V75-7 Halmstad 7/7-07
**
V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.
2646:
**
1 What a Man - Goop B 10440 13,1a
2 Conrads on Line - Goop O 00221 12,6a
3 French Design* - Tholfsen H P 5110d 12,0a
4 Affe Fager - Svanstedt Å 14150 12,8a
5 Finish First - Adielsson E 23535 13,5a
6 In Cap N'Gown - Juul S 21014 11,6a
7 Cider Ås - Takter J 45146 12,9a
8 Capricorn Label - Uhrberg T 25630 13,8a
9 Klöver Kung - **Struken
**10 Made in France - Kihlström Ö 20465 13,3a
11 Important - Nordström P 10506 12,1a
12 Lovebite - Svensson C 11442 13,7

här finns det några hästar jag gillar så här blir det några streck.
#1, Vilka då?
Ser inte hur In Cap N'Gown skall förlora detta. Hoppas Affe blir favorit så det skriver om det. Conrads On Line lär väl bli betrodd med en del kanske, men nästintill chanslös.. Klass upp + fel distans. Klöver Kung går aldrig bakifrån.
Lovebite sjabblade (stavning?) med travet senast höll ändå bra - distansgynnad!
Important, får man höra en ny begåvad kommentar av Sten O Jansson i stil med "spika min häst"?

important tror jag inte ett dugg på.
Affe fager och conrads on line är ju bra så jag tycker de ska med
visst är in cap n'gown mycket bra men varför tror du han är så överlägsen?
#3, För att han har bra form, distansgynnad (går över alla men har gått riktigt bra på långt). Affe går ju mest på medel. Den har utvecklas så mycket att jag tror den kan kuta en lpg 14 tid det gör inte Affe. Samt att jag gillar hästen väldigt mycket.
Samt att Affe inte har startat på ett bra tag….Iofs har Svanstedt bra form men ändå… + Att Affe lär blir fruktansvärt överstreckad.
Motivera Conrads On Line. Senast den gick på lång var ett lopp som du förmodligen inte glömmer, uttagningen till derbyt gissa vem som vann? Helt fel distans, klass upp. NEJ!

Du har rätt angående lång distans med Conrads on line kanske inte rätt distans men hästen har varit bra på slutet. Sen brukar det inte vara så himla stor skillnad på brons och silver (gäller ej denna vecka) då hästarna oftast är hästar på väg uppåt. Affe blir nog hårt streckad framförallt med grön kusks framfart på slutet.
Tro mig 060822 glömmer jag aldrig! Mitt bästa travminne hitills. Hoppas jag får uppleva något bättre i år eller nästa.
#5, Haha okej…
Nä detf förstår jag ^^.
Affe fager spetsar och vinner detta med några längder,,,,en stenklar spik och det finns inte på världskartan att tex in cap N'gow ska plocka ner han från dödens.
Olle kommer inte ens försöka att svara spets med conrads on line över 2640m,,,tror ifs inte han kan då affe fager är mycket snabb ut.
Visst kommer affe fager bli spelad på omkring 70-80%,,,,,,men detta är den bästa spiken i omgången kan jag lova.
Svanstedt tar en dubbel dagens dubbel igen :)
tror loppet kommer stå mellan. Conrads,Affe,In capen och Lovebite
jag tror loppet står mellan hästarna 1 till 12………….
att lovebite ska vinna detta från spår 12 känns mycket långsökt,,finns bättre hästar med bättre spår att strecka istället.
nah, detta ska vara spel mot ett mål för affe fager såvidare han inte är sjuk för dagen…………..
#7, In Cappen plocjkar ner Affe från dödens.
såfall är det bara till att gratulera,,,,men det tror jag inte på förren jag får se det.
men å andra sidan sade du att across the lines skulle besegra adams hall förra veckan också……….
spetsar inte cider ås? kan vara en liten luring om han släpper till affe som drar upp tempot i tid och sedan open stretch.
cider ås tar sig aldrig förbi affe fager i auto start,,,,,är mycket startsnabb! med stor sannolikhet får conrads on line vinnarhålet. Bra tvillingspel kanske….

ähh!dags att ta n några andra hästar i detta resonemang.
- Finish First har spurtat bra ett flertal gånger i år från omöjliga lägen i princip. sitter nu bra till för att få ett smyglopp i 3-4 ytter. Erik A upp denna gång och bara han håller sig ytteroch inte fegar och går ner till sargen så skall denna kunna spurta bra. kanske inte en klar vinnare om man ser till resultaten från i år, men 8 segrar på 27 lopp förra året är okej. kommer att vara under 10% på strecken och det är lockande. sedan är det ju Jackpot omgång denna vecka. man vet ju aldrig, konstigare saker har ju hänt. -:)
#11, Nah sa jag aldrig men sa att Adams Hall aldrig var klar det sa jag.
ser att travronden tippar french deseign och tränaren tror på bra vinstchans,,,,,visst har hästen varit ute i stenhårt motstånd senaste tiden och med tanke på att han spetsade 2ggr i sweden cup så kan det nog bli spets här också.
Första motbudet till affe fager………….
får se hur strecken hamnar,,,kanske blir värt att låsa loppet på 2 hästar.

