V75-3 Örebro 30/6-07
**
V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Mystical Dream* - Svanstedt Å 22210 11,8a
2 Regent Royal - Ohlsson U 33203 12,4a
3 Flying Herkules - Hanné T 03532 11,8a
4 Finders Keepers - Söderkvist S 13442 11,5a
5 Giant Superman - Larsson F B 22452 10,4a
6 Persos Yankee* - Goop B 11363 11,8a
7 Tunk Nafets - Widegren D 5d113 12,3a
8 Digger Crown - Adielsson E 4d151 10,5a
9 Bambino Banker - Svensson E 72054 12,3a
10 Gentleman - Uhrberg T 14d10 11,8a
11 Amour Ami* - Bergh R 612d3 11,0a
12 Derrick di Jesolo* - Lennartsson P 55000 12,1a
bra gulddivison som ja kommer ha med 5 hästar: finders keepers som nästan alltid gör bra lopp.Tunk Nafets som har tänt till riktigt på det senaste. Digger crown som gjorde det jättebra från ledningen senast men tyvärr bakspår nu men med lite klaff kan det gå. sen ha vi ju naturligtvis olympia vinnaren Gentleman som säkert kommer blir favorit här bästa hästen i fältet. ja hade spikat om framspår.
du borde nog lästa startlistan igen zenox. Digger har inte bakspår, han har spår 8 bakom bilen!
Själv spikar jag troligen Giant superman, får han överta spets så är loppet slut.
oj haha tittade inte så noga :S haha okeje men inget bra spår i alla fall. Giant Superman kommer nog inte ja ens ha med
giant superman har gjort många bra lopp nu och måste verkligen stå på tur för seger, Får han ledningen så vinner han kan jag nästan lova. Annars blir det svårare.
värsta motbuden 7,8,10 har dåliga spår och därav borde verkligen giant superman vinna tycker jag.

Ja det måste väl vara Giant Supermans tur nu.. fredde har stallet i högform.. Vinner inte ofta, men.. har verkligen är känsla för att han vinner. Dock undrar jag om inte Digger Crown spetsar trots spåret?
tror inte han tar 1 längd på giant superman……….annars är ju 1,2,3,4 snabba ut ochen där tar spets tille n början och släpper?

#6 mm det är rätt bra tänkt.. om överpace så kanske Amour Ami kan vara en luring?
jag har varit väldigt besviken på Gianten som har haft chansen att vinna jätte många gånger ja tycker att det är en dålig spik!
Finders Keepers tror jag mycket på, spets och slut?
finders keepers är bortvald av åke och det är en ny häst i guld som nu ska möta några elithästar. Det blir svårt!
Giant superman göra bra lopp precis hela tiden och verkar bli bättre och bättre hela tiden,,,,,detta måste vara en mycket bra segerchans.

giant har varit jättebra hela tiden, bra chans men jag spikar inte. Ingen som tänkt på att Xenox skulle ha med 5 hästar med men nämner bara 4 vilken är den 5:e? Sluta gnäll på freddes hästar nu de går kanon! och giant superman har varit superbra hela året. står på tur men det är några bra emot såklart.
#11 hästarna går bra men hur är det med styrningarna tycker han kör konstigt i bland
#10, Skitsnack… Förra veckan lät han Ludde köra Hövdingen som han på förhand tyckte var bästa hästen….
Och sen har ju det funkat bra med Söderkvist i vagnen så det köper jag ej.

när senast körde han speciellt konstigt? tycker faktiskt det hackas en del oförtjänt på honom ibland. Inte sagt att han inte kör bort sig precis som alla andra gör. Med våra hästar så har han mycket sällan gjort ett dåligt lopp. Ett par gånger med juliana space men faktiskt aldrig med travel Ås. toppstyrningar där varje gång. så hästen har i alla fall alltid fått ett bra lopp. enda gången hästen inte fick chansen var när ulf eriksson körde, där var det däremot katastrof!
#14, Hehe, jag skulle hellre vilja att Ulf Eriksson körde mina hästar än FB Larsson.

