Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 300 ggr
Rickard007
0

Efterhandsanlys av V75:an!

V75-1: Här var ju Ian Rush bara bäst, utvändigt ledaren och avgjorde ganska säkert ändå, JAzz real kanske vek sig lite för lätt? Timjans Kap var ju godkänd men kanse att den borde vunnit med den resan? Naughty Nunu hade jag torskfeeling på och det stämde ju, var ju inte alls bra. "bara" 4:a ifrån perfekt position…. Stanley Bar var på vä mot ledningen och vinst? När den felade, tur för mig!!

V75 2: Finns inte så jättemycket att säga… Staro Almab + Global Investement var ju bara bäst… Ryan's Hornbeam spurtade bra till 3: platsen (som alltid).

V75 3: Underbart att se min huvudidé i hela omgången - Finders Keepers visade riktiga kämpatakter och var helt klart värd segern! Amour Ami hoppade bort 2:a platsen och 150:- åt mig den förbaskade fan. Giant Superman, återigen helt okej lopp men når aldrig äöndå fram… Åke var 3:a med Mystical Dream… (Bra att vara 1+3 med 2 hästar som ca 20% resp. 5%!) Gentleman var ofräsch igen eller?

V75 4: Här felade ALLA hästar jag trodd epå bort sig, nämnligen 1.2.3.4. Istället slank El Nino Broline undan från spets! Bra spurtade Dunder Kap och **High Defender.

V75 5: Blev som vi väntade oss, Artistic Ås** spets och slut! Amiral Sund spurtade bra.. Yankee Challange var visserligen 2:a men fick ju bästa löpet och lucka så det var ju abolut max för denne! Clear Sign som kom katastrofalt på det, fick backas ned invädnigt fram i andraspår 600 kvar men satt ändå fast. Stormvarning nästa gång.

V75 6: Golden Haro till front, då var ju loppet slut redan. Bowling startgalopperade ju så. Ultimo Håelryd fast med rubbet.

V75 7: Adams Hall vann ju visserligen men övertygade knappast. Den moraliska var ju HELT KLART Across The Lines, fick 2 otroliga tryckare den första var förstålig men vad ändå inne i helvete sysslar tomten Bergh med? Hans häst UTGICK!!!! Förstår ju bara för Across The Lines, utan den tryckaren vinenr Erik det! Crows Diamond surtade bra i skymundan och var 3:a 8 ggr ffick jag på Unibet och det lirade jag!

Noterat: Åke höll sig framme som vanligt när det är finaler.. 3 segrar samt ett 3:e pris.
Dagens idiot överlägset Robert Bergh…

brutalaccent
0

för att han sabbade din rad eller??

Rickard007
0

#1, Nej hade spik på Adams Hall i sista.

Hannna
0

Gentleman har inte varit ofräsch någon gång, han kollas upp efter nästan varje start. vet inte om han var det nu dock, men han såg fin ut i alla fall.

Rickard007
0

#3, Men vad fan är problemet då?

Nijo
0

across the lines var en moralisk vinnare på vilket sätt?? herregud, det är ett bra silverlopp, vill du att han ska få bestämma i 1.15 fart? detta är tävling som det handlar om!

Adams hall vann ju enkelt, svanstedt hade mycket kräm kvar.

Ryan's hornbeam spurtade starkt igen med sen lucka i avd1………

Dagens tomte tycker jag Erik är, Körde fruktansvärt defensivt i de flesta loppen.

Rickard007
0

#5, Man skall köra för bästa möjliga placering står det i regelverket med, det gjorde INTE Bergh. Knappast att han hade "mycket kräm kvar". Aldrig.

Erik körde BRA idag!

Nijo
0

körde erik för bästa möjliga placering då? hade kanske varit bättre placerad om han släppt spets………

Rickard007
0

#7, ALDRIG

Hannna
0

#4 idag bromsade han sig till galopp..grishäst. Sist blev han för peppad efter en omstart + helstängt huvudlag + körde upp förtidigt bakom bilen.

Rickard007
0

#9, I Elitloppet då?

ina-scot
0

#3 GENTLEMAN´s problem sitter nog i skallen ! svårt att fixa

#5 i vilket lopp var ERIK defensiv i ????