ja som sagt French Design var bara 1 längd efter en viss Jetstile senast men blev diskad för trägning. Hade visst varit inblandad i en rejäl öppning trots 2600m, skulle landat på en 13-tid. Startsnabb är han ju också Affe tar sig knappast förbi honom, minns väl 06 öppningen i Sweden Cup :p
mjo, minns det mycket väl,,,,men svanstedt kan vinna detta från dödens eller vinnarhålet också. Glöm ej open stretch.
Men jag tycker trots allt att affe fager är en bättre häst än french deseign……
vi får se, blir i alla fall intressant!

får Affe Fager vinnarhållet i Halmstad(vilket är mkt möjligt om det blir körning) så kommer han att vara bättre hästen. men hade man haft dom på lika vilkor så är det nog svårt att säga vem som har mulen först över mållinjen. helt beroende på dagsform skulle jag gissa. idagsläget kommer jag nog att strecka alla som har streckprocent som slutar på siffran: 6
Conrads on Line 36%, French Design 36%, AffeFager 36% och Finish Firs 6%(skiter i Important trots sina 6%)
Struken - Klöver Kung

#19 jag tror jag går på din linje också inbördes ranking får vi klura på
#19, Helt jävla sjukt hur du plockar In Cap N'Gown på 4 hästar.

in cap n go ska med på min också glömde den
In Cap N'Gown var helt utan drag senast och får inte plats på mitt system
#23, Jasså? Satt 4:e utv. Och gick ju ändå framåt på upploppet!
haha, det hoppas jag verkligen han gjorde,,,inget bra alls om hästen gick bakåt.
nah, han fick ett bra lopp och kunde ingenting till slut,,,hur ska han då vinna nu mot ännu bättre hästar?
rysarbudet är helt klart important som ser ut att bli totalt bortglömd och är nedstruken till spår 10 nu=rygg på french deseign! mycket intressant tycker jag.
Taget från åkes hemsida:Affe Fager har haft ett litet uppehåll, han blev behandlad och har fått ladda batterierna lite. Han kändes uppåt i senaste jobbet och är vår bästa segerchans under lördagen.
haha, han gick nytt banrekord på träningen! är lysande raporter för den hästen,,,,jag tar ställning och spikar affe fager!

IMPORTANT - STRUKEN
Det är bara att ta och spika In cap`n gown här han är stenklar ;)
Det är bara att ta och spika In cap`n gown här han är stenklar ;)
med mycket tur så kan han väl vara på plats,,, vinner gör han aldrig,,,,då rankar jag helt klart 1,2,3,4,5 förre.

fan att min kantboll Finish First inte fick vinna. men Capricorn Label hade en jävulusisk fart över mål. sällan man ser hästar som avslutar så där rappt över ett upplopp och verkligen hinner dit.
mycket imponerad av capricon label,,,fanns en del riktigt gryma spurter idag,,,tänker då på max hugo, tunk nufets, kaviar och till sist då capricon label.
#31, Du är ett skämt, "med mycket tur på plats". fick svåraste löpningen och var 3:a… Affe Fager var också jävligt bra du!
Edit: Hade V på Finish First, såg bra ut 100 kvar.
vilken tomte som helst förstod att in cap n'gow skulle tappa i starten och sedan avanceras till dödens och det finns inte på världskartan att han sedan vinner därifrån! och visst hade jag rätt.
plats med tur, jo visst? var 3.a efter målfoto elr liknande? och var väl 3.a pga french deseign var dålig för dagen och att affe fager galopperade från start.
#35, Hahahahhah eller så är inte LIKen bättre?
vilka lik? du menar french deseign då? troligen var väl distansen för lång, men å andra sidan sprang han just på 2600m senast då han var 2.a efter jetstile, sprang han inte typ 13.5-14 tid då också? så visst borde han kunna mycket bättre.
affe fager gick helt ok till slut tycker jag.
#37, Affe var katastrofal lika så French. (Som jag trodde)
affe katastrofal? vilket lopp kollade du på? hästen var 4.a i mål och typ centimetrar ifrån 3.e platsen. Satt 4.e/5.e utvändigt efter galoppen och gick helt ok till slut.
#39, Men den skulle vara helt klar enligt stallet, jo visst ja!
ja, men det tar ju inte bort att hästen var 4.a och mycket nära en 3.e plats på v75…….Tror inte stallet hade räknat med galopp i starten också.
hästen prestation var som den var, oavsett vad stallet hade sagt inför loppet.

spiken i kistan! tackar vi för…