Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 3455 ggr
Nijo
2007-07-06 00:47
0

jokersystem(japp igen!)

tjena, då vill även jag diskutera reducerade system och taktiker,,,,är faktiskt ganska ny elr oerfaren vad gäller denna sorts spel. Lirat några gånger, men har fortfarande svårt att hitta en bra uppbyggnad. Skulle vara väldigt tacksam om folk kunde tipsa lite här.

Sedan vill jag ta upp diskussionen med vilken summa(pengar) jokersystem passar sig in bäst, min åsikt är väl att det är bäst för stora system och att det inte går att täcka upp tillräckligt om man spelar för lite pengar omkring 100-200kr. Jag har sett att THOMAS tycker tvärtom, att reducerade system är bäst för mindre system,,,förklara varför då snälla!

Mitt systemförslag är följande(vilket även är förslag i hjälpguiden)
1: A+B+B (3 hästar)
2: A+B+B+C+C+C (6 hästar)
3: A+B (2 hästar)
4: A+B+B+C+C+C (6 hästar)
5: A+B+B+C (4 hästar)
6: A (spik)
7: A+B+B (3 hästar)
-Minst 3 A hästar måste vinna i lopp 1-7
-Max 1 C häst får vinna i lopp 1-7
Ram 2592rader, reducerat 60% till 514kr

Reducerat 60% bra enligt er? Borde kanske ha 2 spikar?

ThomasH
2007-07-06 01:37
0

För mig som inte vill lägga mycket mera än 300/V75 så är Jokersystemet ett måste. För mina 300 kronor kan jag då med ca 70% vinstchans spela system för 2500-3500 rader. Härtycker jag att JS är som bäst. Jag lägger numera uteslutande upp mina system med 1-2 A hästar i två lopp. 1-5 B hästar och 0-2 C-hästar samt 1-2 D hästar i två lopp. Då, OBS då värderar jag D-hästar lika högt som A-hästar, det är bara för att kunna skilja ut i vilka fyra lopp som några av mina högst rankade hästar måste vinna. I dessa fyra lopp har jag vanligvis minst 2-3 A resp D-hästar.

Genreallt ska man aldrig reducera mera än 80%, över 80%reducering så avtar vinstchanser markant även om ramen går in. 60% reducering är lite lågt, jag brukar ligga mellan 70-80%,och jag har aldrig missat vinst de gånger ramen gått in

mvh/Thomas

Nijo
2007-07-06 02:04
0

kollat igenom ditt förslag thomas,,,,är lite småavancerat tycker jag, men ett jäkligt bra spelförslag om jag får säga det.

Travel
2007-07-06 13:09
0

Jag tycker man ska tänka lite olika beroende på hur man själv känner att man har feeling. ibland spelar jag med utgångar ibland ren poängjoker. Nästan alltid vill jag att 3st första rankade vinner alltså 3-7 A (1p) hästar inklusive spik(spikar). Det viktiga med jokern är ju den inbördes rankingen, så det krävs ju att man är nogrann och rankar upp de hästar man verkligen tror på. Då kommer vinsterna också. Jag helgarderar tex (som jag skrivit tidigare alltid 2 lopp ston och klass 3 en omöjlighet utan joker. mina spel är på mellan 2000-3000:- och joker är suveränt även där. Har ju haft 7rätt några gånger just tack vare jokern då man fått med dessa 1-5%are. senast för 3 veckor sedan (och nu i helgen men det var ju inga skrällar)

poängjokern spelar jag med 1-2 utgångar om jag har dålig feeling eller är dåligt påläst. Annars spelar jag abc joker. men jag måste säga att alla gånger jag vunnit lite mer så är det poäng jokern som slagit in. max18-20 poäng.

Nijo
2007-07-06 13:37
0

aldrig spelat poängjoker, inte många som pratar elr spelar det tycker jag,,,,men jag förstår hur det går till och får nog testa det någon gång.

Vad gäller helgarderingar så håller jag fullständigt med, väldigt effektivt med jokersystem.

Nijo
2007-07-06 18:34
0

något förslag på hur man får ner antalet reducerade kuponger till 5-15st????

jag vill ha så lite kuponger som möjligt och inte systemet utspritt på 100kuponger………..Vad är knepet då?

Travel
2007-07-07 02:23
0

varför vill du ha lite kuponger? vad är syftet med det?

Nijo
2007-07-07 12:26
0

för att jag spelar det helst i butiken så att den får systemet och varje lapp under 50kr kostar 2kr i avgift…………har jag då ett system på 100kuponger så blir det 200kr i avgift osv osv……