V75-6 Kalmar 25/6-07
**
V75-6. DD-1. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Star Running - Takter J 13041 12,7a
2 Super Booze - Svensson C 15022 12,1a
3 Conrads on Line - Goop O 40022 12,6a
4 James Bond - Berntsson C 21010 13,0a
5 Made for Victory - Uhrberg T 14330 12,4a
6 Jettison - Goop B 21331 14,3a
7 Beijing Man - Widegren D 15d25 13,0a
8 S.J.'s Photocopy - Kihlström Ö 1d022 14,2a
9 Leader Ås - Ohlsson U 3142d 13,4a
10 Roi d'Inverne - Adielsson E 10001 14,0a
11 Furio Diamant* - Lugauer C 31011 13,0a
12 Jos Cortina - Svanstedt Å d1131 12,6a
Jos Cortina är ju säkert bästa hästen lätt! Men har sett Åke köra bort lopp på så sätt tidigare emd en liten för tidig lagd spurt - ex, Adams Hall senast. Så en liten skrällvarning på Conrads On Line som var riktigt bra senast bakom Keep On Flying!
Furio Diamant har vart riktigt bra men räcker knappast därifrån…
Tror det står mellan 3+12.
den som får spets av conrads on line och made for victory är tidiga här, men 1,2,4,8,9,12 är också bra hästar som kan utmana.
#2, James Bond är också snabb..
klasskillnad mellan Jos å dem andra väl? :O dock kan det bli läge för gardering på mitt stooooora system som rickard ska titta på :) har nog min spik klar där i form av rutger raket.
Jos Cortina är väl bäst, men spår 12 är aldrig lätt, det fick vi se senast när primitiv man förlorade. Han var också helt klart bäst i sitt lopp, klasskillnad där också tycker jag.
Å andra sidan…är det nå´n som ev. fixar spår 12 är det väl Åke? Tänker närmast på Östersund och Golden Haro från spår 12…andra hästar, andra förutsättningar men lik väl spår 12.
#4, Så bara jag får se det =)
#6, Sant..
"och visst skulle det vara en mycket bättre segerchans då hästen är som walmann och örjan sagt "elit", då ska man vinna ett dåligt silverlopp över 2640m från alla möjliga spår, nästan med 20m tillägg också."…..Känner du igen det nijo?
I detta fall har du nog rätt om du skulle dra iväg en sån kommentar..i detta lopp finns ingen från framspår som ska kunna stoppa honom eller är i närheten av hans klass, inte ens från ledningen, och som någon nämnde här tidigare så är nog Åke rätt kusk för att reda ut detta….han lär inte köras defensivt.
och ja, jag är medveten om att loppet är 500m kortare..men det lär snarare vara en fördel i detta fall om han kliver på tidigt.
#8, Haha nej, har Åke någonsin kört defensivt? ;-)
haha, ska man dra jämförelser så är detta en betydligt svårare uppgift för jos cortina än det var för speeden på grund av att just framspårhästarna, elr den aktuella ledaren är betydligt bättre för klassen än vad klöver kung är. Conrads on line och made for victory är 2 bra hästar för klassen!
#11, Vem tusan spetsar av de 2 då?
Men Gooparna kan ju inte vinna alla lopp heller;/
Nijo, kanske stämmer när du säger att dem är bättre för klassen, men i förhållande mot jos cortina så skiljer det mer här, än var det skiljer mellan ex. speeden och orchidee
#13, Men Åke har klantat bort förr….. Senast emd Adams Hall..
tycker inte han klantade till det med adams hall, eftersom han gick så tidigt så slapp han gå i vida spår under sista kurvan, kunde komma ner på innerspåren snabbt och tjänade flera meter på det. Att han sedan inte kunde hålla farten eller att en anann häst kom mycket snabbt bakifrån är inte svanstedts fel, inte säkert han hade vunnit om han suttit kvar i spåren och fått 4.e elr 5.e spår genom sista kurvan.
#15, Klart han kör bort Adams Hall…
att han inte vann hade nog en del att göra med störningen när han vred ut honom i 3.e spår att göra.
Så han kör absolut inte bort honom.
#17, Du gillar att tycka tvärtemot mig va 

