Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 241 ggr
ThomasH
0

V75-6 Halmstad 7/7-07

**

V75-6. DD-1. Tvilling. Auto.
1644:

**

1 Lass Formula - Sjöberg P 02222 14,3a
2 Victory d'Or - Uhrberg T 12124 13,0a
3 Mob Muscle - Redén D 20011 13,0a
4 Räser Sune - Collander C 62515 13,0a
5 Gino - Falsig B 40211 12,0a
6 Good as Uno - Jansson T 1011d 12,9a
7 Star Running - Takter J 30412 12,7a
8 Worthwaitingfor* - Goop B 33314 12,2a
9 Decisive Dust - Kihlström Ö d1201 13,4a
10 Furio Diamant* - Lugauer C 1011d 13,0a
11 Jos Cortina - Svanstedt Å 11313 12,6a
12 James Bond - Berntsson C 21010 13,0a

Travel
0

Jag tror som sagt att man kan spika Jos cortina här. tycker det är det sämsta bronslopp på länge. konstigt då det är en stor travhelg.

Rickard007
0

#1, Får nog hålla med om klassen, inget vidare….

Jos Cortina får man nog hålla klart frmst här ja…
Man skall dock inte glömma att Furio Diamant flög fram genom sista kuran klart snabbast av allla då han krokar i vagnan på Jettison, undra varför? Jo just fan jag hade ju lirat.

Nijo tjatade om Mob Muscle till mig, en häst jag inte känner till….

Nijo
0

Mob muscle kommer att spetsa och är verkligen en bra häst,,,,vunnit många lopp från spets. Blir väl troligen 2:a elr 3:e spelad också och är första motbud till Jos Cortina tycker jag.

Men visst ska Jos cortina ha en bra vinstchans,,,,trolig spik. Han ska vara både 1,2 och 3 klasser bättre än detta motståndet, Svanstedt kommer avancera direkt och krossa från dödens.

ZenoX
0

Good As Uno!!

Nijo
0

om han har tur blir han top 5, men känns inte verkligt, haha. jäkla skithäst som inte hör hemma på v75. Vinner han detta så lägger jag av med travet för en tid.

värsta motbudet till jos cortina förutom mob muscle är tveklöst worthwaitingfor som också är en grym bra häst,,,,har ett uselt läge, men om goop kommer ner i ett bra slagläge så måste jos cortina vara bra för dagen om han ska vinna detta.

linnrisedal
0

Heja Gino

ThomasH
0

Också glömer vi inte formtoppade Lugauer och Furio Diamant*

Rickard007
0

#7, Nädå läs #2.

Travel
0

#8 men om du spelar furio så kan ju vi plocka bort honom och kan därmed spika. Det är nästan så vi ska sponsra ditt spel på honom :-)

oskarflorhed
0

en sak som är helt säker är att Victory d'Or sitter i ledning direkt!!!

Flywithme
0

Mob Muscle hjälpte mig att vinna 10.000 förra året.. Gick kanon sist o vann från bakspår på V64 trots att stallet sa de inte skulle köra för vinst… HAN SKA MED PÅ MITT SYSTEM!!!

Flywithme
0

Glöm inte bort Lass Formula!!!!

Nijo
0

tror absolut inte vi kan vara säkra på att viktory o'dor sitter i spets……och lass formula glömmer jag gärna bort……

ska vara och kommer troligen bli spel mot ett mål för jos cortina,,,,,och detta är första gången någonsin jag spikar en häst som har bakspår över kort distans……

vad blir nästa tips? james bond? då har vi nästa gått igenom hela fältet……

Flywithme
0

Nej james bond är bara med för att fylla ut loppet här…

Nijo
0

och vad är lass formula då? 75% av hästena i detta loppet är i stort sätt chanslösa kan jag lova.

Rickard007
0

#15, Okej säg de 9 hästarna som är chnaslösa då!

