Biot Village!
Hejsan alla! Jag har inte vara inne här innan utan håller mer till på blandrashundar och katter iFokus. Men jag har en liten fråga till er. Vet någon här vem Biot Village är? Undrar bara det eftersom min kompis köpt honom för längesedan och har "gjort om honom" till ridhäst. Han är en underbar häst att rida! Jag har gjort det flera gånger och det känns lite speciellt att sitta på honom då han har varit känd. Underbar häst är han :) Väldigt fin!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har kollat runt och kommit fram till att Biot Village är en 10-årig valack efter Comets Tail (US) - Hera D'Isques (FR).
Biot Village har totalt gjort 32 starter i karriären respektive 4 rikstotolopp (V75 el. liknande) Biot Village har tjänat totalt 428.500:- och har rekorden: *15,4am, *15,8m, 17,0l, 16,9al
Tidigare tränare var Bo Falsig och de senaste starterna skulle vara kval men blev tyvärr ej godkänd i samtliga två kvalen. Startade senast 2007 med en 1:a placering av 3 starter, i de övriga 2 starterna blev han diskad.
Biot Village har även vunnit ett V75 lopp på Jägersro 25 November 2006 då han vann ett klass I försök med Bo Falsig i sulkeyn, dock oplacerad i Klass I finalen 1 månad efter den vinsten, finalen var på Solvalla.
Biot Village har totalt fått placeringarna: 4 1:a platser, 8 2:a och 6 3:e.
Så hästen är nog något att skryta om =), lycka till i fortsättningen med ridningen.
Ojj gud tack för infon! Det var roligt att läsa! Tack så mycket, han är en jätte go häst :)
Hej på dig ! Biot village är min häst sen 4 år tillbaka,fick han av Bo Falsig i stället för att han skulle gå till slakt pga sina framknän, som inte höll för travet
Vad är det du vill veta mer om han ? vi finns i Torslanda och du känner oss,eller kanske rättare sagt så känner din syster min dotter Sandra.
Be gärna din syster att fråga sandra om det du kanske undrar över.
Mvh Lena!
#4 Hej, Va roligt! Nä jag undrade bara om hur stor han var inom travet. Tycker det är lite roligt då jag ridit honom flera gånger. Marika min syster känner Sandra, även jag! Han är så fin Biot så jag ville bara veta lite om hans bakgrund, för intressets skull. Fick inte tag på Sandra så jag fråga dom här inne, eftersom dom är specielliserade på travet :)
Du var med och såg mig rida honom en gång, även så var du med på alleby och kollade när jag red. Sandra, Marika och Jossan var med då också :)
Hej ! jo jag minns detta :) men det var läääängesedan :) Biot var inte så stor inom travet tyvärr,han vann en v75à 2006 och inget mer efter det då hans knän inte pallade,han är skrapad i det ena griffelbenet och opererad i det andra.Hans uppfödare är chefsläkare på Östra sjukhuset tror jag det är,och det är hon och hennes man som tävlat han från början tills Bo tog över.Han är inte utbildad/omskolad som ridhäst än heller,vi har inte lagt den tiden på det utan bara ridit han i skogen,nu har jag 2 medryttare på han varav den ena är en mycket duktig tjej med lite utbildning samt erfarenhet från hoppstall där hon ridit och skött mycket dyrbara och duktiga hästar.Prata du med Marika och be henne fråga Sandra om div då dom träffas ibland,trots deras flytt till Olofstorp :)
Ha det gott Lena
Okej.. tack för infon! 
Hej! Jag söker Lena Emanuelsson, vi delade stall för några årsedan och vill gärna komma i kontakt i henne, om någon känner henne här och träffar henne eller hennes dotter, be henne skriva till mig på: j9698m@hotmail.com
Tacksam för hjälp! :)
/ Mvh Jolene