Rickard007
0

#11, Han menar i V75-2.

ina-scot
0

#12 hästen var ju inte specielt snabb ut +att den värmde så där enligt stig h ,skulle erik gått före eller efter b goop tror inte goop hade släpt ner erik

Rickard007
0

#13, Sant, håller inte alls med Nijo.

brovve
0

Dagens Tomte är Rickard som inte förstår sig på trav men gillar att argumentera bara för argumenterandets skull. PUNKT.

Rickard007
0

#15, Vafan är det med dig eller, vad syftar du på… "Tomten närmaste beskyddare"

Jag förstår att det känns hårt då jag sågar din älskade Bergh, men sådant borde man klara av när man är c.a. 25 år?

Hannna
0

med facit i hand tog ju Bergharn slut på sin egna häst när han körde som han gjorde, men jag menar det är tävling! Ingen söndagspromenad. Vem som helst vinner en silverfinal om man får sitta ostört i spets och maska bort halva loppet.

Travel
0

richard är ingen tomte och bergharn gjorde ett misstag när han körde för hårt för att få överta. Dessutom körde han ju även för hårt på upploppet med Amour Ami och såg till att förlora 150.000 till ägarna. Ja visst ska man köra för seger men man måste ha lite känsla i tömmarna också och det hade han inte idag. Men alla kan ha en dålig dag på jobbet. Det hade däremot inte grön kusk idag!

brovve
0

rickard, närmaste beskyddare eller mest insyn kring vad som händer i det stallet är skillnad.

Han gjorde en felbedömning i silver, men hade erik släppt (vilket han nästan borde gjort) så hade det säkert sett annorlunda ut och det hade vart en smart manöver, vad gäller amour ami…tja, han förlorade 150.000 men försökte vinna 300.000…nästa gång lyckas han vinna 300.000 istället för 150.000 å ägarna är ändå nöjda och glada, hästen kändes för överigt gudomligt fin idag och antar att det var en av anledningarna till körningen. dem 2 andra körningarna med challen och high var helt okej.

Och ja, grön kusk dominerade idag, skapligt även för stig h  som fick med sig en del cash hem.

brovve
0

rickard, ja jag klarar av det, och bemöter dig med motargument, så som en bra diskussion BÖR vara. Jag anser även att ALLA som skriver här bör kunna tåla lite utan att gå till personangrepp eller kliva ner i sandlådan igen, jag känner att du har en bit kvar där.

Rickard007
0

#18, Otorligt med medhåll, hör inte till vanligheterna för tacka så hemskt mycket.

#19, Men Orchidee d'Aunuo kommer ju aldrig på pengaplacering om han för överta efter en bits körning heller vilket resulterar i att Erik blir tillbakadragen och fast…. Så skitsnack..

Bergh fan i guld felade bort pengar för både mig och ZenoX! Rejält för ZenoX riktigt synd åt honom…

Bergh var fruktansvärt usel idag, bara inse det brovve, skall det vara så svårt?

Nijo
0

Bergh körde bra med amour ami,,,,gjorde en korrekt bedömning när han trodde sig ha en tillräckligt bra häst för att segerstrida från dödens…….att hästen galopperade på uploppet med en riktigt dålig bana är väl inte mycket att säga om,,,,,,,,,Man vill se kuskar köra om förstapriset och SYNA dessa tråkiga och fega jäkla ledare i varje lopp som får bestämma.

Vad gäller i silverloppet så gjorde i så fall erik en felbedömning också, han skulle ha släppt ledningen eftersom han bara var 5:a i mål………..Lika mycket eriks fel som berghs,,,,tycker det är vaket att att testa när ledaren precis har fått köra hårt för spets.

Till ämnet erik adielsson: lopp 1,2,3 körde han mycket defensivt! N.N sket han i att gå ut med i spåren eftersom han trodde sig inte kunna vinna och ville inte slösa på krafterna då…………rättvist mot oss spelare? Warwick rex som både erik och stigh ansåg kunde vinna eftersom det är en mycket bra häst för klassen,,,,,satte han sig 5:e invändigt med! Digger crown,,,,gav upp efter 50m i körningen om spets……….

ina-scot
0

#22 du är ju helt ute cyklar ta en titt till och titta med båda ögonen . vad har du emot KUNG ERIK ????