Nijo
0

1,5,6,7,9,12,4 tror jag är helt chanslösa (7 hästar)

2,3,8,10 har chans på seger om jos cortina är dålig för dagen, sjuk elr galopperar.

ThomasH
0

Är nog inne på att spika Jos Cortina som höll strålande bra i dödens sista varvet senast

Rickard007
0

#18, Du är knepig… Du sägar att In Cappen var dålig sist med Jos bra? Mycket underligt.

Nijo
0

in cappen fick ett bra lopp 4.e utvändigt och kunde absolut inget tillslut, möter bättre hästar till denna starten också.

Jos cortina fick vandra i dödens och höll bra, möter sämre hästar denna gången.

ganska enkel matematik när man räknar ut vem som har bäst vinstchans nu……..

Flywithme
0

Att de 7 hästarna skulle vara chanslösa på segern här får du gärna tycka… så spelar vi andra på de istället…. Vi som spelar för miljonerna o inte för jackpotCool.. Alla favoriter kan råka ha en dålig dag… även jos Cortina! Vad som helst kan hända!

Nijo
0

klart, men då är det inte lönt att spela om man utgår från att en häst ska ha en dålig dag när man bestämmer sig för att inte spika den……..med det resonemanget finns det inga spikar alls.

och om "ni" andra spelar de andra hästarna så är det ju jag som vinner då jag får bättre spelvärde på jos cortina……..

det är en tillräckligt svår omgång att ha 7 rätt i,,,,inte värt att göra det svårare för att försöka vinna mer pengar. Kan bli väldigt stor utdelning på jos cortina också.

Flywithme
0

Ja självklart… lite inne på samma resonemang du o thomas hade om red chili pirat tidigare… tror man inte på hästen kvittar det om den är streckad på 80%… man kan plocka bort den iaf… Sen säger jag inte att jag ska plocka bort jos cortina denna gång- men jag ska inte spika!

brutalaccent
0

hoppas att du hade med Lass Forumla 'Flyen' kommer nog aldrig att glöma hur nersnackade han blev utav Nijo efter detta uttalandet:

"och lass formula glömmer jag gärna bort……"

kommer du nog inte att göra i framtiden. *retas*

linnrisedal
0

fyfafen va bra Gino gick sista biten! första gången inom rikstotton! nästa gång vinner han!

brutalaccent
0

jupp! men han hade ju dokumenterad form. handlar om att vinna, även om det är i sämre lopp. fanns några finfina hästar som gick skitbra denna omgång.

Nijo
0

Gino lär nog inte komma ut i ett sämre bronslopp,,,detta bronsloppet var under all kritik och kunde Gino inte vinna nu med den resan så tror jag inte han kan vinna sedan heller.

Lass formula var bra, jag hade fel där och dte kan jag erkänna.

Men detta loppet körde svanstedt bort fullständigt, han har en överlägsen häst och väljer att sitta kvar till slutet och ta rygg på andra sämre hästar som knappt kan dra fram han vilket då betyder att han själv får gå på i 4.e spår runt sista sväng i 1.12 tempo.

Fattar verkligen inte hur svanstedt resonerade när han satt kvar efter 500m och spetskörningen var slut.

Stora pengar försvann på den kuskmissen!

Rickard007
0

Grattis Flywithme!!!

#27, Ojojojojoj han erkänner IGEN. Jos Cortina loosar oavsett hur han kör.

