V65 Årjäng 8/7
- 7. Port Stanley
- 3, 6, 14
- 10 Trinity Degato
- 8, 9
- 3, 5, 9, 11
- 1, 3, 7, 10, 12
Är tråkig nog att välja Goop som spik, Supermacken bör inte ha några bekymmer med dagens sällskap. Hoppas i övrigt på att åtminstone en av Port Stanley eller Blue Saint vinner. Cocca är också ett singeluppslag, men tyvärr måste man kalkylera med galopprisk i hennes fall. Felfri tror jag inte att hon missar detta!
Det får bli två kuponger:
Kupong 1, 210 rader:
I: 6-7-12 (7-12)
II: 14 Super Mack Håleryd (6-13)
III: 2-6 (3-11)
IV: 2-3-7-8-9 (8-2)
V: 2-3-4-5-6-9-11 (5-9)
VI: 3 Blue Saint (7-9)
Kupong 2, 140 rader:
I: 7 Port Stanley (12-6)
II: 14 Super Mack Håleryd (6-13)
III:2-6 (3-11)
IV: 2-3-7-8-9 (8-2)
V: 2-3-4-5-6-9-11 (1-10)
VI: 6-7 (3-9)
#1, Super Mack Håleryd står på tilläg och innerspår bakom massa hästar, han är fruktansvärt ojämn och med det läget så är deten urusel spik i synnerhet då den blir hårt streckad. Tror på torsk!
Det kan mycket väl hända att du har rätt, nu har jag sagt mitt och du ditt. Tycker dock att det är något överdrivet att kalla en häst som varit etta eller tvåa i åtta av sina sexton starter för "fruktansvärt ojämn" . F.ö. är han varken en "usel spik" eller ens "kanonspik" för mig, utan helt enkelt spiken på mitt system. Det är inte förhandlingsbart!
Jag skall titta på ditt system med intresse och lovar att ha respekt för det du tror på.
#3, Jo men vad har han sysslat med när han blivit oplacerad i ganska klena gäng, flertalet gånger….
Postar väl ett systemdå, liras ej.
1: 6.7
2: 1.5.6.7.10.12.13
3: 2.3.6.10
4: 8 Komloss
5: 2.3.11
6: 3.7
336 rader = ca samma pris som dig Velikij.
Lycka till Rickard! Hoppas att Komloss klarar det besvärliga spåret nu bara - i så fall ligger du nog bra till!
#5, Nedstruken ett spår…
Fortfarande besvärligt för en häst som startat fyra gånger, kanske? Vi får se!
#7, Ja… grattis
Nej, jag var fel ute, bra gjort av dig att hitta vinnaren! Synd på första bara…
#9, Härligt med erkännanden iaf, som jag befarade… Var inte i NÄRHETEN av att vinna….
Sen systemet är ej inlämnat+ att jag har noll koll… Men var just i det loppet då jag var väldigt säker på att Goop skulle bränna.
Jag borde ha gått på ryggmärgsimpulsen och spikat i tredje, men det hade inte hjälpt, vinnaren i andra fanns inte på min karta på 5-6 hästar. Men femrättschansen kvarstår ju!

#11, Okej.. Jo den lever ju kvar… Den som vann i avd 2 hade nog nog haft med på 3 hästar. Springspåret!
Jädrans, Komloss är ingen bluff. Den var riktigt bra! Idiotkuskar i loppet med? Som svarar när han går fram eller? Liven buggade då men tyckte det såg ut så…
Ja, den där lär vi väl få höra talas om även i större sammanhang? Det var det där med tjuvsvarandet som jag såg som ett riskmoment, men hästen var ju förståndigare än så!
(Ingen kan väl säga annat än att jag var rätt ute i valet av kusk för singelstrecket, fast valet av avdelning kunde väl ha varit lite bättre…)

#14, Mjo förmodligen…
Jo det var du ju hehe, sjukt hur du kunde se den hästen som bästa chansen då, nåja!
Satte mitt enda IRL spel idag iaf.
20 plats på Mondavi till 3.75!
Goop vann 4/6 V65 lopp… Var väl betrodd i 5 av dem och Velikij lyckas spika han i det loppet då han förlorar av de 5, det är nästan en bedrift, liten eloge till Velikij 
men vad menar du med att super mack håleryd är ojämnt rickard? det loppet förlorar han väl endast pga usla förutsättningar.
De gånger Super mack har förlorat så har han antingen varit sjuk elr galopperat, 1 dålig start har han gjort och för det är man inte ojämn.
kapacitetmässigt är super mack överlägsen i sitt lopp,,, men med de förutsättningar som gavs så kan ingen begära att han ska vinna, mycket svår uppgift.
#18, Möjligt men han är ju ojämn… Sen kan han ha kapacitet för att vinna guld, spelar ingen roll. Jag hade rätt.
men han är ju inte ojämnt, en häst är inte ojämn för att den inte vinner alla lopp,,,sådant handlar mycket om vad för förutsättningar den har med spår och motstånd.
Tss