Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 501 ggr
akeb
0

Besviken på Ludde

Här hamnade Going Kronos "av sig självt" helt perfekt till i andra par utvändigt, och kunde suttit kvar där åtminstone genom andra svängen (det skulle ju ändå inte köras för några rekord denna gång) för att sedan gå till en "normal" attack i tredjespår 700 kvar. Men nejdå, det var högertömmen 1.100 meter kvar som gällde och bombning i sedvanlig stil fram till nya banrekordet 1.11,3.

Visst, Going var jättebra, men med den typen av ständiga ovarsamma löpningsupplägg, till och med när hästen bara ska få preparegenomkörare, befarar jag att Going Kronos slutar sina tävlingsdagar som Scarlet Knight gjorde - som en svårreglerad tokpullare.
 //Lars G Dahlgren

Nijo
0

Förstår verkligen inte hur du tänker…….. Vad fan har det med saken att göra vilken tid hästen sprang på? huvudsaken är att hästen absolut inte var trött i mål och om han sedan joggar 1.11 tider så är det en helt annan sak. Du kan inte jämföra Going kronos med vanliga hästar.

Scarlet knight tog slut pga han tävlade mycket och hårt som unghäst, fick många hårda lopp i USA också där hästen tog slut.

Om Going kronos vill gå i 1.11 tempo så får han väl göra så? Hästen gick absolut inte för max och det är det som räknas……Sedan är Going en häst som vill gå i sitt eget tempo, om man då ska ta upp hästen hela tiden så blir han kanske sur.

sköt du ditt så kan jag LOVA att ludde sköter sitt, han har trots allt hållt på med trav i hela sitt liv och är en av sveriges bästa tränare.

akeb
0

Du måste fan imig lida av damp:Vad är det i artikeln som du hänger upp dig på MUPPEJÄVEL

Nijo
0

vad jag hänger upp mig på? att killen som skrev den är en idiot? han verkar inte kunna ett skit om hästar när man läser det han skriver.

Detta låter som en okunnig person som spelat mot going kronos pga ludde sade det var ett förberedelse lopp inför nästa uppgift, och sedan blir han sur när going vinner……….

brovve
0

kan hålla med om att detta säkerligen inte var botten i going i detta loppet…men å andra sidan är väl inte ludde känd för att spara på sina hästar…han kör sällan smart..inte bara en gång han bombat till ledning, vägrat släppa ledningen, kört som en idiot i dödens eller ryckt undan för tidigt för att sedan vara toksist i mål.
För den som tittar på trav å är han perfekt, men ur hästägarperspektiv så skulle jag inte vara nöjd med ludde då det inte helt sällan saknas en skruv hos den mannen.

Nijo…dina påståenden kring scarlet vittnar väl knappast om att du är påläst heller. att säga att han gått hårda och MÅNGA lopp i USA är väl knappast någon sanning? utav de  få lopp han gick där så var det väl inte sådär jättehårt ändå med tanke på hästens kapacitet. vann 4 ganska enkla segrar på 4 starter.

Nijo
0

vad jag vill minnas så var det hårda lopp i USA han gick, iallafall för att vara unghäst……..

Vad gäller Ludde så kan jag lova er att han är mycket försiktig med going kronos, han är ju själv delägare i den(ganska stor del också).

kan inte jämföra hur ludde kör med going kronos jämfört med de andra han har i stallet, de flesta är mer elr mindre inte värda något mot going. Han kör för seger liksom svanstedt och oftast har han tillräckligt tränade hästar för det också. Skulle stigH köra likadant med sina hästar så skulle han aldrig vinna ett lopp.

hästägarperspektiv………Ludde är delägare i väldigt många av sina egna hästar.

brutalaccent
0

fan Nijo, var du född när Scarlett sprang?? -:P

amandahandersson
0

Jag tycker faktiskt att Ludde ska ta det lite lugnare med Going..
Visst är han en KANONFIN häst, han är en undantagshäst.

MEN, vill vi se honom fler år framöver så …  Ingen häst håller hur mycket som helst.

Hannna
0

Halmstad hade ju felaktigt gått ut med att going skulle attackera världsrekordet. Ludde blev sur och svarade här ska inte köras något j*vla världsrekord, jag ser helst att hästen går en 1.17-tid. 1.17 tid? ja jo…:p Ludde är för rolig han:)

Nijo
0

men ludde har sagt flera gånger att hästen vill gå i sitt eget tempo, annars blir han sur.

Och visst var jag född när scarlet tävlade, brutalen…….

tycker det är fjantigt att hålla på med att såga profesionella tränare, detta är deras liv och dem kan försörja sig på det eftersom dem är bra på det dem gör. Ska inte behöva ta skit från andra då.

amandahandersson
0

Jag tycker nästan Ludde är fjantig? Dissa Halmstad osv.. Han gör allt för uppmärksamhet, den där.. ^^

brovve
0

Nijo, lägg av.

Det är väl som med vilket annat yrke som helst, ingen är omtyckt av alla, oavsett hur duktig man än är på det man gör.

Klart dem ska tåla att ta lite kritik, och i detta fall är det klart befogat att ge lite kritik till ludde, även om han i det stora hela gör ett bra jobb.

akeb
0

Undrar vilken typ av rellation Ludde & Nijo har???

Hur stor erfarenhet har du själv av hästar Nijo?

Nijo
0

född och uppväxt med trav, min pappa och min morbror har varit amatörtränare på jägersro,,,,har haft en del hästar. Min far startade med travet en gång i tiden tillsammans med ludde, köpte sin första häst tillsammans bland annat. Det är min erfarenhet av trav………

min relation till ludde är väl egentligen ingen alls just nu,,,,men han var god vänn till familjen innan och bra kompis med min far, gick i skolan tillsammans och hade några travhästar ihop.

så visst är jag lite partisk, men det kan jag väl inte undvika när jag vet hur ludde är som person och travtränare.