Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 486 ggr
ThomasH
0

V75-3 Halmstad 7/7-07

**

V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
2144:

**

1 Palermo Mail - Adielsson E 32610 12,3a
2 Lill Adolf - Midtfjeld P O 31606 12,0a
3 Colombian Necktie - Kihlström Ö k3d22 13,3a
4 King Cobra - Heiskanen V d3131 12,7a
5 Favorit - Jansson T 30022 12,4a
6 Home Blåbjerg - Goop B 01334 11,3a
7 Hövding Lavec - Svanstedt Å 24201 10,9a
8 Harlans Boogie - Nordström P 21201 11,4a
9 Fama Currit - Uhrberg T 30445 11,6a
10 Solero Briljant - Untersteiner P dd410 11,1a
11 Red Chili Pirat - Kontio J 51230 10,5a
12 Tunk Nafets - Takter J d1130 12,3a

Rickard007
0

Red Chili Pirat, onekligen bästa hästen här. Knivigt läge men Kontio löser det ändå?!

Motbud:
Colombian Necktie var 2:a bakom Jetstile senast och det var ju inget att skämmas över direkt…
Home Blåbjerg har ju gått riktigt bra det sista från svåra utgångslägen? Skrällvarning!
Hövding Lavec tror dock inte vinner detta men kanske bör nämnas iom segern senast…
Fama Currit har vart en besvikelse det sista, iofs svåra lägen men måste visa lite innan hon skall kunna matcha dessa hästar, kapacitet finns.
Soljero Briljant fick tufft löp senast, svårt se vinna härifrån.

Travel
0

Tror också att Red chili pirat vinner detta. kontio kör ju offensivt så han borde faktiskt kunna ta hem detta. Colombian necktie värst emot men han galopperar ju mer än en galopphäst.

Rickard007
0

#2, Haha ja… Vet dock inte vad det var för lopp som han var oplacerad i på Vincess senast… Sprang ju 12.6 och gör han det nu så kan jag nästintill lova vinst.. Nää detta bör han vinna!

Travel
0

12,6 på vincennes motsvarar åtminstone 13,6 här hemma.  men det var ett storlopp med 100000 euro i första pris. men banan var regntung som bara den och kool du caux vann på fantastiska 10,8 helt överlägsen. Red chili pirat räckte inte till.

Rickard007
0

#4, Okej… Men om han springer 12.6 så lär han ju vinna.

Travel
0

ja jag tror det också.

Rickard007
0

#6, Hoppas han gör det då =)

Nijo
0

tror inget alls på red chili pirat……..

kan man beställa en felfri colombian necktie så gör jag gärna det:) , han blir mitt garderingsbud till Fama Currit om jag då inte spikar just Fama currit!

Colombian necktie har en enorm kapacitet och ett bra spår,,,blir mycket farlig felfri. Fama Currit har varit lysande den senaste tiden och står på tur för seger,,,,,mycket bra häst med ett relativt bra startspår.

Om jag garderar så blir det nog 3 hästar och den 3:e hästen vet jag inte riktigt vem det blir…….får se senare i veckan…..

men som sagt, möjlig spik på fama currit.

ZenoX
0

Spik här på Red Chili Pirat. om Colombian Necktie går felfritt då är han det klart största hotet

Nijo
0

king cobra är ett intressant bud annars att gardera med,,,,kanske står lite hårt inne i loppet egentligen. Men han var riktigt bra senast och har väl gjort det bra i frankrike senaste tiden också???? har i alla fall skaffat sig hårdhet……..Lill adolf har bra spår också och kan vara ett garderingsbud,,,,en klart bra häst.

Red chili pirat har för dåligt läge och måste ha klaff med högt tempo vilket jag inte tror det kommer att bli……..från dödens vinner han inte detta. Sätt bättre hästar fällas från bakspår, tex Gentleman senast.

Rickard007
0

#8, Helt sinnessjukt hur du kan ha Fama Currit sommöjlig spik med inte en tanke på Red Chili Pirat, vakna ur nattmössan.

Travel
0

gentleman har ju tyvärr fått psykbryt igen så honom kan man ju räkna bort när man analyserar lopp. Men visst kan det vara så att Red chili pirat får ett för tufft lopp, tål att tänkas på.