ZenoX
0

#21 a det var riktigt tungt rickard men trav är trav och ja håller med om att Bergh var dagens sämsta och att grön kusk bara var bäst idag!

Rickard007
0

#22, Ja han kör ju rätt med Amour Ami men pressa inte hästen som är galoppbenägen på uppl9oppet otroligt korkat!

Nijo
0

vad jag har emot "kung erik"? i normala fall inget, gillade den kusken mycket innan. Men nu har STigH ett järngrepp på den killen och det betyder smyglopp med väldigt bra hästar helt för ofta,,,,inte ofta han pressar hästarna om dem kommer dåligt till.

bra exempel är lopp 1,2 och 3 på v75 nu senast……..

Vad gäller Bergh är det inget fel att köra för seger,,,,fegar han sig och kör safety för en plats så blir säkerligen ännu fler sura=de som har lirat vinnare på han…….Detta är något man måste ta med i beräkningen när man lirar kuskar som bergh, svanstedt och ludde!

ina-scot
0

#26 vad skulle han göra i första ? gå på 500 kvar varför sitter perfekt i andra ut ? .2a nära galopp i starten .3e ska han ta 4e spår i första sväng ? förstår inte ditt missnöje

Travel
0

vad gäller warwick rex så kan man inte köra hur som helst med den hästen då han är otroligt skör. behandlad och fått vila i princip efter varje start. Han kändes inte hundra heller i värmningen. därav det "passiva" upplägget. visst ska man köra för seger dom bergharn gjorde det jag menar att en duktig kusk bör känna när det är på väg i galopp och kunna ta upp lite och förhindra detta 30 meter från mål. så att man kör om 300' men vinner 150'. Inte sagt att bergharn är dålig men jag håller fast vid att han hade en dålig dag. Självklart var både erik och bergharn förlorare när båda körde!

Tycker själv det är superkul när det blir sådana här lopp, körning överallt osv. därför gillar jag både åke och ludde just för att de vågar. Det betyder inte att de alltid tar rätt beslut.

brovve
0

rickard. den är inte galoppbenägen på upploppet, den hände en gång tidigare och det berodde på att svansten fastnade runt pisken eller ngt liknande.

Sedan om du förlorar pengar eller inte har väl knappast med saken att göra för hurvida kusten kört bra eller dåligt?

ina-scott, när du påstår att nijo är ute och cyklar så tkr jag att den som bör ta en extra titt är du, jag var på plats igår och håller absolut med nijo i det fallet att han körde på tok för defensivt med ett par st bra hästar.

Rickard007
0

#29, Han har ju ändå gjort det förut då… Nah har det ju inte men han körde ju dåligt.

Håller på In-Scott han kör inte alls för defensivt.

Nijo
0

jaha, det är ju bara till att kolla på loppen, är enkelt, han kör mer elr mindre favoriter i 3st lopp och ingen av dem får en chans att segerstrida pga han inte gav dem chansen.

N.N han satt ju kvar och blev fast……troligen loppets bästa häst och med tanke på hur bra han var senast så skulle han lika väl kunna gå 1000m från mål som 500m från mål!

warwick rex, skör, galopperade osv osv,,,,2 starter sedan avancerade han tidigt och vann enkelt från dödens, vad var problemet nu då? hästen tog 2 galoppsteg i starten och sedan väljer han att ge upp hela loppet på grund av det,,,,inte kul att vara hästägare och betala 15 000kr i veckan med sådana körningar kan jag säga. Hästen fick inte ens en chans att försöka vinna.

Digger crown: ja, varför inte ladda och försöka köra om spets,,,visst riskerar han 3:e elr 4:e spår runt första kurvan,,,,men å andra sidan kan digger crown nästan bara vinna från spets.

Sedan när han sitter upp bakom farsans häst så kör han som en galning! (across the lines)

Erik körde fegt och dåligt, vilket man ha börjat få se väldigt mycket sedan han började köra för StigH.