Kolla historiken över Giant Supermans lopp på senaste åren och se hur "ofta" han vunnit mot bra guld hästar…Knappt någon vinst.
MVH Fredda

men det tycker inte jag har berott på att fredde gjort dåliga styrningar utan oftast har helt enkelt inte hästen räckt till. Ulf eriksson får aldrig någonsin köra någon av mina hästar igen. förordar hellre besöksförbud :-) ulf olsson däremot!
demon sid, kolla istället vilka lopp giant superman har varit ute i de senaste åren och hur bra han har gått,,,,,allting står inte skrivit på pappret. Förra året fick han dödens i nästan varje lopp, vi såg tex jocose senast hur inte hade någon chans från just dödens. Positioner spelar mycket stor roll i bra lopp, guldlopp då. Här har han bäst läge av de bästa hästarna. Får han överta spets så förlorar han inte detta, får han dödens så lever han farligt, men det gör å andra sidan ALLA andra i detta loppet också med det uplägget.
Richard, varför svanstedt inte körde hövdingen senast låter jag vara osagt, kan finnas flera förklaringar till det. Kanske trodde Ro Lo hade en bättre segerchans pga bättre spår? Ludde kanske vill köra? Men i NÄSTAN alla fall så kör Svanstedt den häst han tror har bäst segerchans och det är bara till att kolla upp alla lopp där han haft fler än 1 häst till start och se vem han körde.
personligen tycker jag att finders keppers borde ha bättre segerchans, men mystical dream har gått mycket bra också och har bättre spår, kanske är en bättre häst helt enkelt?

Nijo , japp det är det jag har gjort och den har mest varit en medhängare. Om den hade vunnit några lopp , men den har mest hängt med det är min uppfattning av hästen…..
Den har väl ej gjort annat än lifta med på slutet….
Jag ska ej spela då jag har sommar uppehåll med mina bolag.
Men ngn spik är det väl inte…
Felfri Gentleman vinner detta Fram & Baklänges.

#17 - äntligen en som fattar vem man skall sätta bak i vagnen!
enligt det jag har läst på mig ang banan så är det ju ett rätt så kort upplopp vilket borde gynna spetshästarna. men då är det emot att spår ett skall vara dåligt att gå i eftersom det verkar vara tungt för hästarna. detta enligt det som pratat med ViTippa. och är det så är det kanske tt varningens finger att spela på för många betrodde spetshästar. men det finns ju givetvis undantag, och ett av dessa borde väl vara Giant Superman som inte är en vekling. men det finns några som är bra emot i detta lopp:
Tunk Nafets bl.a som har blivit bortstreckad och idag endast är med på 1/10 kuponger (11%). spurtade bra senast i Köpenhamn.
Regent Royal och allas våran KungUffe som är spelad till otroliga 6% idag. har ofta bra lägen och slutar felfri bland det tre på plats. kanske dags för en riktigt dängskräll på Lördag gott folk?!
Gentleman som enligt Kari så ska vara bättre bakifrån(?!) men det är en som man aldrig törs lämna bort.
Tunk nufets kommer hamna helt för dåligt på det från spår 7, tror jag knappast kan vinna. Gentleman tyckte jag var riktigt dåligt senast han vann guld, fick bestämma i spets och hade inget tillslut, vann med ett nödrop. Med bakspår på örebros bana så lär han få stora problem.
Giant superman, att vara medhängare i lopp som elitloppet, olympiatravet osv är inga dåliga saker heller, vart har de andra i detta loppet varit ute? flesta har mer elr mindre varit just medhängare i svaga guldlopp under året………..Digger har 1 vinst från spets, gentleman har väl varit bäst men vann senast en riktig bluffseger där han inte övertygade alls och har nu ett uselt spår.
Gentleman har för dåligt läge, samma för digger crown och därav är valet av förstahäst enkelt. Kollar man "meriter" under detta året så har ju giant superman kanske varit bäst eller i alla fall näst bäst i detta loppet, INGET snack om den saken.

Njo, den vinner säkert Supermannen. Har bara fått en uppfattning om den på slutet. Lykka till själv skall jag på bröllop så jag avstår spel.
MVh Fredda
Har spikar kung Åke! Obs, hans som tränar med kör ej ;-).

