sto nu.

Bra resonemang!

ina-scot
0

#26 ja rickard storleken har betydelse

Rickard007
0

#27, Behöver den ju inte alls ha.

ina-scot
0

#jo det har det det såg du väl

Rickard007
0

#29, Asså nu får jag så jävla damp så det finns inte…. TROR DU HAN FÖRLORADE PÅ GRUND AV STORLEKEN VAFAN TÄNKER DU MED JÄVLA TOMTE.

ina-scot
0

#30 Ho HO Ho Fan vad rolig du är nä han förlora inte pga storleken för han är inte bättre eller är det slem i halsen precis som sist ,topp 10 hahaha i svergie

Rickard007
0

#31, Asså du är skrämmande korkad.

ina-scot
0

#32 nä men varför höja han till skyarna bara 7 starter innan dagens

Rickard007
0

#33, Om du inte ens fattar det så kan du lik väl sluta med trav.

ina-scot
0

Det är nog inte jag som ska sluta med trav  klart som fan han var sjuk i dag men inga träd växer till himmelen han är kanske lite över skattad

ZenoX
0

e du dum ina-scot eller i helvete att han förlora på grund av storlek!!. har du hört talas om super light nån gång

ina-scot
0

#36 vad är det kan du inte läsa KLART SOM FAN HAN VAR SJUK I DAG ANNARS SÅ STANNAR MAN INTE PÅ DET VISSET. men snälla titta på alla andra 200 topp hästarna klart det finns ett få tal små hästar som duger, kan du skriva 5 små hästar som tävlar i toppen

ZenoX
0

björn sa att han hade druckit dåligt och nästan kvävdes på slutet.

ina-scot
0

Ja Något var det för han är bättre än så , tycker örjan kör lite klantigt med MATRIX RELOADED

Nijo
0

hästen var riktigt sjuk idag, utan tvekan. Men detta resonemanget kan ju avslutas ganska enkelt genom att kolla vad hästen kostade……….Man betalar inte 800 000kr för en häst som gjort 5 starter om det inte finns stora mål för den.

Små hästar…..Bolets igor var väl ganska liten också??

har man bara en riktigt fin teknik, spänst och hjärta så kan man helt klart konkurera med hästar som har fysiken till sin fördel.

Men visst är det troligen över kort distans han kommer göra sina bästa lopp och vinna mest, elitloppet har ganska kort distans väl?? :)

ZenoX
0

håller med dig nu Ina-scott

ina-scot
0

#40 helt rätt .men där finns andra hästar som kostat lika mycket eller mer som inte ha blivit något. bla ta en titt i aktionkatalogen där man betalar otroliga summor för stammen men kan inget när det är tävlings dax

Rickard007
0

#40, Right.
#42, Men detta var ju inte efter stammen.

ina-scot
0

#43 nä det var bara ett exempel LILL ADOLF köpte ludde av börje bs för stora pengar och har gjort det bra men jag trodde nog att det skulle bli en större stjärna än vad det är  BORN AT LAST är ett annat stor köp men det har inte varit så lyckat .sen var där en tokig norrman som köpte VICKTORY HÅLERYD för 950 000kr på luddes aktion för 2år sedan och det är en riktig nitt

Rickard007
0

#44, "LILL ADOLF köpte ludde av börje bs för stora pengar och har gjort det bra men jag trodde nog att det skulle bli en större stjärna än vad det är."

Kanske inte handlar om vad DU tycker utan köparen?

ina-scot
0

#45 själv klart han har fått glädje stunder många häst ägare bara drömmer om jag skrev bara vad jag tyckte för den hästen började mycket lovande men fick väldigt tuffa lopp också ,tycker du missar lite av poängen bara för att man köper dyrt så är där inga garantier på att det är en kanon

ZenoX
0

ang. 5 små hästar Ina-scott

redan några nämnda är ju Riva Del Sole, Super Light och Ruger Raket sen finns det ju Livi Barcelona som går på Mantorp idag och Jobie Ana är inte heller så stor

Hannna
0

G.Moll var klassad D-ponny när han tävlade som 3-åring, dvs under 148cm över havet :P han var väl runt 145cm, då är man inte stor.

ina-scot
0

#47 Zenox jag menade 5 st som tävlar i eliten och det gör inte dom 3 sista men visst finns det små hästar i eliten men inte många för storleken har betydelse när det gäller hästar

ZenoX
0

okeje

Nijo
0

ina-scot, visst fan håller jag med om att storleken har betydelse när det gäller hästar,,,,,,men det är bara en del av många faktorer som krävs för en riktigt bra häst, en stor häst kan aldrig bli en riktigt bra häst såvidare tekniken och viljan inte finns där.

Det finns undantag och jag tror Rutger Raket kan vara ett sådant, har en mycket fin teknik och spänst i sitt trav och det betyder mycket över kortare distanser. Såg Earl tilly idag som vann på v65 efter sin 2:a raka uppvisning, den hästen måste nästan klassas som d-ponny. Ingen stjärna på långa håll elr chans till det, men en mycket fin häst.

Inte ofta Gooparna pratar så här gott om en häst, är alltid överoptimistiska med rutger raket vilket är MYCKET sällsynt för dem. Är ingen hemlighet att det finns stora planer för hästen och att han köptes för den häst han ÄR och inte de hästar han är EFTER så betyder det mycket.

Vad gäller Lill Adolf så är problemet att ludde körde sönder hästen fullständigt, många lopp och väldigt många med svåra löpningar+hårda tider. Annars hade det nog varit en riktig stjärnhäst idag…..Han var ju mer elr mindre en unghäststjärna……

ina-scot
0

#51 RUTGER RAKET är ingen dålig häst själv klart inte men att höja han till skyarna redan är inte rättvist mot hästen hur som helst så hoppas jag att han inte tar skada av detta lopp . LILL ADOLF fick verkligen inga snälla lopp