Nijo
0

skillnaden på spår 9 och spår 11 blir väl troligen en 2,3 positioner och det betyder att antingen blir red chili pirat tempotorsk om han sitter kvar eftersom han tar ALDRIG dem längderna på Fama Currit om dem 2 går samtidigt till slut. ELLER så avanceras han till dödens och där ifrån tror jag inte att han vinner,,,,i vilket fall somhelst så får Fama currit ett bra lopp då hon har rygg på en startsnabb häst i form av lill adolf. Går att välja mellan 2:a/3:e/4:e(med otur) utvändigt och/eller avancera tidigt och försöka överta spets.

så imponerad blev jag inte av red chili pirat i elitloppet,,,precis alla andra svenska hästar som deltog hade varit lika långt fram med samma sorts lopp………Allt handlar om positionerna……

brutalaccent
0

som Nijo nämnde King Cobra här tidigare så var det en riktigt fin häst för nått år sedan. Vann sina finaler i brons och silver rätt så lätt och slog där bla Red Chilii Pirat. så det finns kapacitet i den hästen. men som sagt, det är lite svårt att vet vart han befinner sig just nu, så här efter frankrike vistelsen. gick ju iaf bra efter första starten på Svensk mark. där han plockade ner mängder med fina hästar.

ThomasH
0

Red Chili Pirat vinner och är nog omgångens bästa spik

Nijo
0

som 3:e häst tar jag troligen med home blåbjerg så mitt tips blir Fama currit, colombian necktie och home blåbjerg.

Red chili pirat tror jag inte vinner från spår 11

ThomasH
0

Underilg tänkt, det enda hotet mot Red Chili Pirat är om Hövding Lavec håller samma form. De övriga är chanslösa

Rickard007
0

#17, Hehe låter som ett klartecken ;-)

Nijo
0

underligt tänkt? för mig är det du som tänker underligt thomas,,,,det som är självklart för mig är otänkbart för dig tydligen,,,,,men det är väl det som spelandet går ut på? alla har olika värderingar och ideer.

för mig är det och kommer alltid vara otänkbart att spika en häst i guld från spår 11 eller 12 och så mycket bättre än motståndet är knappast red chili pirat. Visst kan han självklart vinna, men det kräver ganska mycket klaff och med tanke på hur mycket streckad han kommer att bli så avstår jag spel.

ThomasH
0

Alla blir salig på sitt spel, men att avstå att strecka en häst bara för att han blir stor favorit, tycker jag är en annorlunda strategi. Gardera, det köper jag men att avstå från att spela Red Chili Pirat som har en kapacitet som via överskrider detta motstånd är att sticka ut hakan

Rickard007
0

#20, " men att avstå att strecka en häst bara för att han blir stor favorit, tycker jag är en annorlunda strategi."…. Vad är det för underligt i det? Det handar ju om spelvärde…

Nijo
0

precis,,,,,spel handlar om att hitta bra spelvärde och inget annat.

För mig kan jag strecka precis vilken annan häst som helst nästan istället för red chili pirat eftersom jag tror inte att han har något särskilt mycket större vinstchans än någon annan i detta loppet. Men visst, hade red chili pirat blivit streckad på 5-15% så hade jag troligen streckat hästen som 4.e elr 5.e häst.

att han har kapacitet långt utöver detta motståndet håller jag inte med om…….Tycker inte han är särskilt mycket bättre än fama currit och colombian necktie och sedan dem 2 har bättre läge så tror jag helt klart att dem 2 är förre i mål.

Blev inte så imponerad av han i elitloppet, han fick perfekt lopp i försök+final och hängde med bra till 3.e plats,,,,,,,men det hade vilken annan svensk häst i elitloppet också klarat av.

Att runda detta från spår 11 är något som jag inte köper……..

Travel
0

jag kan förstå att man rankar ner en häst som är storfavorit men varför plocka bort den? Vad jag förstår använder även du nijo jokersystemet och då är det ju lite dumt att inte ta med en stor favorit även om man tror och hoppas på någon annan. dumt att missa chansen till 7 rätt för några tior extra. Däremot kan jag i viss mån förstå richard då han inte spelar joker och därmed måste chansa bort några favoriter för att kunna vinna storkovan. fast jag vågar absolut inte säga att jag har rätt men förklara gärna.

Nijo
0

jag spelar i regel inte jokersystem,,,händer ibland men inte särskilt ofta. Nu på lördag blir det inget joker system……

men då ställer jag frågan,,,,,ska jag ha med en häst bara för att den är favorit? är ju knappast mitt problem om andra spelar upp en häst som jag inte tror kommer att vinna……..

jag plockar relativt ofta bort favoriter och det är väldigt sällan jag förlorar på det………

Travel
0

självklart ska du inte ha med en häst du inte tror på. Och att man inte förlorar på det kan jag ju köpa då man faktiskt oftast förlorar oavsett :-) gäller bara att se till att man kammar hem storkovan då och då så att man går plus totalt ( de flesta gör ju inte det heller ) Om 6h sitter jag i bilen till Hagmyren och sedan hem och sova, därefter till Halmstad. Stackars familj Gråter

Rickard007
0

#25, Psst.. Du har fått meddelande av mig…. Svara snabbt.