V75-1 Eskilstuna 25/3-06
**V75-1. Tvilling.
**2640 V
1 Sixten Palema - Svanstedt Å 11213 16,5
2 Avanti Force - Jakobsson M 01233 16,1
3 Ixias Winner - Adielsson E 12104 15,3
4 Nicke Bump - Hanné T 21343 14,9
5 Slowstarter G. - Jansson G 15302 15,4
6 Grand Tigon - Goop B 21144 16,4
7 Lugdunum* - Lindblom Å 11411 16,7
8 Toy Ball - Wallin K 00412 14,5
9 Super Qui - Skoglund J 11231 15,9
10 Made in France - Kihlström Ö 51041 16,6
11 Non Stop Silas - Johansson B B 31312 15,4
12 Lecobell* - Kolgjini L 20203 14,6

Mycket intressant lopp med flera kanoner. Lugdunum måste vara den starkaste av dem alla, men han är ju lite svår att få iväg ibland. Här blir det till att studera noga under veckan!

Instinkten säger ju Lugdunum som har alldeles för lite pengar på sig.. MEN… den här hästen kan ju som du sa vara knepig (särskilt i volt). Om nu Lindblom lyckas från 7:e så sänds hästen framåt och har god vinstchans. Men jag vågar nog inte spika, med en så "osäker" favorit. Tror att den andra Åke kan få ett drömlopp. I rygg på Lugdunum (för visst släpper han, eller?).. Ixias winner har gått hyfsat på slutet… bättre än raden.. lägger sig i från 3:e spår! Men får ta och läsa på mer imorgon fredag.
Långt lopp och då ska man inte räkna bort Slowstarter G.
mvh
Bertil
Nej, jag tar ställning och menar att Lugdunum är så mycket bättre än motståndet och kommer att vinna, även om han slår på en kort galopp. Nu tror jag att springspår medför felfri avgång och Åke Lindblom kommer att bli släppt till spets och Lugdunum kommer att dra i ett tempo som de övriga inte har en möjlighet att följa.
Slowstarter G. är struken. Då blir det billigare för mig!!!!!!!
mvh
Bertil
Börjar luta mig mot att välja Lugdunum som spik.
mvh
Bertil

Lugdunum favorit, tack!
På min kupong kommer Sixten Palema i trolig spets, Ixias Winner, Grand Tigon spetsalternativ nummer två och så Super Qui, thats it!
På min rad är Lugdunum spik, han blir slappt till spets och trycker upp ett tempo som ingen klarar att följa. Åke Lindbloms fransman har för lite pengar på sig och med strykningen så är han ensam på springspår och en stor sten föll från Åke Lindbloms hjärta.

Tror inte vare sig Åke eller Björn släpper spets då de har två bra hästar som dessutom trivs i spets.
Dom kommer inte att orka så emot Lugdenum tuggandet utanför

Men då är det garderat här ju med "på speed" och Lugdenum blir snöpligt avslagen strax innan mål 

Jag tror att Lugdunum kommer att göra livet surt för ledaren i detta lopp om han vägrar släppa spetsen, men det öppnar samtidigt upp för andra. Jag tror faktiskt på en rejäl skräll i detta loppet. Toy Ball har bra läge bakom spetshästen Sixten Palema och kan få ett fint lopp och då kan TB mycket väl slå Lugdunum i en speeduppgörelse sista 100m.
Det blir ingen speeduppgörelse, Lugdenum kommer att sätta upp ett tempo så de övriga kommer att hänga med tunga och och undra vad som hände

Det är möjligt att du har rätt Thomas, men så imponerande som jag tycker Toy Ball var sista februari på just Eskilstuna över aktuell distans, så kan han hänga med i Lugdunums tempo, men det krävs att han är på topp för dagen. Vi får se när loppet går av stapeln ;-)
Men spåret för Toy Ball ligger honom i fatet, så det så!!!
mvh
Bertil
made in france