Hannna
0

alltså snackar vi om samma häst? Naughty Nunu satt definitivt inte fast, snarare ifrån åkt.

ina-scot
0

#31 Var där någon mer som körde i blå dress i går du nijo måste ha tittat på fel kusk N.N satt aldrig fast kunde gå på när han ville ,banan kanske inte passa eller spela han i sprintermästaren. W R tappar i starten sen är det tufft att komma igen ,B goop släper inte ner han . D C erik ladda vad som gick men dom invändigt kunde svara ut 12,5 första varvet tufft att gå på då gick bra till slut går även bakifrån .hade inte robban kört så långe mot erik i sista så är erik sämst 2a .

sen det sista du skriver nijo är ju bara trams erik körde in mer pengar än någon sin föra året och lär köra in lika mycket i år .påläst vilket skämt

Nijo
0

körde in mer pengar möjligtvis, men vad har det med saken att göra om han kör fegt elr inte??? Erik körde topphästar och man får pengar för att vara på placeringarna efter 1:an också………

jörgen sjunesson kör in ganska bra med pengar också, men han vinner aldrig lopp.

Som sagt innan så gillade jag erik mycket förr,,,,,men nu kör han fegt helt för ofta, särskilt med hästarna från stigH.

Ok, visst hade erik fritt med N.N, men han körde inte på hästen för 5 öre,,,,satt stil hela tiden och mer elr mindre sket i det.

Warwick rex,,,,,efter galoppen kan han ta rygg på goop och/eller välja att avancera förre,,,men erik har inte en tanke på det. STicker invändigt och sätter sig 5:e inner direkt!

vad gäller D.C så tar erik upp efter 50m och backar sig sist,,,,fruktansvärt fegt! KOM INTE och säg att erik försöker ens där!

sista loppet då? "Erik är sämst 2:a utan press",,,,ja och han vinner väl loppet om han får köra i 1.20 också,,,,men det har inte med saken att göra! han får ju anpassa sig efter situationen, inte alltid man kan få bluffa bort lopp i ledningen.

Travel
0

Nijo nu får du allt läsa på lite! dels var det i förra starten Warwick Rex vann! Han låg då i 3:e ytter! och avancerade 600meter kvar och hamnade utvändigt ledaren. Han blev ofräsch efter den starten och fick vila i ca 3 veckor. Därför var det var osäkert om han skulle starta i finalerna. En häst som innan årets starter varit på konvalecens i 6 mån och blir ofräsch efter i princip varje start kan man inte köra med hur som helst. När han sedan vred ut så galopperade ju hästen så helt fel var det tydligen inte att gå invändigt. vad gäller #22 så trodde inte alls Stigh på seger för han baissade både i tv och på hemsidan just pga att han fått stå över jobb. Däremot så är ju hästen mycket bra bara han får vara hel. En av delägarna heter dessutom johansson i efternamn så jag tror nog att de gör vad som är bäst för hästen.

Nijo
0

både stigH och reijo trodde på vinstchans eftersom det är just en mycket bra häst för klassen och STigH är välkänd för att alltid starta sina hästar i bra skick. Tror KNAPPAST att dem tar ut hästen om den inte är fräsch och inte kan köras offensivt,,,,,inte en chans!

att hästen sedan galopperade kan det finns 100 olika orsaker till

Travel
0

Det är fortfarande så att han sällan är 100%.  Dessutom var det så att alla vi som tittade på nyhetsmorgon i tv4 såg stigh stå och säga att han inte riktigt trodde på att den skulle vinna just för att den fått stå över jobb och att han har svårt att hålla sig fräsch. Nu efter kontroll så galopperade hästen för att vid tempoväxling så slår hästen ihop. Därför har han svårt att växla tempo och blir rullig.

Skit samma ny vecka och nya diskussionsämnen och förhoppningsvis nya vinster :-)

ina-scot
0

#33 snacka om klart för sej i sprintermästaren TACK ERIK

Nijo
0

nja, men hur ska han annars köra erik? kör han på ett annat sätt genom att sitta kvar 3:e inner så kör han ju dåligt.

ina-scot
0

Men det var en bra vinnare du fick