Nijo det vart en liten rad trots allt läste ronden .
Men vet ej hur jag skall göra i guld. Antingen spik Gentleman elle Adams Hall.
nja, gentleman tror jag får mycket svårt, spår 10 på örebro är inget bra alls och hästen har inte sett bra ut den senaste tiden.
Jag kanske garderar upp SUperman med finders keepers+mystical dream kanske,,,,,,verkar som att ingen av svanstedts hästar kommer släppa spets………
skulle vara intressant att veta varför åke kör just mystical dream,,,,,han är inte delägare i någon av hästarna…..
#25, Hmm samma förra veckan? Lite lurigt med kuskarna på hans hästar då… Sen tror jag ju absolut inte att Mystical kan svara ut spets, och om han kan detta släpper han nog till Finders Keepers. Alternativt att Finders lägger sig i dödens och det går i 22 tempo så någon är tvungen att avancera och då får Finders 2:a utv. Och sen smäller det!! FINDERS KEEPERS!

Känner Sea Strikers ägare =)
Detta ramla ned i min mail idag…
Bra då blir det ett jätte billigt system.
Bara hoppas hästarna sprungit rätt , när man kommer hem från bröllop på kvällen.
Bara att spika Gentleman. Tränar bra och toppchans/ spik enligt Kari L..
#27. Aldrig toppchans i guld bakifrån.
"Ser ut som en bra spets och segerchans", Glenn H Persson. Ni kan ju gissa vilken!!
Stenklart!
Kari kan prata hur mycket han vill……Gentleman kan träna som en demon, men när det väl kommer till saken så är han beroende av att det blir tempo och att han inte hamnar för långt bak.
Blir det tempo och han får bra ryggar/bra position så blir han livsfarlig, är väl bästa hästen kanske.
#29, Sant…

Trav e trav =)
Alla lopp ska köras =)
Detta vinner formtoppade Tunk Nafets genom ett för hårt tempo i täten. Dan Widegren spurtar hela gänget
#32, Hur kommer denne till från början då?
Nej Finders Keepers var inte långt ifrån att slå Gentleman senast från ett mycket svårt utgångsläge nu är det ombytta roller, detta är en absolut toppchans!
tunk nufets lär hamna bland dem sista från start, troligen chanslös då. Något tempo känns väl tveksamt,,,,kommer väl bli körning första 100-200m mellan 4,5,8.
Men saken är den att tunk nufets aldrig kommer att hamna före gentleman i positionerna och därav kommer han med stor sannolikhet inte kunna besegra den hästen då båda gynnas av högt tempo.
Tunk nufets har varit grym i år, men tror att positonerna spelar för stor roll………
#34, Kan bara hålla med.
Håller med, men jag är tveksam till fräschören på Gentleman, tror att ha är tillbaka till galopp och skador som han hade i Stefan Hultmans träning

#36 om han var som för 1 år sedan skulle han inte kunnat starta överhuvudtaget.
#37, Okej men den är ju tämligen inte helt 100?

SNYGGT RICKARD =)
Det jag menade med att man skall gå på sina egna ideer….
[](javascript:void top.ShowProfile('Rickard007') "Visa personlig sida för Rickard007.")
Rickard007
2007-06-27
20:19
Finders Keepers tror jag mycket på, spets och slut?
#39, Tack. fyfan vad bra han var!
Idag är det min dag!!!!!!!! Satte tvilling,, plats + amssa annat i loppen innan. Med på V75 på 3 rader hittils osv… JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Hoppas du ej tog illa vid dig av mitt inlägg igår=)
Vill bara hjälpa dig en bit på traven att ej ta en annans tanke för en egen. JAG har gjort det på slutet ändrat ofta den man tatt bort sista 4 åren som vunnit…Missat en del.
Keep it up…
Men du har väl gjort ett eget med ? ? ?
#41, Haha nä lugnt.

Bra gjort rickard… du är fan en fena på just gulddivisionen…. Jocose- finders keepers…..bra gjort!!!
#43, Hehe tack ;-)

#38 i skallen nej..
Men Hanna,,,,,du kan inte påstå att gentleman var helt 100 i travet när han vann guld senast……såg risigt ut på uploppet.
visst håller jag annars med om att det troligen sitter i huvudet,,,men det har det alltid gjort på den hästen,,,,han var väldigt vek i psyket som unghäst också.

#46 nej han såg inte så bra ut, men han kollades upp efter den starten och det var inga fel på honom. Nu har han inte gjort bort sig i lägen när det står och väger och han ska ta fram det där sista, han har gjort det en gång i ny regi och det var i SM med en tätplacering kort före mål. jag menar igår var han helt okörd då han hoppa, han var inte trött i det läget, i Elitloppet lika så. Han har väl kommit på att han kommer undan lättare om han felar :p