Flywithme
0

Klart jag hade med Lass Formula… hade 1, 3, 10 ,11.. Jag gör inte mina uttalanden ur tomma intet direkt! Även om jag får känslan av att någon tror detFlört ha ha… har följt den här hästen en längre tid o från spår ett var ju smygresan ett faktum. Men det hjälpte ju inte så mycket iaf denna gång… Loy Lavec o Capricorn Label hade jag inte ens tittat åt denna gång… lite dåligtSkrikandes

Nijo
0

capricon label kan man inte hitta såvidare man inte helgarderar och även då är det tveksamt.

och visst fan vinner jos cortina om svanstedt avancerar efter 500m, frukltansvärt mycket bättre häst än tex lass formula,,,,,,men hur vinner man via 1.11-1.12 via 4:e spår i sista kurvan?

men det är som svanstedt sade, alla körde mot honom och glömde bort de 3 täthästarna…….

men jag vann trots jag inte hade med lass formula så jag är nöjd ändå:)

Flywithme
0

Jo men i det här spelet gäller det inte att hitta bästa hästen i loppet- för då hade jag spikat Jos Cortina.. Det gäller att förutse att Åke skulle få ett sånt lopp och att Lass Formula skulle få ett smyglopp… Klart Jos Cortina hade vunnit om det varit ombytta spår… Men att säga att 75% av hästarna är chanslösa i ett lopp bara för att det råkar vara en jävligt bra häst med… det är ju skitsnack! 

Jag tar inte med alla hästar du skriker ut heller… så jag klandrar ingen!

Rickard007
0

#31, Bland det bästa som skrivits här på länge.

Nijo
0

vad är det bästa?

alla visste att jos cortina skulle få ett liknande lopp, men alla dem som satsade stora pengar trodde ju att svanstedt skulle köra för vinst eller i alla fall hyfsat smart,,,,finns ingen tanke bakom att vänta till sista sväng och ta rygg på en massa dåliga hästar som knappt går framåt. GIVETVIST hade folk räknat med att svanstedt skulle avancera direkt och styra allt från dödens.

Det är en total bortkörning och inget annat, kör om loppet och låt en annan kusk köra så spikar jag igen och lirar DD på jos cortina. Att säga att Jos cortina var bästa hästen är inte rättvist heller, det är en ÖVERLÄGSEN häst i det loppet som är något så enormt mycket bättre på alla sätt och viss, man ska inte kunna förlora det loppet oavsett spår.

det enda misstaget jag kan erkänna är att jag spikade en häst med en kusk som körde dåligt,,,, men å andra sidan finns det väl inga mer offensiva kuskar än Svanstedt, möjligen Ludde då.

Rickard007
0

ALLT

Hannna
0

Man kan ju inte klaga på att Åke inte körde offensivt? Kasta loss i fjärdespår(!) 700 kvar. Den ryggen han hade innan han styrde på var 2:a imål…om han vart lite kallare skulle han fått en bra rygg att gå i.

Nijo
0

hur kan det kallas för offensivt att gå på i sista kurvan? anledningen till att han gick på i 4.e spår var pga hästarna framför knappt gick framåt……

loppet var mer eller mindre redan slut när svanstedt inte hade avancerat efter 1000m

Flywithme
0

Tycker inte Svanstedt körde dåligt… alla såg ju hur Jos Cortina gick ute i spåren när Åke gjorde sin berömda Svanstedt:are sen att furio diamant var i vägen där framme var ju otur… Han har vunnit många lopp på att gå så sent förut… hade kunnat gått igen.. han visste ju vad han hade att åka med.

men spika du en gång till… synd bara att man bara får en chans!!!

Travel
0

men nijo alla vet väl att svanstedt alltid kör i sista sväng, i åtminstone 999 lopp av 1000 så gör han ju likadant oavsett om han har häst till det eller inte, så det var ju inte särskilt svårt att räkna ut förloppet! Nu spikade jag också Jos Cortina ( med tvekan ) och då får man skylla sig själv för bakspår och kort distans så spelar det faktiskt inte så stor roll hur bra häst man än har så vinner de nästan aldrig. Så det var helt enkelt klantigt av oss! Åke gjorde bara som han brukar.

Nijo
0

jag håller absolut inte med dig travel, tycker att svanstedt väldigt ofta avancerar tidigt till dödens när han tror sig ha bästa hästen och det var det scenariot som de flesta i min krets hade räknat med, satsades ganska stora pengar på jos cortina kan jag säga.