Trav iFokus

Trav

Etikettv65
Läst 599 ggr
Ola007
2006-03-26 15:03
0

V65 Solänget

Här kommer mina tankar  om dagens  drabbingar på V65 Solänget

Avd 1

**Nr **1 Officer Blågul. Den fyraåriga grabben har gjort fyra starter i karriären och vunnit två av dessa, samt tagit ett andrapris. Kommer närmast från ett galoppmisslyckande på hemmaplan. Officer Blågul har visat att det finns stor potential och får han bara vara frisk är detta en häst som kommer att låta tala om sig i högre sammanhang än så här. Står nu inför en mycket passande uppgift. Det hela luktar ledning runt om och är den givna spiken. Vill man gardera är det främst tre motbud man ska tänka på. Nr 3 Rasmus Eme, Nr 8 Bordeaux Price,

Nr 9 Gigant Ross

Avd 2

**I första hand tror jag att detta står mellan två söner till Järvsöfaks. Tipset till Nr *4 Fakse*. Nu kommer sexåringen hos Jan-Olov Persson närmast från en fjärdeplats på Gävle. Gick där i mål med krafter kvar och de kommer väl till pass här istället. Har 20 meter tillgodo på värsta hoten och ska ses med hygglig chans att greja detta. Nr *8 Sundbo Kravall* som är en stallkompis till tipsettan. Efter Frankrikeäventyr var femåringen senast ute på Dannero och fick där tuff resväg. Var helt ok som trea. Sundbo Kravall fortsätter sin positiva utvecklingskurva och slutar i striden på nytt.**

**Är man inte nöjd där slänger man förstås med Nr *7 Lykkemin* och Nr 5 Snärtblixten.**

Avd 3

Ett mycket öppet lopp där jag rekommenderar att strecka på, men några måstestreck är i alla fall,* Nr 9 Superclass. Kenneth Karlssons femåriga tjej vann i fjol fyra av sexton starter. Har i år ännu inte fått segerdefilera efter tre försök. Var senast ute i ett V4-lopp hemma på Solänget. Var då spelad till stor favorit, men hoppade bort sig efter ett halvvarv. Var sedan inget extra efter den incidenten. Har i grunden bra kapacitet och skulle Superclass visa sitt register här så måste hon ses med finfin vinstchans, då motståndet passar. Nr 5 Dante Kronos, Nr 3 Arnie Road, Nr 2 Soundless och Nr 10 My Pal N.O. Men som sagt strecka på så mycket ni har råd med.*

Avd 4

**Tipset här går till Nr *4 Marius*. Femåringen vann i fjol två lopp på sju starter och visade då finfin kapacitet, men också osäkerhet. Har nu inte startat sedan oktober månad. Skulle han komma ut i någorlunda form och sköta sig ska det vara bra chans till vinst direkt i comebacken, då motståndet inte skrämmer. Nr *7 Brokad* som redan vunnit två lopp i år på fyra starter. Åttaåringen går på högvarv för dagen och helt klart tar han ner det mesta innan mål. Nr 12 Barrjol som har lite svårt för att sätta nosen först. Tioåringen har absolut toppform för dagen och klaffar det lite under vägen kan det vara dags nu. Nr 3 Grimage som inte alls är så tokig och som nu fått ett par lopp i kroppen. Är på väg uppåt mot den absoluta formen och från bra läge går sexåringen in i outsiderskaran. Nr 14 Fröjda som går bra just nu, men här har stoet fått iskallt läge med bakspår på tillägg. I outsiderskaran. Även här rekommenderas lite fler streck.**

Avd 5

** Tre individer höjer sig över mängden och jag ger tipsettan till Östersund och Per Linderoths Nr *5 Black Hurricane*. Sjuåringen har på slutet fått anfalla bakifrån och det är inte riktigt hans likör. Är mycket bättre än vad raden skvallrar om. Kan öppna från start och vi kan räkna med gasen i botten från start. Vid lyckad spetsjakt utan att det kostar för mycket tror jag på ledning runt om. Blir Black Hurricane utsvarad är Nr *7 Persos Annie* mycket segeraktuell. Berghs flicka vann fem av femton lopp i fjol. Har nu två lopp i kroppen efter vila och båda har slutat med galopp. Visade form senast efter sin gunga. Har massor av fart i sig och måste streckas. Nr 4 Anton S.R. som inlett nya året på bästa sätt. Tre vinster på fem starter.**

Avd 6

**Här går tipset till Nr *6 Whiz Kid*. Nioåringen som kan en hel del i grunden gjorde senast comeback och första starten i nya regin Robert Bergh. Dummade sig då direkt från start, men gick sedan mycket starkt efter den malören som tvåa i mål. Bör förstås vara ännu vassare med loppet i kroppen. Utan fel och detta ser klart överkomligt ut. Nr *9 Judge Not* som har toppform för dagen. Såg mycket laddad ut senast och skar då mållinjen med massor i behåll som femma. Lite tempo där framme och nioåringen blir livsfarlig. Nr 12 Star Running som gjorde det bra i fjol under fyraårssäsongen och Salmelas krigare räcker mot värre kamrater än så här när han löper på topp. Har nu inte varit ute sedan annandag jul. Detta i kombination med urtrist läge gör att jag rankar ner honom en bit. På kunnande ändå ett måste om man vill känna sig någorlunda trygg. Nr 3 Cyklon som har mycket i sig, men som alltför sällan får till det fullt ut. Har nu fått några lopp i kroppen och börjar närma sig formen. Såg pigg ut senast och från bra utgångsläge är detta en mycket kul outsider. Kapacitetsmässigt kan nioåringen mäta sig med samtliga i loppet då han löper på topp. Nr 5 Nippon Star som vi varnade en hel del för i förra veckan då han gick ut på Umåker. Var där en klar besvikelse. Hade innan dess visat finfin form.**

Lise-Lotte
2006-03-26 15:12
0

Klart intressant. Själv stängde jag ned listorna när jag så innehållet och orkade inte göra en analys. Det får nog bli ett litet system i alla fall tack vare detta då Glad

Lise-Lotte
2006-03-26 15:37
0

Så här fick det bli;

Solänget Omg 61, 2006-03-26

Ordinarie

Reserver

V65-1

1, 5, 9

V65-2

4, 8

V65-3