V75-5 Eskilstuna 25/3-06
**V75-5. V3-3. Tvilling
**1609 A
1 Järvsöfaks - Persson J-O 11111 17,9a
2 Moe Odin* - Mehla A 11111 19,6a
3 Kloxen - Ohlsson U 03036 23,2a
4 Gam Vinter* - Aarum D 10034 20,9a
5 Ravn Jahn* - Goop B 56005 21,1a
6 Vinning Kos* - Adielsson E 622d3 21,0a
7 Eng Svarten* - Tholfsen H P 6062k 19,9a
8 Krembest* - Lindberg L 130d4 21,0a
9 Idenors Janne - Melander G 33443 22,9a

Hmmmm….. Järvsöfaks från spår 1 är ju inte så lysande. Kan han hålla spets ?? Moe Odin kan han ju inte släppa framför sig i spåret ostraffat.
Från annat spår hade Faksen som vanligt varit spik!
Få hästar, så jag spikar ändå Järvsöfax
mvh
Bertil
Vilken duell!, Järvsöfaks kommer att ta rygg på Moe Odin och med tanke på det klena motståndet i övrigt så kommet Jan-Olov Persson att få en behändig lucka på upploppet och vinner

Jag vill se Faksen förlora innan jag garderar! Och jag blir inte ett dugg förvånad om han tar spets, folk glömmer så fort 

Jag tror t.o.m att Faxen kan hålla spets och sen är det "travgata" in i måååål..
Ja det är många som är av den åskten, dock verkar Jan-Olov Persson mera inne på att gå ner i rygg på Moe Odin.
Om faxen ska förlora nån gång,då är det idag
Ja, man ska alltid ha i åtanke att Norska hästar tänder till lite extra i Sverige när kusken får använda körspö. Detta gäller för Moe Odin och han ha dessutom tänt till på omlagd träning. Jag tänker spekulera i att gardera Järvsöfaks.

#7 och #8 Just därför att det spekuleras relativt hårt i att Faksen inte vinner så tror jag precis tvärtom. Han kommer att vinna detta som vanligt. Exakt hur loppet utvecklas får vi se.
Det tror jag också, men för första gången så tänker jag gardera Faxsen då jag har hittat 2 andra bra spikar och hoppas på lite bättre utdelning.

Järvsöfax kommer att leda från start till mål, vinner över Moe Odin med 5 Längder, kanske 6 längder.
Så nu vet ni det, nu behöver ni inte slösa streck på det loppet, finns andra lopp som är betydligt svårare