Ser ut att bli spetskörning här… Öppnar ju för Jos Cortina. Conrads On Line blir farlig även om han inte får spets.. Samtidigt måste väl Made For Victory gått ner i klass eller! Har jag fel???
#19, Men det är väl just Conrads On Line som kör om spets?
inte många som kan svara uhrberg/made for victory från start,,,,vill han till ledningen så tar han nog den. Sedan får det inte kosta för mycket över 2140m.
#21, Säker? IdiotChristel kan ju förstöra med…. Har ju inte ofta täckning för sina goa spetsäventyr….

Ingen som nämner 6 Jettison? Gick kanonbra senast och B G i sulkyn igen.
Hur hamnar den från start då, mycket tuffare emot nu - plats.
Jo jag…men vem lyssnar på mig…förutom du ;-)
mvh
Bertil
tyvärr, men jag valde att inte nämna jettison eftersom jag inte tror han vinner loppet. Gick bra senast, men är överlag en överskattad häst tycker jag. Får det nog svårt.
Mina drag är staro running och made for victory, kanske conrads on line också.
FURIO DIAMANT! Helvete tog inte med den på chansystemet.. Kan mycket väl vinna… Om den får rygg på Jos Cortina och det löser sig osv. Conrad var uppåt på dne och är säkerligen fältets näst bästa häst! 3.25 på platsen är lirat 

Här tror jag att Jos Cortina kan få svårt att nå fram till Made for Victory. Uhrberg satsar framåt och spår själv att han tar spets trots startnabba invändigt. Alltså M.F.V i spets och Uhrberg är mkt duktig på att bedöma tempot vilket gör att han rinner undan till säker vinst. Han speedar också mkt vasst så han har bra chans om nu inte spets nås.

spetskörningen i detta lopp tror jag att Star Running tar. men om Takter sitter i spets efter 500m är en annan sak. Kari säger i vilket fall att han tror att Takter kommer att köra i ledningen med Star R om han kommer dit.
övrigt tror jag att Jos Cortina borde vinna detta lopp på ett bra sätt med tanka på dennes senaste insats. lite svårt att inte bli imponerad av den insatsen. måste bara ha med i beräkningen att hästen bara är 4 år.

Klart att insatsen av Jos Cortina imponerade stort, men… det var trots allt från framspår och nu har han en del tuffa kamrater emot. Om någon kan klara av det så är det han, men jag vågar ändå inte spika denne.
väldigt stor skillnad att vinna från ledning till skillnad från dödens som det ser ut att bli nu, annars blir han med stor sannolikhet tempotorsk.
Tror liksom kaitsu på Made for victory här! Är så enkelt så att han spetsar om uhrberg vill, går inte att svara denna häst när han laddas! och sedan ska inte staro running gå i ledning, måste ha smyglopp vilket han troligen kommer få här också.
M.F.V spetsar, bestämmer lite och sticker sedan undan.

#31 Eller hur? M.F.V ser klar ut.. Nej men en mycket bra chansspik är det minst sagt då Jos Cortina under alla omständigheter kommer att få en tuffare löpning. Läget ställer till det tillräckligt mycket för att de på framspår ska ha chans.
ser ni, fick svenska folket ÄNNU en gång se hur svårt det är att vinna travlopp i brons,silver och guld från just spår 12. Det krävs mer än en bra häst för det.
Conrads hmm… Läs inlägg #1. Arghh!!!
läs 2+11 då?
det som avgjorde loppet var att uhrberg gav upp redan innan loppet startade,,,,,,som jag såg det hade han en chans att vinna loppet och det var genom att spetsa och köra med det han hade. Istället tar han upp hästen i starten, sätter sig i kön och blir FAST! dragen sist och sedan sket han i att köra på hästen. USEL styrning!
#35, Du nämnde ju 6 lol.