Lite provocerande
kanske man kan se det - men jag frågar i alla fall.
Det finns nu närmare 100 medlemmar på denna sajten. Min fråga är dels till medlemmarna. VARFÖR är Du medlem inläggen går att läsa oavsett man är medlem eller inte.
Till Thomas, varför inte sätta en gräns för medlemskap att OM man inte är aktiv inom en viss tid så "åker man ut"? Jag menar är inte intresset större än så här och att det finns knappt 10 personer som är aktiva och bara 12 som orkat bemöda sig med att svara på "enkäten" att medlemskapet är av 0 intresse, tydligen? Eller?
Vi har funderat på att låsa vissa grupper till bara för medlemmar, men vill avvakta tills vi har fått några flera aktiva medlemmar. Det är dock flera än 10 som är aktiva, men inte varje dag.
Vad tycker ni andra aktiva medlemmar? Ska vi låsa vissa grupper för bara medlemmar?

Det är naturligtvis en balansgång mellan att få med många och öka intresset samtidigt som det också bör medföra någon form av aktivt deltagande.
Det är säkert svårt att dra en gräns som alla uppfattar som rättvis, men om man inte är aktiv över huvud taget så bidrar man ju inte heller till att förbättra värdet av sajten. Då kanske man bara ska få tillgång till artiklar och vissa nyhetsinlägg (för att locka fler att delta).
Men tips och annat bör nog begränsas tillgång till på något sätt, dvs att man åtminstone måste visa intresse och delta på något sätt. Alla kan inte förväntas ställa samman tips och analyser, men det finns många ätt att delta aktivt.

Mycket bra formulerat Hafor!
Aktivt eller inte, de enda begränsningar man kan göra är att låsa vissa grupper för icke medlemmar. Sedan är det upp till oss alla att försöka aktivera medlemmarna lite mera, alla förslag är välkomna. Jag har upptäck att det är flera som deltar i spikmästaren än i något annat, därför tycker jag att den tävlingen ska fortsätta.
mvh/Thomas

Varför inte dra iväg ett personligt meddelande till samtliga och "väcka upp dem lite"? Får du (Thomas) inga svar inom en viss tidsram så … varför medlem då?
Jag tror inte att man ska vara så försiktig utan kliva ur tofflorna och i träskorna istället. Inte för att generalisera men travfolket är lite sega. Men de flesta tycker säkert något men nöjer sig med att bara läsa. Hallå vad har ni tangentbordet till 
Provocerande eller vad säger du Brimsarn bl.a
och ni andra som bara läser …….
Jag ser ju vilka av alla 97 medlemmar som någon gång besöker oss och många av dessa skriver också något ibland. Men, majoriteten av medlemmarna har bara varit inne en gång och inte kommit tillbaka. Nu kan man undrar varför? Har man tagit sig mödan att registrera sig som medlemmar så varför inte logga in någon mer gång? Kan det vara så att dessa medlemmar läser men inte loggar in sig? Jag som värd har en funktion som ser vilka sökningar på olika sökmotorer som träffar Trav i fokus och ca 5-10 sökningar/dag hittar oss. Jag måste få dessa att stanna till och tycka att detta sajt är bra att besöka. Hur gör jag det?
mvh/Thomas
En nakenbild kanske???? Travanalys in på bara kroppen!!!
mvh
Bertil
Av en häst givetvis. Annars så finns ju nästan en nakenbild i mitt fotoalbum, tror du att den kan marknadsföra oss?
Man vet aldrig… Skämt åsido, vi måste alla fundera på marknadsföringen. Kanske man skulle ta några medlemsskap för att prångla ut en länk till oss.
mvh
Bertil

Nummer 1 är att sajten lämnar bra vinnare och sätter systemen som redovisas - det drar alltid folk.
Kan bolaget skrämma bort en del? Det blir trots allt en del bolagsprat och systemet sätts ihop med hjälp av deltagarnas idéer och därmed blir tipsen lite "vinklade" speciellt under lördagen.
Och vad som varit lite synomymnt är att boardet tystnar under tidig förmiddag - lördag när bolagssystemet är klart.
Jag har själv undrat om bolagssnacket skrämmer folk. Att det tystnar under lördagsförmiddagen tro jag mera beror på att många har en familj att ta hänsyn till och de vill alltid hitta på något under lördagen. Om flera bolag startade så behövde nog inte hafors kameler vara rädda för att dryfta lite bolagssnack. Som det är nu är jag lite rädd för just det, att många av de aktiva under fredagskvällen snackar lite bolagsspel och vi bör nog undvika det. Vad säger ni andra kameler om det? Eller vad säger ni andra medlemmar som inte är med i hafors kameler, blir ni lite passiva för att inte blanda er i en "privat diskussion"?

Låt oss då köra kamelerna enbart via privat mail. Men samtidigt så försvinner då våra egna analyser av omgångens V75:a.
Nej, ja tycker inte att våra analyser ska försvinna, det är viktigt och en del av de tips som kan locka flera till Trav i fokus. Jag skulle vilja ha en åsikt av alla som inte är med i hafors kameler om om bolagssnacket skämmer eller ej?

Snacka om provocerande och nu talar jag om datorn där nätet slocknade på förmiddagen för att vara uppe åter på eftermiddagen. Fullständigt handikappad
. Och inte nog med det så skulle hjärtat testas ytterligare med att TV4 sändningen "slocknade" men kom tillbaka 17.25 hua
Tillbaka till tråden då. Hafor uttrycker det jag upplever/befarade hur tänket är - citat; att analyserna försvinner om ni kör bolaget vid sidan om denna sajten.
Men hur kan det egentligen komma sig för antingen tror man väl på specifika ekipage i respektive lopp eller så spelar man bowling
. Nej men ni fattar vad jag menar. För resonerar ni så då är ju sajten egentligen FÖR bolaget att komma ihop om att sätta systemet mer än för allmänheten som en plats att diskutera på.
Diskutera idéerna här, ansvarig bolagstippare sorterar och så diskuterar ni sinsemellan privat för att sedan lägga ut det slutgiltiga systemet här på sidan. För besökare finns då genomarbetade analyser per lopp från flera händer och en slutgiltig produkt för ett bolag och andra spelade system.