V75-3 Eskilstuna 25/3
V75-3. V3-1. Tvilling.2140 A
1 Acclaim - Eriksson H 21116 12,5a
2 General du Lupin* - Kihlström Ö 21123 10,8a
3 Hamster Dore* - Tholfsen H P 5d241 13,2a
4 Thai Tanic* - Goop B 21261 11,8a
5 Order By Fax - Lennartsson P d10d3 11,8a
6 Sara Lu Hanover - Adielsson E 24425 11,8a
7 Mike Malibu* - Kontio J 23432 11,0a
8 Joel James - Kolgjini L 0d43d 12,6a
9 Alexia Ås - Untersteiner J 31442 12,6a
10 Hot Tub - Svanstedt Å 16311 13,4a

Hoppla hoppla, här kommer nästa intressant lopp. Acclaim från innespår, klarar han att ta spets eller riskerar han att bli fast ?? Hot Tub som plockat frukter i de två tidigare loppen. General Du Lupin från önskeläge. Joel James som visat enroma fartresurser om Ludde bara kan få honom i rätt gångart hela vägen. Thai Tanic som Björn styrde till seger senast relativt bekvämt på kladdig bana. Tar väl spets får vi förmoda. Hur är formen på Order By Fax ?
Nytt lopp att sätta under luppen. Blir jobbigt det här, men kul 
Om Generalen travar som en häst sparkar, så bör han streckas tidigt. Men jag vågar nog inte spika honom.
mvh
Bertil
Detta är ju första försöket till Olympiatravet och nu lämnar vi vintertrallen bakom oss. Tyvärr så fick ju Hot Tub ett besvärligt spår, men jag tror att han kvalar in, men inte vinner. Det bör stå mellan Thai Tanic och Order By Fax

Acclaim struken!
Generalen nu innerspår och spetsen kan vi glömma där och troligen strecket också.
Hur startsnabb är Hamster Dore? Måste kollas upp och inte någon här har svar? Order By Fax kanske behöver loppet men törs inte lämna utanför.
Thai Tanic favorit härligt på mig har den hästen inte imponerat ett dugg utan bara överreklamerad. Streckas inte 
Sara Lu Hanover kommer närmare å närmare en seger, Mike Malibu kan "allt" ibland. Joel James, precis som Hafor säger! Å så har vi då Hot Tub som jag tror kan få loppet rakt ner med slang.
Men som det ser ut nu så blir det väldans många streck och det hade jag inte tänkt så jag rankar 10,3,6,5
Nja, jag streckar Thai Tanic, att han inte imponerade i årsdebuten må vara hänt, men vem gör det. Björn Goop spikar sig själv. Jag markerar Hot Tub och Order By Fax men funderar på att lämna generalen som jag inte tror har någon segerchans.

I vilket lopp har då Thai Tanic imponerat? Jag avsåg avslaget på hästen med tanke på loppen han gjort hitentills.
Han debuterade ju för Stall Goop i höstas och var då tvåa bakom Gidde Palema. Han var innan dess Norges mest lovande häst som skulle ta vid efter Steinlager. Han vann ju både Norska kriteriet och Derbyt, så varför har han inte imponerat?

Att vinna norska kriteriet och Debyt i Norge säger väl inget om kapaciteten för att slå våra hästar och i synnerhet som han inte gjort det trots massa haussande när han startat här. Jag avvaktar streck tills han visat att han kan vinna mot motståndare av klass. Och att vara tvåa bakom Gidde har många varit och med närmare kontakt än 4 längder. Jag funderar på streck NÄR han vunnit inte i dagsläget.
Känner mig ganska hopplös just nu att försöka påverka men förhoppningsvis är det skapligt betalt på 6 rätt oxå för min eventuella del 

Gooparna med Björn i spetsen tror mycket på Thai Tanic. Precis som Thomas säger så spikar Björn sig själv vilket är ovanligt om han inte är väldigt övertygad själv. Thai Tanic tar spets utan galopp. Då blir han svårpasserad.
Generalen från spår 1 blir högst sannolikt över och får svårt. Även om Örjan själv tippade sig som vinanre, men då hade han fortfarande spår 2.
Åke Svanstedt har samtidigt spikat sig själv med Hot Tub.
Ja, här kan det löna sig att fundera ett extra varv.

Jo jag har läst att Gooparna sticker ut näbben och då kan man tycka att det borde vara spik of the week men som de brukar säga också "alla lopp ska köras" och "trav är trav".
Envis så in i norden på avslaget men också beredd på att äta upp det eller som man brukar säga om det "helgarderat" 
Jag spikar inte Thai Tanic, men jag lämnar inte honom utanför kupongen. Jag hållar alla mina tummar för Hot Tub som jag gillar starkt. Däremot så gör jag avslag på generalen som jag inte tror har en chans på detta gäng. Plockar istället med Order By Fax som har utvecklats mycket nere i Frankrike.

3 av 4 är väl inte så dåligt hurvida vi resonerar då Thomas 
Alexia Åsss är defenetivt skrällen för drömmarna