V75-3 Jägersro 9/2-13
Lopp 7. V75-3 V5-1 Tvilling. Auto.
2140:
1 Persos Seaman - Haugstad K 03340 11,5a
2 Lavec Kronos - Kolgjini A 010dd 09,9a
3 Spring Erom - Goop B 35116 11,8a
4 Prince Tagg - Karlstedt R 5400d 10,7a
5 Mathilde Tröjborg* - Jensen F 22402 10,5a
6 Copper Beech* - Lugauer C 22222 10,4a
7 Joke Face - Kolgjini L 11125 10,3a
8 Amour Rapide - Takter J 12340 11,1a
9 Clear Sign - Svanstedt Å 50230 11,3a
Om hästen har fått tillbaka aptiten, matte Anna kommit hem från Paris och banan är som ett bonat golv finns det chans att vi får återknyta bekantskapen med Joke Face. Fast jag är ändå skeptisk: det är tio månader sedan JF senast startade, och han gjorde bara två starter under hela fjolåret.
Mitt förstadrag är i stället Spring Erom, och nu skall jag grunna några dagar på om han får stå ogarderad eller om jag även skall ge plats för Prince Tagg, som senast visade att formen sitter där. Fast det var i sanningens namn i ett ganska blekt gäng, så insatsen skall nog inte övervärderas.
Med tanke på den tuffa diskningen senast så kanske Karlsted får vinna med Prince Tagg, garderar hnom med Spring Erom och någ har Ludde en räv bakom örat med Joke Face

Ja, om man ska fegspela så kör man med alla tre Det här kommer dock attt bli ett tungt lopp som kommer att gå i väldigt högt tempo från start till mål och den starkaste vinner och det är nog Spring Erom för dagen. Joke Face är en världsstjärna och Sping Erom är en svensk stjärna, men 10 månader utan hård körning… Prince Tagg ska inte ha någon chans på medeldistans. Men om det blir körning och Spring Erom blir trött i slutet så öppnar det upp och en skräll kan bli faktum. Jag ska köra en mindre kupong med alla hästar i denna avdelning och sn större kupong med Sping Erom som spik.
Tvåhästarslopp Spring Erom och Prince Tagg.